Nakomelingen van Alexander ox

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Azzelien

Nakomelingen van Alexander ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 16:17

Ik heb sinds maart een nakomeling van Alexander ox, ben heel erg benieuwd naar ervaringen van andere alexander nakomelingen. Hoe groot zijn ze, wat is hun karakter, waar worden ze voor gebruikt (dressuur, springen, endurence, ...)etc. Ben benieuwd, ik hoor het graag!

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:10

Hallo,

Ik heb Alexander erg goed gekent, en ook erg veel van zijn nakomelingen..

Hoe heet jou paard en wie is de moeder?

Sarah

petraaken

Re: Nakomelingen van Alexander ox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:39

F-AM --> AV

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:30

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:48

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je ook veel informatie tegen, er lopen namelijk wel wat alexander kinderen rond en vele eigenaren zitten hier of op het av forum. Ik heb zelf een Alexander dochter uit een Amal moeder.

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 14:53

@ Sarah: Ik heb Azbouca (van Getlucky), die ken je vast wel! Volgens mij hebben wij samen nog wel eens door het bos gereden op Pip en Alex, kan dat kloppen?

bedankt voor de tip van de zoekfunctie, heb al meer info kunnen vinden.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:17

Heb je ee foto van je paardje? ben wel benieuwd. :)

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 19:36

CxX schreef:
Heb je ee foto van je paardje? ben wel benieuwd. :)

Heb ze, maar hoe krijg ik ze hier?? Mooie foto's van je paardje trouwens zeg! Wat doe je met haar? Ik bedoel, rijd je dressuur, endurence, springt ze? En hoe groot is ze?

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:21

http://img265.imageshack.us/
upload je foto daar.
rechtermuis.
eigenschappen
kopieer de URL
en plak die tussen [img]dit[/img]

Ik spring, dressuur, en endurance met haar.
Spingen en dressuur nog niet officeel. Endurance wel.
Ik hoop dit jaar klasse II te starten. Ik heb alleen geen passend zadel.
Ik kan moeilijk trainen nu op dat ik geen goed zadel heb.
Tot nu toe nog geen zadel kunnen vinden omdat ze zo vreselijk smal is.

Ze zit tegen de 1,60cm aan.

Wat voor zadel heb jij er op liggen?

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:46

Haha, Het is Azbuca, dat betekend Alfabet, ik was bij zn geboorte.. Heerlijk buiten geboren..
Heb dr zelfs nog filpjes van..

Hoe gaat het met hem, hij was nog best schuw toen hij bij je kwam of niet?

Ik zal op mn andere comp is op zoek gaan voor je daar heb ik ook nog wel foto van de geboorte denk ik..

Ik denk dat je dan met Judith naar het bos bent geweest, ze lag niet zo lekker met mij haha..

Hoe gaat het met je mannetje, lekker aan de maat of niet??

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:44

Hoi :wave:

Alexander ox is de vader van mijn leaspaard.
Ik ben ook wel een beetje benieuwd naar een foto of iets.

In mijn profiel staat 1 foto van mij.
Bij mijn berichten nog wel meer.
Zometeen en binnenkort komen er meer foto's in mijn profiel maarja.

Apaché is ongeveer 7 jaar oud, ongeveer 1.53 ;)

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 19:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor de tip, heb als het goed is nu wat foto's!

Haha, typefoutje, noem hem ook geen Azbuca, maar Bazooka, roept iets makkelijker! Heb me suf gezocht naar de betekenis van zijn naam, maar alfabet dus. Dacht het al eens gevonden te hebben, maar wist het niet zeker. Nu wel. Het gaat nu heel goed met hem. Van de zomer is hij gecastreerd. Hij werd helemaal gek van de merries op stal die om de beurt hengstig waren. En hij was inderdaad behoorlijk schuw. Op zijn oude plek kon ik hem eerst niet eens aanraken, dan stond ie al weer in de andere hoek van zijn box. Vanaf maart ben ik elk weekend vanuit Utrecht naar Emmen gegaan en in mei hebben we hem uiteindelijk hierheen gehaald. Het heeft even geduurd, maar kan nu nagenoeg alles met hem doen, jassen over zijn hoofd, hem over plastic laten lopen, het boeit hem eigenlijk niet meer zo. In het begin kregen anderen hem ook het land niet uit, of in (als hij zijn halster niet om liet doen). Nu komt hij naar bijna iedereen toe. Ben voorzichtig begonnen met zadelmak maken. Rustig aan, hij is nog hartstikke jong, wordt in april 3. Maar hij was er wel aan toe om iets te doen.

@CxX: Zadel is nog een probleem, niks past! Maar maakt niet uit, heb geduld.
Weet nog niet precies wat ik met hem wil gaan doen, heb wel aan endurence gedacht, alleen het trainen is bij ons op stal een probleem, geen bos of strand op loop afstand. Maar goed, dit jaar heb ik uitgetrokken om hem rustig aan zadel te laten wennen. Hij is tegen de 1,60m aan, en dankzij zijn moeder, lekker stevig!

@Sarah: als je nog foto's hebt, graag! En die bosrit, t zou Judith kunnen zijn, zijn oude eigenaar had het altijd over een paar meiden die de paarden voor hem deden, daar was jij er een van, hij had het best vaak over je. Was jij met Pip bezig om haar opnieuw uit te brengen? Of ben ik weer in de war?! Kom je er nog wel eens trouwens? Heb jij nu nog een Alexander? Of Pip? Mooie merrie was dat!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:10

Zou je 1 van de foto´s groter willen plaatsen?
dan doe je precies het zelfde alleen voor dat je rechermuis doet klik je eerst op de foto. dan is de foto groter.

