Nakomelingen van gomel ox

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Nakomelingen van gomel ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 17:57

Haayy!! De vader van mijn pony is gomel ox. Zijn moeder weet ik niet zo uit me hoofd, maar dat zoek ik nog wel op! Ow, wacht, volgensmij is het irma van de willemshoeve ofzo (volgensmij gewoon een huis tuin keuken paard ofzo, niet zoals gomel bedoel ik (denk ik...)) Zijn er anderen met deze ouder(s?)
En hebben julie ook een foto?!?? Lijken ze ook echt op gomel? Die van mij als hij zijn arabier opzet soms echt precies, alleen is hij heel wat lelijker dan gomel zal ik zeggen!:P

Geryon

Re: Nakomelingen van gomel ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:22

niemand?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:43

Nog steeds niemand?? Het is zo lang geleden voor ik hem aanmaakte!:P

irmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:37

hallo ik ben de fokker van Geryon en zijn moeder plus zus zijn nog in ons bezit.
Irma is zeker geen huis tuin en keuken pony hoor!!!
Ze heeft heel rap de M2 gehaald maar bij gebrek aan ruiter niet meer uitgebracht ben zelf te oud.
Maar hoe gaat het met Geryon hebben jullie hem van Mieke Lighthart gekocht.
Rij jij ook wedstrijden met hem?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 08:15

hee, ik had je al een bericht via hotmail gestuurd, want ik kreeg dit bericht ook via hotmail.

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:28

hallo,
ik heb een ruin gehad van gomel. ik heb die pony tot de m1 gebracht en heb regelmatig aan kampioenschappen deel genomen. helaas moest ik hem verkopen omdat ik te groot werd. hij had een super goed karakter en wou graag voor je werken.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:45

Ik heb er ook eentje van Gomel, klik maar eens op de onderste twee links in mijn onderschrift. ;) Ik vind haar veel hebben van het paardje dat Sanne98 heeft gehad. :D @Geryon: weet je wat er verder nog achter de moeder van je paardje zit? De moeder van mijn pony is ook een Welsh K. Foto's? O:)

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:47

misschien kun je je vraag ook stellen op het subforum van Arabische volbloeden daar zijn vast meer mensen met een Gomel nakomeling :)

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 02:17

Gomel is toch een rusarab?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:04

Ik neem aan dat je een in Rusland gefokte Arabische volbloed bedoelt en dat klopt. Overigens heeft Gomel niet alleen Arabische volbloeds gedekt. Hij was ook erkend door het NRPS en het NWPCS. Ik ben niet zo op de hoogte van zijn succes in het laatste stamboek, maar bij het NRPS heeft hij veel nakomelingen die het goed doen. Hij heeft uit mijn hoofd in elk geval één erkende (AV) zoon en vele goedgekeurde (niet-AV) kleinzonen en achterkleinzonen. Alleen al dit jaar werden er twee kleinzonen (waarvan één de titel 'beste draf' kreeg) en één achterkleinzoon goedgekeurd. Ik vind veel van zijn nakomelingen (in elk geval zijn kinderen) duidelijk herkenbaar qua type en uitstraling. Wat ik tot nu toe heb gehoord van zijn nakomelingen is dat ze eerlijk zijn en graag willen werken, maar gemakkelijk zijn ze niet altijd. Die van mij is een beetje eenkennig, intelligent, gevoelig en vrij snel beledigd. Ik weet hoe ik dat kan uitbuiten en kan me geen prettiger karakter voorstellen, maar bij mensen die er niet mee om kunnen gaan kan ze erg vervelend en zuur doen. Het zijn geen paarden om oneerlijk te behandelen of die je wilt dwingen om iets te doen want dan haal je jezelf veel ellende op de hals. Gomel zelf heb ik ervaren als een zelfverzekerd en trots dier dat graag wilde werken en dol was op applaus. Jammer genoeg is hij twee jaar geleden overleden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 11:53

