Nassau (KWPN)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjrimp

Nassau (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 15:27

Hallo,

Ik heb gezien dat er hier een paar mensen een Nassau nakomeling hebben.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Karakter, gangen, noem maar op. Evt foto's?

Ik ben benieuwd....

sjrimp

Re: Nassau (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:37

Hmm, ben echt heel erg benieuwd..... Doei!

Iemand??

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:40

-> FB

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:45

Op mijn oude stal stond een Nassau staan, een Wtje. Beest kan geweldig springen, maar is wel erg onzeker. Het is een heel vriendelijk paard, maar kan van het ene op het andere moment omslaan en het licht uit je ogen meppen.

Ik heb zelf het idee dat dit paard voorheen 'niet al te vriendelijk' aangepakt is en dat hij hierdoor dit gedrag vertoont, helemaal omdat hij stiekem best wel knuffelig is.

sjrimp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 14:17

En qua beweging?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:20

Ik heb een jonge nassau ingereden. Het was een super eerlijk dier. TIjdens opzadelen enzo hartstikke rustig en braaf. Onder het zadel nog wel eens knetter gek, maarja hij was ook super jong. Springen was helemaal geweldig. Kwam absoluut niet in de buurt van het hout. Von het erg leuk om met dit dier samen te werken, hij was dan ook erg snel verkocht. (naar Engeland)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:56

Ik heb geen ervaringen met nakomelingen van deze hengst. Vind de hengst zelf wel erg gaaf. Heb hem als jonge hengst vaak op concours gezien.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:31

Ik vond de bewegingen niet onwijs spectaculair. Wel een mooie/sterke galop, al van jongs af aan.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:14

We hebben meerdere Nassau's gehad, waaronder een paar kleintjes. Ze kunnen goed lopen en springen en ze zijn erg braaf

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 01:16

Hier heb ik wel een paar foto's van mijn 'Nassau' :o
Hij is nu vier-en-een-half jaar oud, ik zit erop vanaf het moment dat hij ingereden is ongeveer.
Het is een Nassau x Lavendel x Ahoy en ik ben er erg blij mee!

Qua gangen is hij aardig ruim en hij zit echt heerlijk. Vooral de galop is erg fijn. Hij is eigenlijk altijd best werklustig geweest, nu op deze leeftijd begint hij wel iets meer praatjes te krijgen maargoed dat hoort erbij en is eigenlijk alleen maar leuk af en toe :j. Wel heeft die van mij erg de neiging om erachter te kruipen en zijn rug weg te drukken, maar dat zal misschien meer komen omdat er ook veel Gelders bloed in zit en hij ook veel van de bouw van een Gelders paard weg heeft (zie een-a-laatste foto, daar kan je het vooral goed zien), die hebben daar volgens mij altijd meer de neiging toe. Met springen gaat het steeds beter, we hebben natuurlijk nog niet zo heel veel gesprongen maar twee weken terug ben ik voor het eerst gaan oefenspringen, ik geloof dat het 50 cm hoog was o.i.d. en hij vond het echt geweldig! Eerste rondje was hij wel een beetje kijkerig, maar toen hij het eenmaal doorhad gingen zn oortjes erop en het tweede rondje was dan ook foutloos. Springen met hem vind ik zelf ook leuker dan dressuur :).. Wedstrijden doen we niet veel, we hebben geen trailer dus dat is een beetje lastig. We zijn nu B+6. We waren afgelopen weekend wel nog eerste!
*\o/*

Toen ik er net twee weekjes opzat ben ik meteen met hem voor het eerst in de buitenbak gaan rijden, wat totaal geen probleem was, net als wanneer we naar het bos gaan. Hij schrikt eigenlijk bijna nergens van, al is het wel zo dat wanneer we samen met zijn buurman/grote vriend op stap gaan, ze er met zijn tweeen wel een potje van kunnen maken, haha. In de stal is hij ook superbraaf, hij is echt enorm knuffelig en vooral erg nieuwsgierig! Eigenlijk zou ik, op hetgeen wat ik zei over het rug wegdrukken o.i.d., alleen maar positieve dingen kunnen noemen! Superkarakter, dat vooral!

Mijn grote vriendje.. :+:
Hieronder heb ik nog wat foto's voor je neergezet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sjrimp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:46

Da's jammer, je foto's doen t niet......

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:52

Mijn nassau merrie heb ik als jaarling gekocht maar ze is helaas veel te klein gebleven (1.58). Ze is wel zadelmak maar dat ging niet erg makkelijk. Geen paardje voor een kind of een beginner.... Ze heeft een veulen gehad van Hold up premier (nu twee jaar, heb ik nog, ook vrij klein) en is nu drachtig van Vaillant. Ik verwacht het veulen rond 1 juni en hoop echt dat de maat deze keer groter is. Anders is het haar laatste veulen....en heb ik nog een 'mee-eter' erbij. Bij mij gaat namelijk nooit iets weg dus ik grossier in "weide-vulling": te oud, te klein, atactisch, te jong etc.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:54

Excusez-moi!
Hier zijn de foto's dan wel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb er nog veeel meer, maar dan werd het een beetje te vol!
xx

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:19

Wat is haar stokmaat??

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:22

sorry....zijn!

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:33

Ik heb een Nassau × Ferro (Bruin/1.74/5 Jaar) :D
Super fijn paard, goed bewegen en maakt een fijne sprong.
Karakter is top heel braaf/nuchter dier.
Met mak maken geen problemen mee gehad je zat dr eigenlijk zo op.
Loopt nu L1 en binnenkort een keer B springen maar zeker een paard dat meer in zich heeft!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:53

Zijn stokmaat ligt denk ik iets boven de 1.65, die hoogte staat op zijn paspoort tenminste en inmiddels zal hij ietsje groter zijn geworden dus.
:)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:23

Flinke hals heeft 'ie. Dat heeft mijn merrie ook en ik heb een nassau gekend die dat ook heeft. Herkent iemand dat?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:03

Heb ook nog een springfoto van vorige week..
Niet schrikken, mijn houding is echt vreselijk. Dichter bij mijn paard blijven en handen lager, ik weet het :o
We werken er hard aan :)

Afbeelding

Hij kan echt heel goed springen, maar heeft wel snel de neiging om zonder rug te springen, al ligt dat meer aan mij.
Hij is een betere springer dan ik, haha. Maargoed, kunnen we nog veel van elkaar leren in elk geval :)