Citaat:
Citaat:
Heb je dat zelf gezien? Zelfs in het verslag van de keuring in het haflingertijdschrift stond in bedekte termen te lezen dat er paarden bestaan met (veel) betere gangen. Persoonlijk vind ik hem bar slecht; vooral in draf.
Ik heb hem al verschillende keren bezig gezien, en vind hem echt zo slecht niet. Helemaal niet, ik ben helemaal weg vn hem. Mede door zijn uitstraling.
Een tweede dekhengst van op stal de wulfhoek is Nanos, en die heeft wel een mooiere en ruimere draf, dat is waar. Is ook te zien wat je beter wil zien bij het veulen he
Ik heb die hengst ook gezien. En het verbaasde mij dat hij kampioen werd....... De reserve was toch in alles net ietsjes beter, maar die had 1 nadeel de kleur........ En als een hengst het alleen van uitstraling moet hebben, dan vind ik het zoiezo al niks om als vaderdier te gebruiken.
Ik kijk naar de tekortkomingen van onze moederdieren en daar zoeken we een hengst bij.
Voor 2009 zijn we er al een heel eindje uit of er moet wel ECHT iets beters op de HK in Nederland komen op 3 feb.
Nanos is best een aardige hengst maar jammer dat er van moederskant geen ''bekende'' bloedvoering zit.
Ik heb er na op zoek geweest en ben er niet zo ver meegekomen.
En heb er trouwens nog geen veulens van gezien waarvan ik iets zeggen kan.
Citaat:
Een harmonieuze bouw heeft hij volgens de heren keurmeesters wel en op stand zijn er lelijker paarden...
Da's zeker zo, en moet zeggen, hij is echt wel heel goed in de omgang enzo hoor. Wel paard met pit(niet extreem), maar geeft echt wel chique nakomelingen
Dit is ook bepalend wat de moeder is voor n paard. In de fokkerij word gesproken dat de MERRIE 65% vererft in alles. Hij kan best goed vererven maar als hij chique vererft moeten de moeders wel wat meer ''klassiek'' zijn anders blijft er geen haflinger over.
En er moet eens wat meer bloedspreiding in de fokkerij komen en snel ook.
De M-lijn dreigt nu ookal tenonder te gaan, de B-lijn en S-lijn zitten goed in de lift.
Het is allemaal t zelfde wat er komt je kan geen Afstamming pakken of er zit wel Amadeus, Nabucco, Winterstein, of Archimedes in, je moet ergens beginnen maar te veel van t zelfde kan ook niet.