Hengst Adios

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

axdevil

Hengst Adios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 15:41

De vader van mijn paard is Adios.
Nou kan ik toch nergens een foto van deze jongen vinden.

Is er iemand die een foto heeft van Adios?
Zijn vader is Legaat daar heb ik wel foto's van maar van Adios kan ik niks vinden.

Alvast bedankt!

flyfly

Re: Hengst Adios

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:10

Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:16

Ik heb hier een hengstenboek ( uit 1994/1995 )en daar staat een heel stuk in over Adios, heb het even voor je overgetypt. Er staat ook een foto bij, ik zal vragen of mijn broer die van de week even voor je wilt inscannen want ik weet niet hoe dat moet. Bloos

Afstamming:

Adios is gefokt uit super sportbloed. Zijn vader is de keurhengst Legaat, die hoog op de index staat en wiens kinderen enorm worden gewardeerd in de springsport. In nederland werden vier zonen van hem goedgekeurd, terwijk Wandango in Zwitzerland en Atlas in Oostenrijk ter dekking staan. Uit de sport kennen we bijvoorbeeld Double Eagle, Terlinus, Terlina, Aspen, Cliff, Belladonna, Brasil en Wandango. Achter Legaat zit de beroemde Marco Polo, die een duidelijk stempel op de Nederlandse fokkerij heeft weten te drukken. De moeder van Adios is de stermerrie Tavanta. Ze is een dochter van de gerespecteerde preferente volbloed Uppercut xx, die ook een belangerijk steentje heeft bijgedragen aan de ombuiging naar de moderne rijpaardfokkerij. Bekende sportpaarden van Uppercut xx zijn bijvoorbeeld Golden Dream, Miss Holland, Componist. Thouar en Arjo. Tavanta Komt uit de keur preferente Lavanta die we ook kennen als de moeder van de goedgekeurde dekhengst Renville. Lavanta, die ook de moeder is van de natinaal kampioene van 1989 Evanta, heeft als vader de gewardeerde preferente Farn, die op de springindex de vraaie vierde positie ineemt en grote bekendheid kreeg door goedgekeurde zonen als onder andere Nimmerdor, Amulet, Wolfgang,Garant, Uddel en Ufarno.

Eigen prestaties:
Adios scoorde tijdens het verrichtingsexamen voor alle drie de basisgangen het cijfer 7 en hij kreeg een 8 voor zijn karakter en een 9 voor zijn vriendelijke stalgedrag. In het seizoen 1986/1987 was Adios negen keer foutloos in de hengstencompetitie categorie A en eindigde hij als zesde. Het jaar daarna bezette hij in de categorie B de derde plaats.

Nafok:
Adios scoorde nu met 115 al hoog op de springindex. In 1991 werden 5 dochters van Adios ster verklaard, terwijl dat jaar drie hengsten van hem sterwaardig werden bevonden. In de Noord- Amerikaanse afdeling van het KWPN is reeds een zoon van hem goedgekeurd.

Hopelijk heb je er wat aan en de foto komt gauw!

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 10:57

HARSTIKKE BEDANKT ZEG!!!! Vingers aflikken

Hij lijkt er wel op zeg potverdikkie!!! Haha! Haha! Haha!

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 11:18

Van Legaat toevallig ook iemand een duidelijke foto??

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:00

axdevil schreef:
Van Legaat toevallig ook iemand een duidelijke foto??

op http://www.zwartjens.nl kun je een foto van hem vinden

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:17

Adios

Afbeelding

Afbeelding

Legaat

Afbeelding

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 14:41

Laatst bijgewerkt door gomir op 03-03-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's uit quote verwijderd

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:23

Graag gedaan hoor! ;)

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 09:53

Jaaaaaaaa ben er echt super blij mee!!
Ik had al overal gezocht maar kon gewoon niks vinden, geen foto tenminste! :D :D