V. Alba R

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

V. Alba R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:28

Ik heb gezocht met de zoekmachine op bokt. Maar ik kan eigelijk niets vinden over de schimmelhengst V. Alba R van Stal Roelofs. We hebben we zelf een jonge merrie drachtig van. Ik vraag me af of er hier mensen zijn die de hengst ook kennen, misschien gezien hebben of er een merrie drachtig van hebben.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:57

Wat wil je allemaal over de hengst weten?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 09:23

Nou, ik heb hem zelf wel bezichtigd uiteraard en gezien tijdens de hengstenkeuring van Z. Maar ik ben gewoon benieuwd wat andere van hem gezien hebben, en of er hier nog mensen zijn die toevallig ook een veulen van hem verwachten.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 15:41

Zo te merken zijn er maar weer weinig ( eigenlijk geen, hier in elk geval ) mensen die buiten het KWPN durven om te fokken. Of gebruik maken van een veel belovende jonge hengst. Het blijft mij toch verbazen hoe kortzichtig veel ''fokkers'' zijn. Jammer, dat niemand de hengst kent en wat leuk over te vertellen heeft.

valori

Re: V. Alba R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:06

Ja hoor, ik heb er wel iets over te vertellen.
Ik ken een aantal mensen hier uit de buurt die er een veulen van verwachten deze zomer.
Van iemand die de hengst van nabij heeft meegemaakt heb ik gehoord dat hij zeer sympathiek was in de omgang.
Ook op de hengstenshow maakte hij die indruk.
Dat iemand kortzichtig is als hij bij een KWPN hengst dekt ben ik niet met je eens, er is genoeg keus.
Kies je buiten het KWPN dan is verkoop toch moeilijker, dat is gewoon de praktijk. Ik vind V Alba zeker een hengst die de moeite waard is en als hij het goed gaat doen in de sport ga ik er weer eens naar kijken.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 11:31

valori schreef:
Ja hoor, ik heb er wel iets over te vertellen.
Ik ken een aantal mensen hier uit de buurt die er een veulen van verwachten deze zomer.
Van iemand die de hengst van nabij heeft meegemaakt heb ik gehoord dat hij zeer sympathiek was in de omgang.
Ook op de hengstenshow maakte hij die indruk.
Dat iemand kortzichtig is als hij bij een KWPN hengst dekt ben ik niet met je eens, er is genoeg keus.
Kies je buiten het KWPN dan is verkoop toch moeilijker, dat is gewoon de praktijk. Ik vind V Alba zeker een hengst die de moeite waard is en als hij het goed gaat doen in de sport ga ik er weer eens naar kijken.

Bedankt voor je reactie. Prima natuurlijk dat je het niet met mijn opmerking eens bent. Toch is dat mijn inzicht op de zaak. Mensen kiezen hoofdzakelijk voor commercieel en dan vind ik niet dat dat echt iets te maken heeft met passie voor de fokkerij. Als het alleen maar om geld gaat en wel of niet kunnen verkopen van je veulens ben je met iets anders bezig.
Maar goed, terug op het toppic. Ik ben benieuwd hoe zijn nakomelingen zullen zijn. Ik denk zeker dat het een hengst is met kwaliteit, we zullen zien hoe ver hij komt.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:26

Nee hoor, ik ben zeker bezig met passie voor de fokkerij en kies niet alleen commercieel, maar wel KWPN goedgekeurd. Dat kan toch? Als kleine fokker blijft het toch belangrijk dat je ook kunt verkopen, het gaat mij zeker niet alleen om geld, dan was ik allang gestopt met fokken en misschien wel helemaal met paarden.
Er is genoeg keuze voor een passende hengst.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 02:29

Mansolein: Mijn ouders hebben een corland merrie die drachtig is van Alba! Ik ben ook wel nieuwsgierig of er hier nog meer mensen zijn die meer weten over deze hengst. Als het veulen een merrie is mag ik het nl van hun overkopen ;)
Ik heb mij laten vertellen dat hij wel wat mee heeft gekregen van het fijne en rustige karakter dat Rubert R doorgeeft, maar ik weet niet zeker of dat waar is.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:51

Hinke schreef:
Mansolein: Mijn ouders hebben een corland merrie die drachtig is van Alba! Ik ben ook wel nieuwsgierig of er hier nog meer mensen zijn die meer weten over deze hengst. Als het veulen een merrie is mag ik het nl van hun overkopen ;)
Ik heb mij laten vertellen dat hij wel wat mee heeft gekregen van het fijne en rustige karakter dat Rubert R doorgeeft, maar ik weet niet zeker of dat waar is.

