BWP-Hengst Quintus ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

val1984

BWP-Hengst Quintus ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:59

Kennen jullie de bwp-gekeurde dekhengst quintus (pavarotti vd helle x garithou x ) . De hengst heeft olympische spelen in peking gelopen.
Stamt af uit dezelfde moeder als Jus de pommes. Ook een olympier.
Weinig terug te vinden van zijn afstammelingen?
Iemand goede informatie?
Laatst bijgewerkt door petraaken op 12-01-09 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters gewijzigd in gewone letters

petraaken

Re: BWP-HENGST QUINTUS ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:06

via google dit gevonden.

http://www.jcvangeenberghe.com/site/home/quintus.php

Al staat zijn vader Pavarotti van de Helle eerder bekend als dressuurpaarden leverancier in België dan als springpaardenvererver. Zijn meeste successen heeft Pavarottie ook in de dressuursport behaald. Quavarotti is de bekendste Pavarottie zoon al zal Quintus nu natuurlijk de bekendste zijn.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:11

even on topic: paganini (onder jeroen devroe) was de bekenste pavarottie nakomeling in dressuur Knipoog

voor de rest komt quintus uit een zeer goede merriestam, zijn moeder (opaline des pins) gaf meerdere goedgekeurde dekhengsten waaronder: jus de pomme (de bekenste), shougun, richebourg, tresor d'opaline

quintus kan zelf heel goed bewegen, al springpaard vind ik hem niet heel speciaal (hij kan het natuurlijk wel Knipoog ), zijn voorbeentechniek is niet super

naar het schijnt kunnen zijn nakomelingen ook goed bewegen

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:39

Quitnus is mss niet de meest in het oog springende, maar als je Olympische Spelen loopt, en nog niet zo slecht ook niet, dan ben je toch allesbehalve een slechte hengst. De merriestam is een van de bekendste hier in België als het over springpaarden gaat (2 nakomelingen van Opaline op de Olympische spelen dacht ik?).
Maar idd, over nakomelingen weet ik ook niets, nog geen ene van gezien...

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:56

Heel leuk paard met super moederstam maar nakommelingen zijn me totaal onbekend... dit heb ik wel gevonden:

Quintus zorgt voor rijtypische paarden die voldoende ontwikkeld zijn en veel front hebben. Het beenwerk is correct gesteld en de voeten zijn royall. De bewegingen zijn goed met een goed ondertredend achterbeen..."

http://www.hengstenvandijck.be/quintus.html

val1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 19:21

dank u voor de de tot nu toe gegeven informatie.

spijtig van de weinige informatie van afstammelingen, weet wel dat hij er niet veel "lopen" heeft.

[b]andere vraag. Zouden jullie van deze hengst gebruik maken in de fokkerij, met de tot nu toe gegeven informatie.

Olympisch springpaard

Goede moederstam.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:26

xxx88 schreef:
even on topic: paganini (onder jeroen devroe) was de bekenste pavarottie nakomeling in dressuur Knipoog

voor de rest komt quintus uit een zeer goede merriestam, zijn moeder (opaline des pins) gaf meerdere goedgekeurde dekhengsten waaronder: jus de pomme (de bekenste), shougun, richebourg, tresor d'opaline

quintus kan zelf heel goed bewegen, al springpaard vind ik hem niet heel speciaal (hij kan het natuurlijk wel Knipoog ), zijn voorbeentechniek is niet super

naar het schijnt kunnen zijn nakomelingen ook goed bewegen

Paginini is misschien wel de bekendste maar is nooit BWP ingeschreven geweest. Paganini was Westfaals geregistreerd. Duivel Dus zo luid moet het BWP ook niet kraaien. Cool

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:55

@val1984: ik denk dat het een beetje afhangt van wat je wil bereiken. wil je een veulen dat goed kan bewegen en ook een beetje kan springen dan zou ik het wel durven.
maar je wil je toch eerder de nadruk leggen op het springen zou ik eerder naar richebourg of tresor d'opaline neigen (om in dezelfde stam te blijven Knipoog )
van richebourg heb ik al enkele leuke paarden gezien, oa: obourg (verkocht naar USA, prachtige hengst, super springen) en cherbourg (ooit verkocht als duurste paard op de veiling van mechelen)
van tresor d'opaline heb ik nog niet veel nakomelingen gezien maar vond het een fantastisch springpaard

meer info obourg: http://www.marcvandijck.com/_html/main. ... =nl&page=4
(kijk zeker eens naar het filmpje Vingers aflikken )

ik hoop je toch een beetje geholpen te hebben Knipoog

pieterm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:14

We hebben een merrie van tresor d'opaline drachtig van quintus (beetje inteelt dus) ze is uitgerekend voor eind februari.

we hadden in 2006 2 merrieveulens van tresor d'opaline alle 2 de beste (springen en zelfs in beweging) nakomelingen die uit hun moeders gekomen zijn. Quintus-nakomelingen zouden een gemakkelijker karakter hebben.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:41

pieterm schreef:
Quintus-nakomelingen zouden een gemakkelijker karakter hebben.

Gek, bij ons in de streken staan ze écht bekend als moeilijke paarden.
Is zelfs een 'zegwijze' voor gemaak: 'Duidelijk ne quintus'
wat betekent: echt koppig moeilijk karakter
Ken 3-4tal nakomelingen van hem. 1 zeer goed en 3 zie ik geregeld parcourspringen en ik ken eigenaars oppervlakkig.
Die 1 die ik goed ken was het moeilijkste paard dat je je maar kon inbeelden.
Beetje speciale techniek van springen, maar wel met veel karakter om van balken af te blijven (deed alles in haar macht) maar naar de sprong en tussen de sprongen was ze bijna niet te rijden. BOkken, wippen, kleine galopsprong, grote galopsprong of ineens alles dichtgooien en geen poot meer willen zetten.
(van de moment dat ze een sprong zag, ging dit volledig over en wou ze er naartoe, merrie was ook gekeurd dus probleem zat hier niet in)
Een andere die ik ook vrij goed ken heb ik vorige week nog zien springen. Hij heeft eerst 40sec op zijn achterste benen gestaan en achteruit liggen 'lopen' voordat hij kon vertrekken, eenmaal vertrokken was alles goed.
De andere 2 zie ik slechts af en toe, maar eigenaar zegt dat het toch 2 moeilijke paarden zijn. 1 van de 2 moet je precies telkens zadelmak maken in de inrijd-piste (bokken, niet willen lopen, draaien...) maar ook hier: eenmaal in parcour vertrokken, niets meer aan de hand.

Nienkee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:19

Wie kent dit paard?!
hij is zo'n paar jaar geleden van een meisje geweest
maar die heeft haar verkocht. omdat die tegroot was voor haar.
ze weet nu niet waar ze is
ze werd Naranja genoemt.
en was toen 4. dus nu ong 6 jaar.
dus weten jullie waar deze pony is?
mail dan aub
;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OHZQF4TK-D.jpg

gomir

Re: BWP-Hengst Quintus ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 06:00

Oud topic en daarom een slotje.