Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
detour schreef:krijgt ze teveel brok?

) krijgen want eigenlijk varieert dat bij ons.Ibalia schreef:Veulenbrok is voor veulens en niet voor jaarlingen volgens mij.
..

sarabande schreef:Ibalia schreef:Veulenbrok is voor veulens en niet voor jaarlingen volgens mij.
..
Tot +/- 18 maanden. Maar goed ik vroeg het aan TS.
Overigens al die verhalen van niet goed voeren en vooral kuil zijn wellicht beter voor de portemenee dan voor het opgroeiende veulen / jaarling. Te vet is niet goed, maar dat komt niet altijd van brokken.
Optimaal is voldoende van alles, daar valt ook beweging op een goede ondergrond onder.

)
Veulens voer ik dit jaar voor het eerst veulenbrok, 2 schep per dag en natuurlijk onbeperkt kuil, wat wortels en veel weidegang met nog steeds gras (voor wat het waard is). De andere paarden kregen gewoon sportbrok als veulen, enter en twenter. Zijn alle goed op de foto's. Nu heb ik er een moederloos veulentje bij waarvan ik denk dat ze een potentieëltje voor OCD kan zijn. Brok is wel ietsje duurder, maar dat valt eigenlijk best mee.
) worden ook van die lelijke uitelkaar gegroeide paardachtigen. Dat hoort er echt bij. Je moet de ribben kunnen voelen, niet scherp, gewoon een beetje. Anders ietsje schraler voeren, bijv. ietsje minder rijke kuil en een beetje minder brok, ipv hele schep 3/4 doen. Meer weidegang zou wat mij betreft de beste optie zijn.