De laatste tijd verdiep ik me meer in de fjorden hengsten en de afstamingen enz...
Nou kom ik steeds foto's met hengsten tegen met om de buik een lint met een nummer..
Ik weet eigenlijk niet echt wat het inhoud... Kan iemand mij dat vertellen...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jannegien schreef:Deze foto is gemaakt in 2006
Als je dan het deelnemers boekje erbij zou pakken zou je af kunnen lezen dat nummer 12 de hengst Zizoran is.
Grappig trouwens dat je een van onze foto's gekozen hebt om te gebruiken... vind ik wel weer een eer. (al heeft Annabel deze gemaakt volgens mij)
Ik kwam geloof ik via google op de site en er staan nog meer mooie hengsten op... wel is Zizoran mijn favoriet!! mijn Fjord is nu 13 word 14 van de zomer,en kan als alles mee zit nog wel 10 jaar mee... Maar ik heb zelf een beetje in gedachten om over een aantal jaar een veulen er bij te kopen, Wie ik dan na 3 jaar zelf in kan rijden, zodat kars dan misschien met pensioen gaat... en ben me dus meer aan het verdiepen in hengsten en merrie alhoewel merrie wel moeilijker is...
leoensuzanne schreef:Nadeel van dit systeempje is dat de stiek met nr soms naar achteren schuift. Wij maken het nummer aan het hoofdstel altijd met van dat tuin(ijzer)draad vast boven en onder aan de keelriem.
Anita45 schreef:Voor beide methodes is wel wat te zeggen en wat op tegen. Om de buik beter leesbaar voor publiek maar nadeel inderdaad verschuiven. Nr. aan hoofdstel prettiger voor het paard (denk ik) maar vaak niet leesbaar voor publiek. Op zich is het een kleine moeite vind ik om het nr. dan zowel aan de boven- als de onderkant vast te zetten zodat omwaaien niet meer kan.
zie dan dat hoofd nog maar eens weer te vinden