OOseven nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BELIZE

OOseven nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:44

Koop binnenkort een OOSeven dochter na een tijdlang haar verzorgd te hebben en nu ben ik benieuwd wie er nog meer nakomelingen hebben van OOSeven en vooral ook hoe hun karakter is en wat jullie er mee doen.

Ketaki

Re: OOseven nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:45

in de huiskamer is een topic over ooseven.

misschien je zoekfunctie even gebruiken

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:49

Ik heb een OOSeven gereden. Heerlijk beest, helaas wat klein gebleven. Echt een schatje, kon ook super springen. Was wel een luchtzuiger.
Je moest er wel flink op werken, maar als hij dan liep, dan had je ook een prachtbeest onder je :)
In omgang is het echt een schatje, wil veel aandacht. :)

Klarisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:53

Ik heb een OOseven ruin van 6 jaar. Het is een heerlijk beest, heel braaf, kan goed lopen en hij is een plaatje om te zien vind ik:-)
In springen is hij ook fanatiek, erg leuk!! Volgens mij zijn OOseven nakomelingen over het algemeen fijn te rijden, zacht in de mond en laten zich goed bewerken.
Ik heb iig veel plezier aan hem!

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:07

@Klarisse, hoe groot is jouw ruin. Deze merrie is nu al 1.72 en ze moet nog 3 worden!!
Haar zus is ook van OOseven, maar die is nog geen 1.60 en die is al 5.

@Ketaki, ik bok nog niet zo heel lang en kan nog niets op die topic plaatsen op de een of andere manier

Klarisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:17

Mijn ruin is 1.70, heb gehoord dat ze klein kunnen blijven en luchtzuigen, maar die van mij doet dit niet gelukkig.

Die merrie wordt dan een grote:-) Ben wel benieuwd eigenlijk naar de merrie;-)

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:22

Dit is ze (het zijn wel foto's van vorig jaar, zal binnenkort nieuwe maken):

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn geen superfoto's hoor en ik sta er zelf ook niet zo best op :o
Inmiddels is ze dus al weer een stuk de hoogte in gegaan en afgelopen dinsdag hadden we haar gemeten op 1.72, dus dat zal nog wat worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:21

Ik heb een OO Sevenzoon. Hij liep L2 maar staat al sinds vorige zomer met een peesblessure en we moeten nog een half jaar ongeveer.
Heet paard, maar heel werkwillig en braaf, altijd door blijven lopen voor je, wel (over)gevoelig en snel beledigd dus met beleid rijden. Als je denkt hem er wel even door te stampen, kom je er niet meer op of in de buurt, als je blijft zitten gaat hij als bevroren lopen, zonder stuur of rem erop, tot hij zich mentaal weer ontspant. Hij voelt zich behoorlijk koninklijk, is eenkennig en bepaalt zelf wel hoe alles in zijn werk gaat, echt een gebruiksaanwijzing. Kijkerig is hij totaal niet en hij zal ook echt niet uit rottigheid bokken of wegcrossen. Hij is licht te rijden, kan erg fijn bewegen en is erg elastisch. Verder kan hij ook prima springen, nette techniek, maar wij houden het bij vrijspringen gezien mijn gebrek aan springtalenten.

Afbeelding

Link naar de HK: [HK] Volop talent en energie in OO Seventopic DRIE!

Klarisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:52

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 20:55

Ik wist niet dat ze zo populair waren, Ooseven's. Ik ben in ieder geval weg van deze schat. Letterlijk liefde op het eerste gezicht. Ik ben er al mee aan de slag sinds dat ze 1 jaar was en hou zielsveel van haar. Daarom was ik ook dolblij dat ik eindelijk de kans had om haar te kopen.
Ze is ontzettend lief, zal geen vlieg kwaad doen, kan erg eigenwijs zijn en schrikt absoluut niet snel van iets. Ik kan echt lezen en schrijven met haar. (sorry maar ben gewoon zo weg van haar)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:13

Ik ken diverse mensen die specifiek op zoek zijn naar OO Sevens om te kopen, ze doen het nl. ook echt ontzettend goed in de sport. OO Seven levert veel kring- en regiokampioenen en de eerste nakomelingen in de subtop doen het ook heel best. Ze zijn heel fijn voor de sport en hebben daarnaast ook een superfijn werkwillig karakter, dus een gouden combinatie. ;)

Heb je ook al op de website van OO Seven zelf gekeken? Daar kun je heel veel nakomelingen opzoeken en alle nieuws bijhouden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:14

Mooi beestje Klarisse (het is toch die waar je op zit op de foto van je Hyvesprofiel?)

Klarisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:59

Ja klopt :D Dank je wel.. Ik moet zeggen dat hij veel van jou Ooseven weg heeft. Wat een leuk verhaal trouwens, die je bij de foto's hebt gezet.. Echt leuk dat het uit eindelijk zo'n goed paard is zeg *D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:50

Zie mijn profiel (de zwarte). Absolute topper en ik hoop er komend jaar nog 2 van die toppers bij te fokken :+ .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:46

Is idd een toppertje LDRD! Hij loopt nu ZZ-L geloof ik he? Of issie al ZZ-Z gestart inmiddels?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:20

Hij loopt ZZ licht. Eerst even de kampioenschappen meepakken, want hij is in ieder geval door naar de halve finale :)) . Ik denk dat hij outdoor straks ZZ zwaar gaat starten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:01

Gaat dus ook heel voorspoedig! Nou heel veel succes gewenst!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:52

Thanks!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:02

Ik zal eens vragen of wat mensen uit de HK ook even hun OO Seven willen presenteren, dan heb je toch een gevarieerder beeld :)

Kleinuh_Sjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:30

Ik meldt me ook vanuit het OO seven topic ;)

Zit momenteel even in de lappenmand, ben verkeerd van me paard afgesprongen tijdens het bokken

Meerdere foto's kun je vinden in mijn profiel

Hierbij mijn paard:
Umbro, 1.70 meter hoog, M1
Afbeelding

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:33

nou hier nog een ooseven eigenaar

zo die van jouw is behoorlijk aan de maat, die van mij is nu 4 en meet rond de 1.62 dus een ukkie "helaas" maar een super fijn karakter , niet zo heel makkelijk om te rijden en snel beledigt , maar als die loopt dan loopt ie , en kan je met hem lezen en schrijven

hij gaat mee naar buiten, is nergens bang van , echt een stoere kerel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hij kan ook nog een leuk sprongetje maken ;)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:48

Nou dan mag mijn OO seven natuurlijk niet ontbreken :D

Volumia is een ruin van nu zo'n 1,63m hoog. Inmiddels bijna 7 jaar. Het is een heerlijk paard om mee naar buiten te gaan, lekker fel maar zal niet gauw rot uit de hoek komen. Springen vindt hij ook prachtig, ook al eens een crossles gereden en hij sprong alles moeiteloos. Qua dressuur gaat het steeds fijner. Ik heb wel een poos veel moeite gehad met de nageeflijkheid, hij is daar echt niet makkelijk in, en heeft een hele trucendoos om open te trekken om er onderuit te komen, maar dat gaat nu echt de goede kant op. Als ik hem goed aan het lopen krijg is hij heel licht in de hand en gaat hij lekker bewegen :) We gaan binnenkort L2 starten.

Foto's :D m'n profiel staat vol ;) hier kleine selectie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:51

En nog een ooseven eigenaar :D

Heerlijke beesten zeg. altijd werklustig en ik heb er zelden ruzie mee. Ze zijn lekker buigzaam en gek op aandacht.
ik heb er 2 gehad, waarvan ik er nu nog 1 heb.
Whizy (ooseven x Wolfgang)
6 jaar
+/- 1,73
heb ondertussen mijn laatste M2 proef gereden, dus op naar het Z1 !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook heeft ze toen ze 4 werd een veulen gehad van Dayano, Chapter genaamd:
Afbeelding

En we hebben ook Zingaro (ooseven X Welt hitt II) gehad, die we ondertussen naar Engeland verkocht hebben.
Was ongeveer 1,65 en heeft mijn zusje B gestart.

Afbeelding

Afbeelding

En dit is hij in engeland
Afbeelding

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:53

Leuk dat Zingaro het zo leuk doet in Engeland :) en alweer Z1 bijna, super hoor!

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:56

ja die mensen zijn er ook echt heel blij mee. Ik vond dat altijd mee een ooseven typje als jullie hadden. Whizy is dan een totaal ander paard. Die doet alles overigens op zn sloffen lijkt wel, ben benieuwd wanneer die het moeilijk gaat krijgen haha :+