Hij lijkt zo in het klein namelijk vreselijk veel op Swintha!
vandaar dat ik het leuk zou vinden om een iets grotere foto te zien! :P :D

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:01

Ik heb een beste tijd doorgebracht bij hem, was altijd erg leuk, tot die blonde kwam, maar goed..

Ik heb Pip toen ze drachtig was van Laziz uitgebracht op de NK in Ermelo voor AVS en die hebben we gewonnen, op zich wou ik graag met haar verder, maar heb zelf ook nog een aantal paarden staan, dus kon haar er niet ook nog bij nemen..

Pip en Alex zijn samen naar een nieuwe eigenaar gegaan, en Alex staat weer officieel ter dekking..

Vlak na de geboortes van de 2 veulens (waar ik nog een beste poos bij heb geslapen, om niets te hoeven missen) ben ik weggegaan, anders was jou paardje wel een stuk makkelijker geweest, maar goed..

Later toen ik er weer eens kwam was hij al zo schuw, en was ik er te weinig om er mee aan de slag te gaan..

Hij heeft zijn maat ook zeker aan vader te danken, Alessandro die ik ook heb gehad ( nu van Wien ) is ook rond de 1.60m. en komt uit een pony merrie.

Lucky is trouwens vorig jaar bevallen van een volle zus van jou paardje.. Een erg luxe merrietje..

Als je op Motown zoekt op bokt dan kom je de andere zoon van Lucky tegen, een half broer van Azbuca dus..

Ik weet de betekenis van Azbuca PLX, omdat ik zelf opzoek ben gegaan naar een naam, vond het wel stoer staan bij hem..

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 20:15

Afbeelding

Afbeelding

Poeh, het duurt even, maar dan heb je ook wat! Jouw merrie is erg smal he, ook een arabische mama? De moeder van mijn mannetje is een een KWPN-er, als ik het goed heb een Gelders type. Gelukkig maar, ben zelf namelijk 1,80m, dus het mag van mij wel iets steviger!

Afbeelding

Op de middelste foto zie je hoe hij er uit zag toen hij net bij me was. Hij was door alle stress/merries gigantisch afgevallen.

De onderste foto is einde zomer gemaakt, een stuk beter toch?!

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 20:29

Ja, dan was jij dus degene die met Pip aan de slag was. Hij was maar wat trots dat het jou en Pip lukte die NK te winnen! Gelukkig is het met het schuwe helemaal goed gekomen, al hadden we waarschijnlijk een veel makkelijkere start gehad als je niet weg was gegaan. Heb me af en toe echt af gevraagd of het nog wel goed zou komen! Zal eens gaan zoeken naar Motown. De allereerste keer dat ik in Emmen was, was Motown geloof ik 2 a 3 jaar oud. Dat is ook de keer geweest dat ik in t bos gereden heb. Ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet!

Zijn volle zus heb ik ook gezien, voor het laatst denk ik 2 maandjes geleden. De eerste keer dat ik naar mijn paard ging kijken, was ze net een dag oud. De laatste keer dat ik haar zag was ze al een stuk gegroeid. Weet niet of je haar nog recent gezien hebt, maar dit is een foto van mei vorig jaar. Ze is nu een stuk donkerder, zoals de kleur rond haar ogen.

Afbeelding

Heb nog recentere foto's, maar die staan op mijn andere computer.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:17

Ik ben er al een hele poos niet geweest.. Zal dr binnkort weer eens heen gaan.. Lekker bij 't kacheltje.. haha..

Maar als veulen heb ik dr inderdaad wel eens gezien..

Met Pip, tja dat was echt geweldig, maar ja..

Maar Azbuca ziet er super uit zeg!! Lucky is inderdaad een gelderse merrie.. Een tank.. Pff..

Gelukkig heeft die van jou ook een aardige stempel van Lex mee gekregen.. haha..

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 17:53

Thanks! Ben ook erg trots op hem! Hij is een mooie combi tussen zn vader en zijn moeder! Een elegante tank zeg maar. Hoewel, lucky is toch nog wel veel forser, past nauwelijks door dr staldeur, hihi!

marjannh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:50

Ik heb ook een pony van Alexander! :D
Alesi Gb.
mn zus reed hem eerst,
maar nu ryd ik hem en het gaat erg goed!
M2 dressuur met winst en M springen met winst.
Hy is alleen soms een beetje lui,
maar ze zeggen dat hy dat van zn vader heeft (A)
Ik heb 2 rossner zadels op hem liggen,
doet het goed!

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:15

Ik rij ook een pony en zijn vader is ook Alexander.

Leuke arabier waarmee ik nu Z1+8 winstpunten ben.
Hij is 10 jaar.

Het is een pony die beetje z'n eigen zin heeft. en als hij geen zin heeft doet hij het ook niet.

verder heeft hij super bewegingen.
en ben ik al 2x bestgaandrijpaard geworden bij het AVS

Afbeelding
Afbeelding

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:10

Hoi,

Ik zou hier graag op willen reageren, omdat de hengst waar het hierom draait bij ons op stal staat.
Groetjes