Nakomelingen gezocht vd hengst Clinton(corrado I x Masetto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Nakomelingen gezocht vd hengst Clinton(corrado I x Masetto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 09:27

Graag zou ik meer info van de hengst Clinton (Corrado I x Masetto) hebben wat betreft zijn kinderen.
Dan ook graag exterieurmatig en karakter.
Van Clinton is bekend dat hij niet de makkelijkste is en wat nieuw voor me is dat hij luchtzuigers schijnt te vererven.
Iemand daar ervaring mee??
Bij wat voor merries past hij en bij welke niet.(dit op het gebied van exterieur en karakter)
Wat voor beenstanden geeft hij door??

Het is de bedoeling dat onze merrie komend seizoen door deze hengst gedekt gaat worden.
Lavendel (Goodwill x Nimmerdor x Erdball)

Als er foto's zijn van Clinton nakomelingen zou dat super zijn.
Dan het liefst standfoto's.

s0173957

Re: Nakomelingen gezocht vd hengst Clinton(corrado I x Masetto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:30

Clinton zelf was idd niet de makkelijkste, die heb ik van z'n leven toeren zien uithalen... maar eens die aan het springen sloeg was hij een wereldpaard.
Ik ken er wel enkele nakomelingen van en de meeste vallen allemaal zeer goed mee, zowel qua exterieur (fijner gebouwd dan hun vader) als qua karakter. Maar ik denk dat je in elk geval zeer goed op het karakter van d emerrie moet letten, met een moeilijke merrie is het problemen zoeken volgens mij.
Kijk mss eens naar Cornet Obolensky (Google), daar vind je zeker standfoto's van.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 12:26

Dank je!
Cornet vind ik een wereldpaard.
Ik zou ook liever deze hengst gebruiken dan zijn vader.
Maar er is alleen DV sperma van hem te krijgen ,helaas.
Ik heb een oudere merrie en woon op een eiland en moet dan met de boot over om haar te laten insemineren.
Met een veulen van 3 weken vind ik dat vragen om ellende.
Wat weet je over het vererven van luchtzuigers van Clinton???

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 01:38

Afgelopen zondag had ik een belgische springruiter op bezoek, erg gezellig totdat Clinton op tafel kwam, die ruiter was erg duidelijk daarover....de nakomelingen hebben, volgens hem, regelmatig een vreselijk karakter, in Belgie staat deze hengst daar al om bekend, veulens worden afgevoerd naar de slacht om die reden..hij had nog wat lekkere verhalen over veulens die je aanvallen terwijl ze nog bij de moeder lopen.

Als hij het liegt, lieg ik het ook!!!

Over luchtzuigen heeft hij het niet gehad.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:08

Tja, ik ken vele Belgische springruiters met een Clinton Lachen

Clinton zal nooit poeslieve beestjes geven, maar dat er veulens zouden afgevoerd wordennaar het slachthuis, dat is hete eerste dat ik er van hoor. Kijk maar eens op LRV wedstrijden (gewone amateurs, en dikwijls echt maar gewone ruiters) hoeveel Clintons daar lopen.

Hoeveel goedgekeurde Clintons zijn er al niet, hoeveel Clintons beginnen het nu stilletjes aan in de sport te maken?

Zoals al gezegd, met een moeilijke merrie blijf je er best van weg, maar een merrie met een goed karakter is zeker het overwegen waard!

En over dat winzuigen heb ik nog helemaal NIKS gehoord....

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:29

Bedankt voor de reactie!

De merrie waar ik hem voor in gedachten heb heeft een heel fijn karakter en is goud eerlijk.
Wel wat heet af en toe maar ook niet overdreven.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:08

vergeet wel niet dat + maal + niet altijd op + uitkomt in de fokkerij Knipoog
ik heb een Clinton gekent die uit een moeder kwam met echt een rot karakter (veel slaan enzo) en haar veulen van Clinton was echt het tegenovergestelde, super lief en aanhangkelijk
(en vergeet niet: de moeilijkste paarden zijn meestal ook de beste paarden, denk maar aan Baloubet, Jappeloup, ...)

