Dolores Del Cid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guzzista

Dolores Del Cid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 14:33

Omdat ik zo gelukkig ben met m'n nieuwe meisje wou ik haar even aan jullie voorstellen.
Ik zou normaal gezien een volwassen paardje kopen, maar ik kon niet weerstaan aan de charmes van dit innemend lief paardedametje:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2rhurrd&s=5
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=331q1sk&s=5
Ik heb in alle nabij gelegen landen gezocht naar een paardje, duizenden kilometers gereden, maar toeval wil dat ze bij een fokker vlakbij m'n deur stond, waar ik nog niet van gehoord had Lachen.
Ze is redelijk modern gefokt en ondanks dat haar moeder 100% Carthogano is zal ze toch wel boven de 1m60 groeien (de moeder is 1m63).
Haar moeder is een bruine merrie, Amante Del Cid en haar vader een zwart-bruine hengst, Jerte III. Beide prachtige ouderdieren met fantastische gangen en zeer aangenaam karakter, dus ik denk dat alleen maar goed kan komen met haar.
Ze is een echte knuffelkont, en mist een leuk vriendinnetje, als ik in de weide werk loopt ze constant bij me.
Ik ben aan het onderhandelen voor een prachtig zwart Lusitanomerrieveulentje als companie zodat ze wat kunnen spelen, maar eerst wou de dame liever het veulen Frankrijk houden. Ik hou van barokke types van de oudere bloedlijnen en zij zal een barok zwart bolletje worden, net waar ik van hou.
Dit is het zwarte veulentje, is geen recente foto want nu is ze 8 maanden oud:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=ma8os5&s=5
Haar papa en halfzus staan op m'n profiel.

Guzzista

Re: Dolores Del Cid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 14:56

Zopas een mail gekregen, ze wil de Lusitanomerrie toch verkopen Haha! ! In januari ga ik om haar.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:09

Gefeliciteerd! Hartstikke leuk! Lachen

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 16:56

Thx Knipoog
Dat wordt opvoeden, twee zo'n jonge meiden onder m'n vleugels Bloos

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 09:11

Gefeliciteerd, wat een leuke afsluiting van dit jaar, en een nieuw begin van het volgend jaar. Veel plezier met de dames als het allemaal doorgaat ook met de lusitanomerrie

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 23:28

Thx Knipoog
Nog een vraagje, kent iemand meer over dit type hengst? Hij is ook uit de lijn Ortiga Costa zoals de vader van het Lusitanomerrieveulen. Heb nog maar zelden zo'n barokke hengst gezien.
Weet iemand nog zo'n type hengsten staan, gewoon uit interesse:
http://eng.lusitano-prestige.com/lusitano/horses/reitor.htm

theo45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:05

Arrastre aquí las columnas por las que desee agrupar
#
Código
Nombre
S
F. Nto
Microchip
Capa
ER
Criador
Propietario
Padre
Madre

Borrar filtros

H
M

Loading…

Desc.
Alazana
Alaz. dil.
Albina
Baya
Blanca
Castaña
Cast. dil.
Isabelo
Negra
Overa
Palomino
Perla
Pía
Ruana
Torda
Zahína

Loading…

B
C

Loading…

190101002123391 JERTE III M 21/02/1997 401C2E6D16 Castaña B MIGUEL GARCIA REMACHO RENAAT VANDEPAPELIERE JERTE II AFRICANA XXV
Cargando...

Jerte III heeft geen kinderen maar wel 100 broers en of zusters

Jerte is van zeer goede afstamming. Stam uit Yeguada Militar, Cardenas. Hele goede oude bloedlijnen.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:29

theo45 schreef:
Arrastre aquí las columnas por las que desee agrupar
#
Código
Nombre
S
F. Nto
Microchip
Capa
ER
Criador
Propietario
Padre
Madre

Borrar filtros

H
M

Loading…

Desc.
Alazana
Alaz. dil.
Albina
Baya
Blanca
Castaña
Cast. dil.
Isabelo
Negra
Overa
Palomino
Perla
Pía
Ruana
Torda
Zahína

Loading…

B
C

Loading…

190101002123391 JERTE III M 21/02/1997 401C2E6D16 Castaña B MIGUEL GARCIA REMACHO RENAAT VANDEPAPELIERE JERTE II AFRICANA XXV
Cargando...

Jerte III heeft geen kinderen maar wel 100 broers en of zusters

Jerte is van zeer goede afstamming. Stam uit Yeguada Militar, Cardenas. Hele goede oude bloedlijnen.

Hoi, ik ben Guzzista, maar mocht niet met deze naam posten van de moderatoren omdat ik oorspronkelijk lid gemaakt had met de naam shakir.
Kent u Jerte III misschien?
Mijn veulen is een dochter van Jerte III die ik gezien heb, inderdaad eigendom van Renaat die me dit veulen verkocht heeft, maar veulen is nog niet ingeschreven, daardoor is ze nog niet te zien op gescab of andere site van het PRE stamboek. Moeder Amante Del Cid stamt ook uit hele oude bloedlijnen, maar dan Carthogano en nog maar juist apta. Vandaar de vertraging van papierwerk.

theo45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:30

Ik ken Jerte niet persoonlijk. Maar U kunt alles over hem vinden op: certamenesecuestres.com. Ga vervolgens naar "geneologia pre" type bij nombre Jerte III in en alles komt tevoorschijn. Succes

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:23

Het andere veulentje is zoaps toegekomen uit de Larzac. Ik heb gans de nacht geen oog dicht gedaan, omdat ze normaal rond 12u zou toekomen, maar wegens het slechte weer heeft de man af en toe gereposeerd.
Toen ze toekwam zag ik een bruin paardje. Ik dacht oei, ik had toch een zwartje gekocht?
Toen de laadbrug open ging zag ik een allerliefste snoetje, van een kleiner zwart paardje dat ernaast stond, had haar namelijk nog nooit gezien.
Ze is pekzwart, zonder aftekeningen, zeer kompakt en hele dikke manen.
Nog wat schuw, maar toen ik neerzat kwam ze direkt af.
Ik ben razend gelukkig met de kleine meid! Een ferme gok die heel goed geslaagd is!
De fokster is Isabelle Arnal, l'ecurie des templiers, een echte aanrader en zeer democratisch met haar prijzen, de paarden zijn geselecteerd op hardheid en worden onder natuurlijke omstandigheden gefokt op een domein van 270 hectare.
De papa is Fuzilador (Coimbra, grootvader Zaire), een pekzwarte bonk van ene hengst van 22 jaar die al paar opmerkelijke dekhengsten gelever heeft (elevage la Masse des pur sang Lusitaniens) en mama is 27 jaar oude Lusitanomerrie (Veiga) in blakende gezondheid.