keuringen lopen met arabier met schiefel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

keuringen lopen met arabier met schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 20:52

Bij een arabier is het dus allemaal mooi mooi mooi, mijn arabier heeft best wel een lelijke/groote schieffel aan de binnenkant van zijn been.
Kan ik nu gewoon nog een keer een show lopen?
Kan ik nog verder komen met show?

groeten chantal

[edit:Cody]Spelling van titel aangepast[/edit] Lachen

niets is onmogelijk voor hen die willen


favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:21

mischin had je meer reacties gehad als je titel iets anders was, sorry maar dacht echt wat staatt daar nou??? niet banketstaaf bedoelt hoor!!!!
eh tja denk t wel toch?
gewoon oen of laatz e weg halen?

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:25

jeetje heb er zelf ook een puinhoop van gemaakt: dat komt omdat ik en eet en telefoneer enz......
maar ik bedoel dus........
mischien had je meer reactie gehad als je je titel iets anders had gemaakt, ik dacht echt sorry wat staat daar nou..........
niet banketstaaf bedoelt hoor( waar ik dat banketstaafig nou vandaan haalde????) maar ik zou gewoon een keuring gaan lopen hoor!
en anders weg laten halen als je er erg veel reacties op krijgt!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:54

Op de keuringen (shows) worden de paarden op verschillende onderdelen beoordeeld. Namelijk: Type, hoofd/hals, Romp en bovenlijn, Benen en als laatste de gangen. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat een paard met een schieffel, wat minder punten krijgt voor de benen. Maar als het paard wel een mooi type en conformatie heeft en ook nog lekker loopt zal het gemiddelde weer omhoog gehaald worden. Het paard bestaat natuurlijk niet alleen uit die schieffel.

Als je gewoon eens wilt weten wat zo’n paard op de keuring doet, is het misschien leuk om naar de amateur keuring te gaan. Dit jaar op 24 mei in Bunschoten. Daar mogen de ’’profs“ niet mee doen. Wat voor de hobbyisten onder ons iets meer perspectief bied. Volgens mij zijn de kosten ook iets lager dan voor een ’’echte show’’.

Als je een ruin hebt is de amateur keuring sowieso leuker. Daar is het aantal deelnemers in de rubriek veel groter dan op de gewone shows.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:55

ligt eraan hoe die aan die schiefel is gekomen, komt t door een klap van buiten af ok kan je t proberen maar had ie dat al is het een gebrek en dan zeg ik doe t niet! Scheve mond

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 01:42

Ze worden zowieso afgerekend, ik heb ooit een arabier mee naar de keuring en die had ook schiefels door een ongeluk. Hij werd dan ook afgerekend op zijn benen.

Galactica Wadim X Gemini

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 02:10

Je zal er vast wel een beetje op afgerekend worden, maar ach, wat maakt het uit....als trotse eigenaar is het toch heerlijk om je paardje te showen, toch!?

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:09

Sorry, ben het er niet helemaal mee eens. Natuurlijk zal je voor de benen minder punten krijgen. Maar als je verder een goed paard hebt zullen de overige onderdelen de punten weer omhoog halen.

Kijk maar naar Balasjow, heeft ook een ongelukje gehad. Hij heeft een verdikking in de rechter voorknie. Natuurlijk word hij daar op afgerekend. Maar zijn showresultaten zijn altijd erg goed, hij heeft ook een eerste premie. Daar moet je wel een goed paard voor hebben.

Als je een paard hebt wat gewoon leuk is en niet bijzonder, zal het harder aankomen als je op een bepaald onderdeel minder punten krijgt, dan kan het wel degelijk uitmaken.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 19:23

Waarom ben je er niet mee eens Lachen? Ik bedoel eigenlijk hetzelfde als jij, hij wordt dan ook zowieso afgerekend op zijn benen, maar als de rest goed zit, wordt dat weer gecompenseerd. Het belangerijkste is dat jij en je paard er lol in hebben Knipoog

Galactica Wadim X Gemini

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:45

hoi, mijn fjordenmerrie had ook een schieffel op 1 van haar benen, maar heet toch heel goed gepresteerd op allerlei keuringen, het werd telkens wel op het keuringsformulier genoteerd, maar verder werd er geen rekening mee gehouden!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:03

Sorry hoor maar mocht een paard schiefels als gebrek hebben, het is aan de schiefel niet te zien of het door een ongeluk is toegebracht of niet, vind ik uit behoud van het ras wel terecht dat een paard daarop afgerekend wordt! het streven is toch uiteindelijk een paard dat goed is op de benen? Of ben ik hierin te streng? Das mijn mening Knipoog

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 02:59

Je bent helemaal niet te streng. Ik vind het AVS zowieso al te soft, met name met de keuring van hengsten kan nog wat strenger (bijv. röntgen lijkt me wel een heel goede plan)

Galactica Wadim X Gemini

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:05

Oke, volgens mij zijn we het wel met elkaar eens. Een paard moet gewoon per onderdeel beoordeeld worden.

En ja die hengstenkeuring he. Dat blijft nog wel even een moeilijk iets, er wordt gelukkig al veel strenger gejureerd dan voorgaande jaren. Maar nu zijn er weer een heel aantal mensen het niet eens met de jury. Persoonlijk vind ik dat als je een hengst inderdaad in wilt gaan zetten voor de dekdienst, je hem helemaal binnenste buiten moet keren en alle op en aanmerkingen ook openbaar moet maken. Het is dan aan de merriehouder een passende hengst te zoeken. Laten we eerlijk zijn: het perfecte paard is nog niet uitgevonden. Je zult altijd op zoek moeten gaan naar die hengst die je merrie verbeterd. Uiteraard zul je dan ook rekening moeten houden met de mindere punten van de hengst.

Natuurlijk kun je de keuringsverslagen van een hengst opvragen bij het AVS, maar het zou toch prettig zijn als je ze gewoon per paard op het avsweb kunt vinden. En dan niet alleen het van het laatste jaar maar dan alle rapporten.

Maar ja e.a. is natuurlijk makkelijker gezeg dan gedaan. Er zijn altijd zoveel verschillende belangen dat het moeilijk is om het iedereen naar de zin te maken.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 110 bezoekers