karakter nakomelingen Veenstra's Promise

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margje

karakter nakomelingen Veenstra's Promise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 13:09

Er zijn al een aantal topics geweest over nakomelingen van Veenstra's Promise, maar daarin gaat het vooral om hoe de pony er uit ziet e.d. Ik ben erg benieuwd hoe het karakter van de Bokt-nakomelingen is! Ik heb zelf namelijk een zelfgefokte merrie, Flo, nu 3,5 met een erg uitgesproken karakter, om het zo maar even te zeggen. Haar moeder is half Welsh Cob, erg rustig en leeft vooral voor eten. Promise hebben we deels uitgekozen omdat hij me zo ontzettend braaf en rustig voorkwam en ik had dan ook een rustige pony verwacht. Nou is Flo op de eerste plaats heel lief, ze is ontzettend sociaal, vooral naar mensen, een echte knuffel en gek op aandacht. Iedereen die langs haar stal loopt wordt er verliefd op. Dit kan ik wel rijmen met het beeld dat ik van Promise heb.
Ze is ook erg fel en temperamentvol en kan heel heftig reageren. Ik ben nu een paar maanden met haar aan het werk en ben daar in het begin wel van geschrokken. Als mevrouw iets niet wil dat zal ze er ook echt tegen vechten, iets wat ik van haar moeder absoluut niet ken. In de trailer, benen afspuiten enz. heeft de eerste keer allemaal uren geduurd. Tijdens het longeren heeft ze een periode gehad dat ze zomaar opeens rechtop stond voor me (erg indrukwekkend..) en toen we pas voor het eerst het zadel er op hebben gedaan heeft ze haar uiterste best gedaan om het er weer af te krijgen. Ik heb nog niet vaak een pony gezien die zo kan bokken en steigeren als die van mij. Nou leert ze ook erg snel, als iets uiteindelijk accepteert is het daarna geen probleem meer. Ze is erg nieuwsgierig en slim en dus niet vaak bang voor vreemde dingen, allemaal pluspunten. Verder is het trouwens ook ene superpony Haha!.
Wat ik me afvraag is of anderen dit beeld herkennen van hun Promise-nakomeling? En de belangrijkste vraag: hoe doen die het onder het zadel?

mariekje20

Re: karakter nakomelingen Veenstra's Promise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:05

hee ik heb ook een pony van veenstra's promise, maar die is echt super lief en nooit problemen meegehad.
Met rijden zijn er ook nog nooit problemen voorgekomen. Ik heb hem gekocht toen hij drie jaar was, hij was toen al ingereden.
Volgens mij heeft de vorige eigenaar niet echt problemen gehad met het inrijden en konden ze er al snel op.
Met in de trailer gaan heb ik eerst wel wat problemen gehad, maar dan deed hij niet echt rare dingen hij vond en toen
alleen nog heel erg eng, maar ging niet stijgeren of rare dingen doen.

gr. Marieke Haha!

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:39

Ik heb zelf ook een nakomeling van Veenstra's Promise, nu 2,5 jaar oud. Helaas staat hij nu even een paar maanden op de wei, op advies van de dierenarts. Ik kan nog niet zeggen hoe hij is als hij wat ouder wordt en hoe hij onder het zadel zal zijn. We is hij tot nu toe erg lief geweest, maar kan hij ook ontzettend eigenwijs zijn. Voor het eerst zijn benen afspuiten was bijvoorbeeld geen probleem. Wel is het een keer bijvoorbeeld voorgekomen dat hij er geen zin in had en we hem gewoon met geen mogelijkheid de wasplaats in kregen. Pas toen we het heel lief probeerden kregen we het voor elkaar. Ik weet niet of dit bekend klinkt? Ook moet ik erbij vermelden dat het een hengstje is.

Groetjes,
Denise

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:34

Marieke, jouw pony is Ziezo toch? Grappig, want over hem vond ik pas een topic van de eerste keer dat er iemand op zat. Daar stond bij (en was op foto's te zien) dat hij toen nog steeds heel erg bokte. Dat heeft me doen besluiten om het toch ook maar eens te gaan proberen en bij mijn pony ging het precies zo als in het topic! Heel erg bokken met zadel, met ruiter gaat het super en doet ze het heel goed. Dus bereid je maar vast voor Denise! Wat jij over je pony zegt klinkt trouwens wel bekend hoor... Bij die van mij is het een kwestie van de aanhouder wint en als ze iets één keer heeft gedaan dan is het ook goed. Maar het zal dus toch wel een beetje erfelijk zijn... Inmiddels heeft ze die lastige periode van januari wel weer achter zich gelaten hoor, was denk ik even een overgang. Maar bedankt voor jullie reactie!

Roderijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:45

Ik heb een volle zus van Veenstra's Promise. Wij hebben haar onbeleerd gekocht en zelf zadelmak gemaakt en doorgereden.
We hebben totaal geen problemen gehad. Ze wordt dit jaar 8 en ze moet d'r eerste bok nog geven.
Nadat ze 1 veulen heeft gehad is ze de sport ingegaan en loopt M2 tussen de paarden. :j
Echt een hele fijne pony, waar ik elke dag weer met plezier op stap.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 23:16

Haha, misschien toch niet erfelijk dus! Promise zelf was volgens mij ook heel braaf toch? Maar wel leuk om te lezen dat jouw pony het zo goed doet, ik hoop dat we jullie achterna gaan!

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:11

Promise zelf was ook heel erg braaf inderdaad. Ik heb mijn pony gehaald bij de fokker van Le Matsjo (halfbroer van Promise die ook goedgekeurd is). Die halfbroer is ook superlief. De fokker kende promise ook goed, omdat deze een aantal huizen verder stond gestald. Hij raadde mij Jackson aan, omdat de bloedlijn van Promise en Le Matsjo bekend staat om het rustige karakter.

Er is nog een meisje op Bokt die een Promise nakomelijk heeft. Ze heet Deborahh. Volgens mij is haar pony met inrijden echt heel erg lief geweest. Anders moet je haar ook maar een bericht sturen.

Hoop dat die van mij met inrijden trouwens niet heel erg gaat bokken :o