De site van veulenalarm is opgeheven dus ik kan daar mijn informatie niet meer vandaan halen.
Ik weet dat de equipage degene is die zonder gsm werkt en de equifone met gsm. Alleen, nu las ik iets over telefoonaansluitingen en afstanden en dergelijke, maar helemaal snappen doe ik het niet.
Ik ben het meest geïnteresseerd in de equifone. Als ik het goed begrijp werkt die met een ontvanger die je binnen 100m van je paard moet hebben staan. Dan moet je ook nog ergens (ook binnen die 100m?) een telefoonaansluiting hebben? Zijn daar nog andere mogelijkheden voor?
Is mijn beeld hier goed van of moet ik me er iets anders bij voorstellen?
En hoe zit het met de Robor geboortemelder, is deze zoveel beter dat het zo'n hogere prijs waard is? Ik las iets over een hoeksensor en kogel/kwikschakelaars, is zo'n hoeksensor daadwerkelijk zoveel betrouwbaarder? En zijn beide melders waterdicht? Mijn merries bevallen op de weide dus dat is wel van belang.
Wie kan me helpen?
Jeskim
Geplaatst: 20-01-09 22:20
Volgens mij moet je voor de equiphone inderdaad een telefoonkabel naar de stal hebben lopen.. Weet het niet meer zeker hoor.. Met de equipage hoeft dat niet..
friesiszwart
Ik heb een halster geboortemelder (Robor) met een telefoonmelder. Dus waar ik ook ben als de merrie plat ligt zal zij (de melder dus) mij bellen. Doordat er een verbinding met je telefoon is ben je dus niet afhankelijk van een bepaalde afstand. Dit bevalt goed en geeft toch wat rust in de waakperiode en je toch naar je werk moet.
Ik heb mijn melder tot juni niet nodig en hij zou gebruikt kunnen worden.