Heey! Goeroe, mijn pony lijkt best wel op de jouw in sommige kanten, alleen de mijne is wat groter en wat ieler denk ik. Maar hij heeft ook zon bles, maar dan nog iets schuiner. Geryon (me pony) wil inderdaad wel voor me werken, maar alleen als hij het leuk vind. Als hij gene zin heeft dan is er ook echt NIETS mee te beginnen. Hij is echt heeel speels. Wil je altijd speels bijten en als je met hem buiten gaat lopen (ernaast) wilt hij veel de baas over je zijn en gaat steigeren. Maar Geryon heeft echt wel een eigen willetje, maar wel een superkarakter! Hij vrolijkt je altijd op enso! Mijn zus heeft trouwens ook eentje van gomel, alleen is gomel zijn opa. Geryon en die pony worden altijd door elkaar heen gehaald, terwijl die andere pony toch wel als vader vaticaan heeft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 11:55

Wooww... ik zie nu nog wat andere foto's van je pony, goeroe, en het hoofdje is echt bijna precies hetzelfde als die van mij. Ik kan wel ff een paar foto's opzoeken! En wooww.. sanne98, op die laatste foto van je profiel is dat hoofdje precies hetzelfde als die van mij! Ook zo met die bles die een beetje schuin staat. Alleen mijn pony heeft een hele andere bouw als je kijkt naar de nakomelingen van gomel. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar zijn bouw is echt heel compact. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Maar alleen het hoofdje is precies hetzelfde!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:25

Wat leuk, ik ben benieuwd naar de foto's! :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 00:39

Ik heb een foto van me pony op me computer, maar hoe krijg ik hem hierop?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 00:44

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 00:48

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 00:48

ik hem hem! Zien julie hem?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 01:01

Ik zie hem, herkenbare uitdrukking! *D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 01:21

hoe bedoel je herkenbare uitdrukking?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 01:57

Dezelfde uitstraling als mijn pony, eerlijk oog.

Afbeelding

Zoek de verschillen. :+

Edit: Heb je ook foto's waar hij helemaal op staat? O:)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 02:30

Ik heb ook een pony gereden zelfde vader,een heet type die erg vluchgedrag vertoonde onder het zadel,dat is er nooit helemaal uitgekomen.
Hij is verkocht aan een meisje hier op bok,.weet helaas haar naam niet het paardje heette galith.
Hij was donkerbruin met zwart en is gefokt in friesland ,moeders was ook niet de makkelijkste.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 12:19

Heey! Geryon is ook best wel vluchtachtig, vooral als hij menners achter zich ziet. Maar ze lijken inderdaad wel op elkaar. Ik ga even kijken of ik een foto heb van hem helemaal!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 12:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn Geryon (links) en vegas, de pony wiens opa gomel is. en zijn vader vaticaan.
Afbeelding

Afbeelding

en nog eentje van geer:
Afbeelding

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:28

Mooie foto's! :D

brendalevita schreef:
Ik heb ook een pony gereden zelfde vader,een heet type die erg vluchgedrag vertoonde onder het zadel,dat is er nooit helemaal uitgekomen.
Hij is verkocht aan een meisje hier op bok,.weet helaas haar naam niet het paardje heette galith.
Hij was donkerbruin met zwart en is gefokt in friesland ,moeders was ook niet de makkelijkste.

Ik heb wat speurwerk verricht en ik vermoed dat het gaat om Ghalid van Clasine op bokt. Als dat hem is lijkt het nu erg goed te gaan met hem. *D

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:39

Oh wat leuk te horen,ze had ook wel een klik met hem anders hadden we hem niet verkocht,ikzelf had ook weinig problemen met hem qua rijden,maar dit paardje was niet geschikt voor iedereen!!!
Ik ga ff kijken ,leuk!!

edit dat is hem idd!!!tnx heb een pb gestuurd