voor de rest ben ik helemaal fan van Clinton en ik zou er zeker mee durven fokken
het enigste wat ik al heb gehoord is dat Clinton veel kleintjes durft geven (zijn moeder is ook niet groot) en dat de nakomelingen op de vader moeten lijken want anders stellen ze meestal niet veel voor (uitzonderingen bevestigen de regel hé Knipoog )
beste voorbeeld hiervan is cornet, helemaal het evenbeeld van zijn vader

maar van luchtzuigen heb ik toch ook nog nooit iets gehoord
de beste merries voor Clinton zijn denk ik grote merries met toch wel wat bloed

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:11

De merrie is 1.69 cm en fokt goed aan de maat zonder daarin te overdrijven.
Ookal zou het veulen niet op de vader lijken maar op de moeder zou ik nog heel erg blij zijn want dat is ook niet de 1e de beste.
Maar ja,zekerheid heb je natuurlijk nooit.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:04

Ik heb verschillende Clinton's gekend en daar was er geen 1 bij met een slecht karakter. Wel heel verschillend in maat, van echt klein tot echt groot. Allemaal mooie paarden met genoeg bloed, veel vermogen en harde werkers. Van luchtzuigen weet ik niets, ik dacht ook niet dat het erfelijk was of wel ? Mijn vriendin haar Clinton is wel erg ondeugend, maar dat is toch niet zo erg wel ? Hij springt nu met gemak 1,25 proefjes (geb. 2002)
Ik zou Clinton zeker niet aan de kant zetten vanwege die 'verhaaltjes'

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:50

ik ben een clinton-fan, vond en vind het echt een wereldpaard,
ik vind hem erg goed fokken, zijn veulens zijn nu bij de lrv en op nationaal vlak wat aan het doorbreken en ik vind dat er wel wat knappe tussen zitten.
En degene met een moeilijker karakter zijn meestal ook de betere paarden! maar de Clintons die ik ken zijn allemaal normaal van karakter.

xx

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:07

HIer ook een Clinton fan. Die moeilijke karakters zullen er inderdaad tussenzitten, maar zoals men hier al zegt, zijn dit vaak de betere paarden. Wat mij ook opgevallen is is inderdaad het verschil in stokmaat (van klein en fijn naar groot en log)
Ik ken maar 1 Clinton die zich écht niet liet rijden. En deze was van de ene op de andere dag niet meer bij die ruiter, dus die is volgens mij ook niet bepaald via marktplaats te koop gezet. ;)
Dat was een grote schimmel die op alle gebieden ondraaglijk was. Hij brak heel de vrachtwagen af, in omgang echt een gevaarlijk paard, als je met ander paard in de geburen (straal van 10m) kwam viel hij aan of stampte hij (voor te raken!) en als die ruiter er af viel omdat hij weer maar eens alles deed om hem eraf te krijgen (semi-professionele ruiter!) moest die ruiter binnen de minuut uit de piste zijn of dat paard ging hem gewoonweg aanvallen dat het niet meer normaal was!
Natuurlijk kan je ook hierbij de vraag stellen of het paard niet met andere problemen zat! het waren geen medische problemen en rijtechnisch stond de ruiter ook zeker vergenoeg om het paard op te leiden. Misschien een combinatie van meerdere dingen, maar toch een paard dat zoiets doet MOET karakter hebben van zichzelf!
Dit is echter een uitzondering van die ik ken van Clinton!!
Ook een paar simpelweg brave, goed berijdbare paarden. Zeker het overwegen waard.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:13

Eilander lijkt me een goede keuze op jou merrie. Zoals je weet ben ik geintresseerd in je bloedlijn en ik denk dat dit zeker een goede keuze is. Wij hebben dit jaar een Zacharov veulen (v. Clinton) gekocht en ook zij is een pittige tante, maar aan ieder echt goed paard mankeerd iets! De toppers zijn nooit makkelijk.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:21

Heeey Iorrr ,
Hoe is het met de Numero uno's???
Nog 7 weken en dan is die van ons er ,hoop ik.
Ik ben op dit moment ook wel geiinteresseerd in LordZ.
ook voor Amarenz maar ook voor Lavendel.
Ben er nog niet uit.
Misschien dat ik Amarenz ook wel verkoop.
Er zijn weer allerlei opties.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:28

