Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mansolein schreef:Ik vind het een aansprekende hengst, op het filmpje laat hij hele mooie sprongen zien. Zeker een paard voor de toekomst. Vind alleen het dekgeld wel wat overdreven. Als ik zo'n bedrag uit geef aan een dekking wil ik toch wel een bewezen hengst....
lientjeds schreef:Mansolein schreef:Ik vind het een aansprekende hengst, op het filmpje laat hij hele mooie sprongen zien. Zeker een paard voor de toekomst. Vind alleen het dekgeld wel wat overdreven. Als ik zo'n bedrag uit geef aan een dekking wil ik toch wel een bewezen hengst....
Dat is het grootste probleem bij Diarado... Hij is zo duur voor een 3à4 jarige, dat hij volgens mij onmiddellijk de "betere" merries zal mogen dekken ook.
Mansolein schreef:Ongetwijfeld dat Diarado er straks als zijn eerste veulens op de keuring komen er enkele potentiele toppertjes tussen heeft lopen, men moet dan alleen wel in het achterhoofd houden dat de hengst veel heel nakomelingen al heeft uit zijn eerste dekjaren en dat de kans op een goed veulen dan ook automatisch groter is...
lientjeds schreef:Wat je zei van goede merries: wel een goed punt. De echte bewuste fokker, met kwalitatief héél goeie merries, zal zich ook nog niet te snel laten verleiden tot zo'n dekking van een jonge hengst die nog NIETS bewezen heeft...
lientjeds schreef:Mansolein schreef:Ik vind het een aansprekende hengst, op het filmpje laat hij hele mooie sprongen zien. Zeker een paard voor de toekomst. Vind alleen het dekgeld wel wat overdreven. Als ik zo'n bedrag uit geef aan een dekking wil ik toch wel een bewezen hengst....
Dat is het grootste probleem bij Diarado... Hij is zo duur voor een 3à4 jarige, dat hij volgens mij onmiddellijk de "betere" merries zal mogen dekken ook.
sarabande schreef:Karennnn schreef:Maar zoals Adriana reeds zei, gaat men hem te veel op klassieke types zetten en met Diamant als vader is dat toch niet zo'n doordachte keuze.
Hoe weet je dat???
Adriana schreef:Diarado is niet groter dan 1.66 en echt langgelijnd is ie ook niet.
Ik heb er vanmiddag naast gestaan. Hoe hij zich onder het zadel heeft laten zien weet ik niet want ik kon niet meer blijven.