Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
valori schreef:Ja hoor, ik heb er wel iets over te vertellen.
Ik ken een aantal mensen hier uit de buurt die er een veulen van verwachten deze zomer.
Van iemand die de hengst van nabij heeft meegemaakt heb ik gehoord dat hij zeer sympathiek was in de omgang.
Ook op de hengstenshow maakte hij die indruk.
Dat iemand kortzichtig is als hij bij een KWPN hengst dekt ben ik niet met je eens, er is genoeg keus.
Kies je buiten het KWPN dan is verkoop toch moeilijker, dat is gewoon de praktijk. Ik vind V Alba zeker een hengst die de moeite waard is en als hij het goed gaat doen in de sport ga ik er weer eens naar kijken.
Hinke schreef:Mansolein: Mijn ouders hebben een corland merrie die drachtig is van Alba! Ik ben ook wel nieuwsgierig of er hier nog meer mensen zijn die meer weten over deze hengst. Als het veulen een merrie is mag ik het nl van hun overkopen![]()
Ik heb mij laten vertellen dat hij wel wat mee heeft gekregen van het fijne en rustige karakter dat Rubert R doorgeeft, maar ik weet niet zeker of dat waar is.
Hinke schreef:Oh je bent naar roelofs zelf geweest om de hengst te bekijken? Ik kan verder ook niks vinden over de hengst, ook niet op youtube.
Goede vraag wanneer hij uitgerekend is, ik zal het eens navragen bij mn vader.
Jammer dat er zo weinig mensen zijn die meer weten te vertellen over de hengst!
). Gitta1977 schreef:Ik vind het een heel fijne hengst. Springt goed, beweegt goed en vorig jaar bij een showblok van Stal Roelofs was hij ook heel cool, ondanks de aanwezigheid van veel publiek en veel andere hengsten. Afgezien daarvan vind ik hem een perfect exterieur hebben en zit er een supermooi koppie op (heb je niks aan natuurlijk, maar is altijd mooi meegenomen voor het plaatje...).
Welke merrie wil je met Alba dekken Mansolein?
valori schreef:Nee hoor, ik ben zeker bezig met passie voor de fokkerij en kies niet alleen commercieel, maar wel KWPN goedgekeurd. Dat kan toch? Als kleine fokker blijft het toch belangrijk dat je ook kunt verkopen, het gaat mij zeker niet alleen om geld, dan was ik allang gestopt met fokken en misschien wel helemaal met paarden.
Er is genoeg keuze voor een passende hengst.
(ik spreek uit ervaring
) valori schreef:Nee hoor, ik ben zeker bezig met passie voor de fokkerij en kies niet alleen commercieel, maar wel KWPN goedgekeurd. Dat kan toch? Als kleine fokker blijft het toch belangrijk dat je ook kunt verkopen, het gaat mij zeker niet alleen om geld, dan was ik allang gestopt met fokken en misschien wel helemaal met paarden.
Er is genoeg keuze voor een passende hengst.
(ik spreek uit ervaring
)[/quote]
, maar als veulen keek er niemand naar om en als ik nu vertel wie zijn vader is, zijn de reacties heel wat positiever. Als V Alba doorbreekt in de sport krijg je hetzelfde effect, maar onbekend maakt helaas onbemind.daffie1986 schreef:Ik dnek anders wel dat mansolein gelijk heeft want de fokkerij van KWPNxKWPN fokt hele leuke sportpaarden maar ik zie nergen meers een Brafe recreatie KWPN'er te koop staan plus ze mankeren altijd wat en wat Valori zegt over het verkopen dat komt omdat het KWPN gewoon een te groot aandeel heeft in de sportfokkerij en je er zonder sportpaard niet bijhoort terwijl de ECHTE nederlandse rassen(Gelders en Groninger paard) op uitsterven staan wantja die moeten we niet zijn te stevig gebouwd nou deze paarden mankeren bijna nooit iets aan benen en KWPN stikt ervan
Heb je het topic wel doorgelezen daffie? De discussie ging niet over dat er geen brave kwpn-ers te koop zijn
maar over dat als je een hengst kiest die niet binnen het kwpn stamboek is goedgekeurd je een voor de verkoop minder interessant paard hebt.
)
Hinke schreef:daffie1986 schreef:Ik dnek anders wel dat mansolein gelijk heeft want de fokkerij van KWPNxKWPN fokt hele leuke sportpaarden maar ik zie nergen meers een Brafe recreatie KWPN'er te koop staan plus ze mankeren altijd wat en wat Valori zegt over het verkopen dat komt omdat het KWPN gewoon een te groot aandeel heeft in de sportfokkerij en je er zonder sportpaard niet bijhoort terwijl de ECHTE nederlandse rassen(Gelders en Groninger paard) op uitsterven staan wantja die moeten we niet zijn te stevig gebouwd nou deze paarden mankeren bijna nooit iets aan benen en KWPN stikt ervan
![]()
![]()
Heb je het topic wel doorgelezen daffie? De discussie ging niet over dat er geen brave kwpn-ers te koop zijn
maar over dat als je een hengst kiest die niet binnen het kwpn stamboek is goedgekeurd je een voor de verkoop minder interessant paard hebt.
En hoe kom je erbij dat kwpn-ers altijd wat mankeren?!! Dat is echt onzin. Dat sportgefokte kwpn-ers af en toe mss wat te bloederig zijn voor de gemiddelde recreatieruiter, daar kun je over discussieren (maar daar zijn al genoeg bestaande topics van op bokt)
Mansolein: als we dit topic lang genoeg omhoog houden komen er vast meer bokkers langs die een merrie door alba hebben laten dekken
valori schreef:Mansolein, ik betwijfel dat er hier in de buurt oudere en ervaren fokkers bij Alba hebben gedekt.
Stal Roelofs zal er zelf merries mee hebben gedekt en verder nog een klein aantal merries in de buurt.
Zo ging het ook met zijn vader, niemand dekte erbij, pas toen hij onder Ben Schroder opviel wilde men erbij dekken. Hij verdiende ook beter, maar zo gaat dat nou eenmaal.
Misschien heb je geluk en gaat Alba het goed doen in de sport, dan heb je iets unieks.
Ik vind het nogmaals een aantrekkelijke en sympathieke hengst, hij is nog jong genoeg om van zich te laten horen.
Ik ben best benieuwd naar jouw veulen straks.
) dan zal ik hier vast nog wel veel foto's gaan plaatsen
Ben ook benieuwd naar jouw veulen mansolein
Hinke schreef:Ehmm... Gaat de discussie nu over wie de beste fokker is?![]()
De merrie van mn ouders is eind maart uitgerekend, best snel! Als het veulen er is, en het een merrie is (zal wel niet want ze fokken de laatste jaren alleen nog maar hengsten) dan zal ik hier vast nog wel veel foto's gaan plaatsen
Ben ook benieuwd naar jouw veulen mansolein
Mansolein schreef:Tja het valt mij ook op dat het tegenwoordig moeilijk is voor iedereen om ontoppic te blijven.... Maar ja daar ben ik af en toe zelf ook schuldig aan, je reageerd toch meestal. Ik ben ook benieuwd naar je veulen. Ik hoop voor je dat het een merrie word.... Wie weet omdat ze al steeds hengsten heeft gegeven dat ze nu toch eens een merrietje geeft? Diew van ons moet nog 7 of 8 weken zo uit mijn hoofd. Nog even en dan ben ik weer gebonden aan het huis hahaha