Oke dat lijkt zo ook een mooi combinatie qua bloedvoering. Het schijnt inderdaad een brave fijne hengst te zijn. Toen ik hem ben gaan bezichtigen was hij ook rustig en braaf, maar zo thuis is dat natuurlijk anders dan op concours. Ze doen het rustig aan met hem. Ik ben benieuwd wanneer we meer van hem gaan horen. Wanneer is jullie merrie uitgerekend?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:26

Oh je bent naar roelofs zelf geweest om de hengst te bekijken? Ik kan verder ook niks vinden over de hengst, ook niet op youtube.

Goede vraag wanneer hij uitgerekend is, ik zal het eens navragen bij mn vader.

Jammer dat er zo weinig mensen zijn die meer weten te vertellen over de hengst!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 09:31

Hinke schreef:
Oh je bent naar roelofs zelf geweest om de hengst te bekijken? Ik kan verder ook niks vinden over de hengst, ook niet op youtube.

Goede vraag wanneer hij uitgerekend is, ik zal het eens navragen bij mn vader.

Jammer dat er zo weinig mensen zijn die meer weten te vertellen over de hengst!

Ja ik heb hem in 2008 bezocht. Wij dekken onze merries nooit met hengsten die we niet eerst zelf gezien hebben op stand. Ja heel raar dat er zo weinig mensen zijn die hem kennen. Jammer want het is een bijzonder goed paard. Die kan hele hooge ogen gaan gooien in de toekomst!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:42

Ik vind het een heel fijne hengst. Springt goed, beweegt goed en vorig jaar bij een showblok van Stal Roelofs was hij ook heel cool, ondanks de aanwezigheid van veel publiek en veel andere hengsten. Afgezien daarvan vind ik hem een perfect exterieur hebben en zit er een supermooi koppie op (heb je niks aan natuurlijk, maar is altijd mooi meegenomen voor het plaatje... ;)).

Welke merrie wil je met Alba dekken Mansolein?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 13:58

Gitta1977 schreef:
Ik vind het een heel fijne hengst. Springt goed, beweegt goed en vorig jaar bij een showblok van Stal Roelofs was hij ook heel cool, ondanks de aanwezigheid van veel publiek en veel andere hengsten. Afgezien daarvan vind ik hem een perfect exterieur hebben en zit er een supermooi koppie op (heb je niks aan natuurlijk, maar is altijd mooi meegenomen voor het plaatje... ;)).

Welke merrie wil je met Alba dekken Mansolein?

Ja ik ben ook onder de indruk van deze jonge hengst. We hebben er al een merrie drachtig van. Zij moet begin april bevallen. het word het eerste veulen van de merrie. Info over de merrie en de combinatie zijn te vinden op: http://www.mansolein.com/modules/smarts ... ?itemid=13

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:16

*kijkt op website mansolein* Zo, wat een hoop paarden heb je! Je verwacht nu zes veulens?! Wat doe je met al die paarden :+

Ik heb bar weinig verstand van stamboeken, registers en bloedlijnen, maar als het veulen van Alba een merrie wordt en ik het overkoop, dan heeft het dus een register A? Waarom is dat slecht? Kan ik er dan zelf mee binnen het stamboek fokken als ik zou willen?

valori schreef:
Nee hoor, ik ben zeker bezig met passie voor de fokkerij en kies niet alleen commercieel, maar wel KWPN goedgekeurd. Dat kan toch? Als kleine fokker blijft het toch belangrijk dat je ook kunt verkopen, het gaat mij zeker niet alleen om geld, dan was ik allang gestopt met fokken en misschien wel helemaal met paarden.