Met onze Uno's gaat het top! Ik rijd nu de 3-jarige( Numero Uno x Goodtimes), echt zo'n lekker dier, maar wederom een draak. En met Ducati ( Numero Uno x Jus de Pommes) gaat het ook helemaal toppie. Hij staat nu lekker in de kudde en vermaakt zich goed. Hij is lekker aan het groeien. Maar ook dit is een draakie... Ik hou wel van pit, dus geen probleem! ;)

En hoe is het met jou 'kleintje'? (Dakota)

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:35

Ha ha ,ja zet kleintje maar tussen haakjes!!!
Daar is niks kleins aan.
Ze hebben haar in de opfok bij de iets oudere merries gezet zodat ze de kleintjes niet meer kon pesten.
Ik had die mensen laatst aan de telefoon en die zeiden dat ze goed groeide.
Nou ja dat deed ze dus al. :D

Ik zit tegenwoordig leuk op de 3 bijna 4 jarige Niveau.
Zie mijn profiel voor strandfoto's.
Ik zit eraan te denken om haar te verkopen.
Maar weet nog niet zeker.
misschien ook wel eerst een veulentje uit haar fokken.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:38

Zooo dat is ook een lekker dier! Geen wedstrijdplannen met haar? Super gave foto's zeg!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:41

Weet het nog niet helemaal.
Ze gaat as zaterdag eerst voor 8 weken in training omdat ze 19 Maart in stuifzand de IBOB moet doen.
Als ze die haalt is ze Elite en dat scheelt weer!!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:41

Is je Numero uno braaf onder het zadel??

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:47

Hahah nee de Numero Uno is niet braaf. Ze is echt een 'bitch' al gaat het steeds beter. Ze is echt heel erg van eerst haarzelf en dan het vrouwtje. Ook heeft ze erge singeldrang en is ze supergevoelig in de mond. Maar sjouwen kan ze! Zij heeft toen ze 4 weken :o onder het zadel was al IBOP gelopen en is toen ster geworden. Dus ze word gauw geröntgent en dan van't zomer voor de centrale en dan hoop ik dat ze ook Elite is. Wij hebben al wel foto's laten maken, maar deze zijn niet van die kwaliteit dat ze voor de PROK doorkunnen. Op deze foto's is echter niets te zien, dus we hebben goede hoop!

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:48

Link eens naar de site van Edwin Klokman, Allemachtig, zijn 1.60 paard is ook een nakomeling van Clinton. Erg lief, aanhankelijk paard. springt als een KANON! écht als een kanon! Geen afwijkende beenstanden. Erg groot paard, weet afstamming van moederskant niet..

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:50

De Niveau is ook niet makkelijk.
Ze wil niet graag alleen van huis af en ook het aansingelen is geen pretje.
In de bak loopt ze super en is fijn te rijden.
Alleen gister zou ik bv een buitenrit maken en voordat ik goed en wel in het zadel zat heeft ze me bokkend en steigerend het hele erf laten zien voordat ik neerstortte!!! ~~}>

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:51

Ammie ,dat ga ik direkt doen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:56

eilander schreef:
De Niveau is ook niet makkelijk.
Ze wil niet graag alleen van huis af en ook het aansingelen is geen pretje.
In de bak loopt ze super en is fijn te rijden.
Alleen gister zou ik bv een buitenrit maken en voordat ik goed en wel in het zadel zat heeft ze me bokkend en steigerend het hele erf laten zien voordat ik neerstortte!!! ~~}>

Hahah nou dit is wel ongeveeer net wat mijne doet. Als ze de kop er na heeft staan is ze geweldig te rijden, maar als ze niet wil of het word net iets moeilijk dan ontploft ze! De eerste 3 minuten moet ik er zowiezo niet aan zitten met mijn been of hand, want dan gaat het mis... Lees: 1e kerstdag ging ik achterover met haar...

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:58

Nou gatver!!
Dan gaat ze naar de slager,hoor.
Daar moet ze niet mee aankomen.

Ammie ,kan op de site van Klokman niks vinden!!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:02

Haha nou dat was haar eerste keer stijgeren en ze kon duidelijk geen balans houden. Ze heeft het daarna ook nog niet weer gedaan, maar ik ben nu ook iets meer op mijn hoede de eerste minuten... Ik denk dus dat we er beiden van geleerd hebben. Maar dit moet geen gewoonte worden, want dan is het wel afgelopen...