Ik wou binnenkort een hoofdstel kopen voor mijn verzorg arabier. Maar weet niet welke maat ze nodig heeft. Ze heeft nu cop maar is toch echt wel een stuk te groot. Ik denk dat ik pony neem. Of hebben jullie nog een merk die echt goed op een arabier past? en welke maat hebben jullie?
Ik heb maat cob en ook een maat pony. Ligt heel erg aan het merk.
YildizArabs
Geplaatst: 14-01-09 22:29
CxX schreef:
Ik heb maat cob en ook een maat pony. Ligt heel erg aan het merk.
Daar sluit ik me bij aan. Geef in de winkel ook aan dat het om een arabier gaat en vraag of je m mag ruilen mocht ie niet passen (elke goede ruitersportzaak zal daarmee akkoord gaan). Over het algemeen past Cob bij mijn AV altijd wel goed.
Bijna alles wat ik koop qua cob is net te groot, maar hij heeft dan ook wel een klein snoetje.. (mijne is kwart NF maar dat is zowat gelijk aan AV). Kijk gewoon wat je vaker hebt en vraag of het hoofdstel wat je wilt echt als een cob valt of groter/kleiner.
Ons eerste hoofdstel voor raheem waren 2 hoofdstellen cob en pony tot 1 goed passend hoofdstel gemaakt. Nu hebben we een stubben 3000 voor raheem, maat cob en past prima!! Een paar gaatjes bij moeten prikken..
ik heb gister een nieuw hoofdstel gekocht. een eigen merk hoofdstelletje van divoza voor tijdelijk omdat ik niks meer had. ik heb een cobmaat, en alleen de neusriem is veeel te groot,dus nu tijelijk zonder neusriem, kijken of ik een passende losse kan vinden