Ook met een zangersheide hengst kun je een 'commercieel interessant' paard fokken ;) (ik spreek uit ervaring ;) )

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 09:35

Ja we hebben heel wat paarden lopen. We zijn dan ook geen hobbyfokker meer. In mijn geval word het veulen ingeschreven bij Z France. Dek je een kwpn merrie dan kan je het veulen registreren bij reg. A

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:30

[
valori schreef:

Ook met een zangersheide hengst kun je een 'commercieel interessant' paard fokken ;) (ik spreek uit ervaring ;) )[/quote]

Zeker heeft ook zangersheide wel goede hengsten, ik heb ook een keer voor een zangersheide hengst gekozen, die nu heel bekend is ;), maar als veulen keek er niemand naar om en als ik nu vertel wie zijn vader is, zijn de reacties heel wat positiever. Als V Alba doorbreekt in de sport krijg je hetzelfde effect, maar onbekend maakt helaas onbemind.
Ik denk niet zo zwart/wit als Mansolein dat hierboven voorstelt.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 04:05

Ik dnek anders wel dat mansolein gelijk heeft want de fokkerij van KWPNxKWPN fokt hele leuke sportpaarden maar ik zie nergen meers een Brafe recreatie KWPN'er te koop staan plus ze mankeren altijd wat en wat Valori zegt over het verkopen dat komt omdat het KWPN gewoon een te groot aandeel heeft in de sportfokkerij en je er zonder sportpaard niet bijhoort terwijl de ECHTE nederlandse rassen(Gelders en Groninger paard) op uitsterven staan wantja die moeten we niet zijn te stevig gebouwd nou deze paarden mankeren bijna nooit iets aan benen en KWPN stikt ervan

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:58

daffie1986 schreef:
Ik dnek anders wel dat mansolein gelijk heeft want de fokkerij van KWPNxKWPN fokt hele leuke sportpaarden maar ik zie nergen meers een Brafe recreatie KWPN'er te koop staan plus ze mankeren altijd wat en wat Valori zegt over het verkopen dat komt omdat het KWPN gewoon een te groot aandeel heeft in de sportfokkerij en je er zonder sportpaard niet bijhoort terwijl de ECHTE nederlandse rassen(Gelders en Groninger paard) op uitsterven staan wantja die moeten we niet zijn te stevig gebouwd nou deze paarden mankeren bijna nooit iets aan benen en KWPN stikt ervan

:+ :+ :+ Heb je het topic wel doorgelezen daffie? De discussie ging niet over dat er geen brave kwpn-ers te koop zijn :D maar over dat als je een hengst kiest die niet binnen het kwpn stamboek is goedgekeurd je een voor de verkoop minder interessant paard hebt.

En hoe kom je erbij dat kwpn-ers altijd wat mankeren?!! Dat is echt onzin. Dat sportgefokte kwpn-ers af en toe mss wat te bloederig zijn voor de gemiddelde recreatieruiter, daar kun je over discussieren (maar daar zijn al genoeg bestaande topics van op bokt ;) )

Mansolein: als we dit topic lang genoeg omhoog houden komen er vast meer bokkers langs die een merrie door alba hebben laten dekken :D

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 08:38

Hinke schreef:
daffie1986 schreef:

:+ :+ :+ Heb je het topic wel doorgelezen daffie? De discussie ging niet over dat er geen brave kwpn-ers te koop zijn :D maar over dat als je een hengst kiest die niet binnen het kwpn stamboek is goedgekeurd je een voor de verkoop minder interessant paard hebt.

En hoe kom je erbij dat kwpn-ers altijd wat mankeren?!! Dat is echt onzin. Dat sportgefokte kwpn-ers af en toe mss wat te bloederig zijn voor de gemiddelde recreatieruiter, daar kun je over discussieren (maar daar zijn al genoeg bestaande topics van op bokt ;) )

Mansolein: als we dit topic lang genoeg omhoog houden komen er vast meer bokkers langs die een merrie door alba hebben laten dekken :D

Hahahahah zou je denken? Ik ben nag dat dat tegen gaat vallen. Ik denk eerder dat de wat oudere ervaren fokkers in de buurt van Stal Roelofs wel gebruik hebben gemaakt van Alba. Ik denk niet dat er veel mensen hier op bokt zijn die de hengst verder kennen. Maar goed we blijven het volgen....
Ik ben in elk geval heel blij met mijn keuze voor Alba. Nog een dikke twee maand en dan kan ik het resultaat zien!

