Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fjordnina schreef:Magneetjes hebben mij ook nooit zo aangetrokken, maar het is wel het meest effectief. Je krijgt altijd alarm als het raak is en de kans op vals alarm is bijna nihil.

fjordnina schreef:Anneliesdj: Je kunt het natuurlijk ook zo stellen: gaan je ouders er liever 's nachts uit voor niets of slapen ze door en nemen ze het risico dat ze de volgende ochtend een veulen en/of merrie in moeilijkheden of dood aantreffen?
De kans dat je vals alarm krijgt blijft altijd aanwezig en ik kan je wel vertellen, ik ga er liever 3x teveel uit dan 1x te weinig. Daar is het leven van mijn merrie en van het veulen veel te waardevol voor. Dan 's avonds maar een uurtje eerder naar bed, de slaap haal je wel weer in.

fjordnina schreef:Dat makkelijke praten valt ook nog mee. Ik heb de melder naast mijn bed, maar die horen mijn ouders op hun slaapkamer ook absoluut. Mijn ouders hebben een hotel waarvoor ze ook erg druk mee zijn (moeder: 08.00 uur tot 20.30 uur, vader: 9.30 uur tot sluit vaak tussen 00.00 en 01.30 uur). Toch gaan zij ook kijken op het moment dat het alarm af gaat. Niemand wordt natuurlijk blij van vals alarm.
Als je weet dat de merrie vaker later is geweest dan let je natuurlijk ook meer op de echte symptomen. Zo kun je jezelf al gauw een week besparen.