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:15

Mansolein, ik betwijfel dat er hier in de buurt oudere en ervaren fokkers bij Alba hebben gedekt.
Stal Roelofs zal er zelf merries mee hebben gedekt en verder nog een klein aantal merries in de buurt.
Zo ging het ook met zijn vader, niemand dekte erbij, pas toen hij onder Ben Schroder opviel wilde men erbij dekken. Hij verdiende ook beter, maar zo gaat dat nou eenmaal.
Misschien heb je geluk en gaat Alba het goed doen in de sport, dan heb je iets unieks.
Ik vind het nogmaals een aantrekkelijke en sympathieke hengst, hij is nog jong genoeg om van zich te laten horen.
Ik ben best benieuwd naar jouw veulen straks.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 11:29

valori schreef:
Mansolein, ik betwijfel dat er hier in de buurt oudere en ervaren fokkers bij Alba hebben gedekt.
Stal Roelofs zal er zelf merries mee hebben gedekt en verder nog een klein aantal merries in de buurt.
Zo ging het ook met zijn vader, niemand dekte erbij, pas toen hij onder Ben Schroder opviel wilde men erbij dekken. Hij verdiende ook beter, maar zo gaat dat nou eenmaal.
Misschien heb je geluk en gaat Alba het goed doen in de sport, dan heb je iets unieks.
Ik vind het nogmaals een aantrekkelijke en sympathieke hengst, hij is nog jong genoeg om van zich te laten horen.
Ik ben best benieuwd naar jouw veulen straks.

Twijfelen mag je altijd, ik vraag ook niet of jij het eens bent met alles wat ik schrijf of te vertellen heb. Ik weet uit feiten dat er wel degelijk een aantal goede '' oudere'' fokkers gebruik hebben gemaakt van de hengst.
Kijk of de hengst nu gaat opvallen in de sport of niet, tja liever heb ik het wel, maar dat neemt niet weg dat ik weet wat voor een kwaliteit de hengst heeft en dat is ook precies de reden waarom ik heb heb gebruikt. Of ons veulen van Alba uniek word of niet hangt niet zo zeer alleen af van de hengst en zijn prestaties.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:38

Waarom leg je zo de nadruk op oudere fokkers? Misschien ben ik ook wel een goede oude fokker.
Je bent zo als iedere keer als je reageert wel erg zwart/wit in je opvattingen. Ik ben uitstekend op de hoogte wat een paard uniek maakt.
Ik denk dat ik maar niet meer reageer, want ik word door jou iedere keer weer in een bepaald hoekje gezet.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:10

Ehmm... Gaat de discussie nu over wie de beste fokker is? :+

De merrie van mn ouders is eind maart uitgerekend, best snel! Als het veulen er is, en het een merrie is (zal wel niet want ze fokken de laatste jaren alleen nog maar hengsten :P ) dan zal ik hier vast nog wel veel foto's gaan plaatsen ;) Ben ook benieuwd naar jouw veulen mansolein ;)

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 10:19

Hinke schreef:
Ehmm... Gaat de discussie nu over wie de beste fokker is? :+

De merrie van mn ouders is eind maart uitgerekend, best snel! Als het veulen er is, en het een merrie is (zal wel niet want ze fokken de laatste jaren alleen nog maar hengsten :P ) dan zal ik hier vast nog wel veel foto's gaan plaatsen ;) Ben ook benieuwd naar jouw veulen mansolein ;)

Tja het valt mij ook op dat het tegenwoordig moeilijk is voor iedereen om ontoppic te blijven.... Maar ja daar ben ik af en toe zelf ook schuldig aan, je reageerd toch meestal. Ik ben ook benieuwd naar je veulen. Ik hoop voor je dat het een merrie word.... Wie weet omdat ze al steeds hengsten heeft gegeven dat ze nu toch eens een merrietje geeft? Diew van ons moet nog 7 of 8 weken zo uit mijn hoofd. Nog even en dan ben ik weer gebonden aan het huis hahaha

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 07:44

Mansolein schreef:
Tja het valt mij ook op dat het tegenwoordig moeilijk is voor iedereen om ontoppic te blijven.... Maar ja daar ben ik af en toe zelf ook schuldig aan, je reageerd toch meestal. Ik ben ook benieuwd naar je veulen. Ik hoop voor je dat het een merrie word.... Wie weet omdat ze al steeds hengsten heeft gegeven dat ze nu toch eens een merrietje geeft? Diew van ons moet nog 7 of 8 weken zo uit mijn hoofd. Nog even en dan ben ik weer gebonden aan het huis hahaha

De kans op een merrie blijft altijd 50 procent jammer genoeg :D
Maar nu ben ik ook wel een beetje offtopic aan het gaan. Ik kan je wel een foto pm-en als het veulen er is ;)