Westenwind nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_ED_

Westenwind nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 13:17

Voor de mensen die ook een veulen hebben van Westenwind:
hoe vinden jullie het gedrag van het veulen en hoe ervaren jullie de opvoeding?

Zelf heb ik namelijk nog nooit zo'n relaxed dier meegemaakt (westenwind x montecristo) ze is ontzettend leergierig en (bijna) nergens bang van. Nog geen 7 maanden oud en al volledig verkeersmak! ze heeft alles in een weekje geleerd zoals voetje geven, aan de hand wandelen, vaststaan, achteruit lopen, buiten wandelen etc.

Ik vraag me af of alle Westenwind nakomelingen zo zijn? (moeder was namelijk nogal een stresskip haha Tong uitsteken )

odique

Re: Westenwind nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:39

Mijn Westenwindveulen is ook super makkelijk. Hij maakt zich werkelijk nergens druk om. Dingen zoals vaststaan, aan de hand meelopen en voetjes geven heeft hij nooit moelijk over gedaan. Na 2 maanden ben ik regelmatig met hem en zijn moeder stukjes over de weg gaan stappen, hij liep dan de hele weg voor op met zijn oortjes naar voren. Opvoeden heb ik bijna niet hoeven doen want echt stout is hij nooit geweest.
Mijn merrie is ook erg moeilijk Vork , daarom zocht ik speciaal naar een hengst die relaxed was en dit door zou kunnen geven. Nou was het wel een gok met Westenwind omdat hij nog geen nakomelingen had maar ik heb er geen moment spijt van.

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 11:14

Wat leuk om te horen! Ik zat naar de foto's van je veulentje te kijken, maar hij lijkt echt sprekend op die van mij, alleen heeft mijn kleintje ook nog linksvoor een klein wit kroonrandje. Ook helemaal zwart voor de rest (+ ook heel klein wit kolletje). Echt een leuk ventje heb je!!

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:33

Dankje Haha! ! Alle Westenwind veulens die ik heb gezien heb weinig aftekening en vaak een donkere kleur. Ik vond het wel ff schrikken toen ik het veulen voor het eerst zag. Moeder heeft namelijk wel veel aftekening en is bruin. Ik dacht even dat ze met het verkeerde geinsemineerd was Nagelbijten / Gniffelen .
Ben wel benieuwd hoe jouw veulen eruit ziet!

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:11

Ik heb een heel aantal keer geprobeerd om foto's in me profiel te zetten maar het wil maar niet lukken Haha! denk dat ik daar niet slim genoeg voor ben.Maar als je ffies foto's wilt bekijken moet je maar op mijn hyves kijken (onderstaande link) dan kom je gelijk op de foto's van Diva. Ze zijn van toen ze net was geboren tot en met vorige week. Ben benieuwd wat je van haar vind!
http://elisedr87.hyves.nl/album/3419353 ... /EolI-1lD/

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:50

Heb even op je hyves gespiekt. Echt grappig hoeveel ze op elkaar lijken Wow! , het is net alsof ik naar Zephyros kijk! Ze hebben precies dezelfde kleur, Diva heeft alleen een groter kolletje. Ook leuk dat ze op de site van Sollenburg staat. Ga je haar houden of is ze voor de verkoop?
Als je wilt weten hoe je foto's in je profiel kan zetten dan stuur ik je wel een pb Knipoog .

mutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 05:05

Ja ja helaas weet ik nog niet hoe mijn Westenwind veulentje eruit gaat zien maar ik moet zeggen het is vrijd rustig in mama s buik!!

Zodra het er is laat ik meer horen

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:41

Leuk Mutopia! Hoelang moet je merrie nog?
Zephyros was ook erg rustig toen hij nog in de buik zat, heb hem nooit zien bewegen.

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:26

wij hebben ook een westenwind x goodtimes van bijna een jaar. Nog nooit z'n goed veulen gehad. het is een vosje zonder aftekeningen met super karakter.

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:36

Mooi dier michelle, was deze ook op de nakomelingen dag ?
Mijn merrie is drachtig van W dus ik hoop op een mooi veulen

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:53

nee, we zijn met deze nergens geweest. Ze is wel thuis gekeurd maar dat was omdat ze een van de 25 eerste veulens van westenwind was. wanneer was die nakomelingen dag ?

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:43

Bij lauw van vliet, ergens in augustus daar liep namelijk ook een heel best vosje.
Ik heb van westenwind nu pas twee vossen gezien de rest was heel donkerbruin.
Ik heb volgens de kleurencalculator 20% kans op zwart stiekem hoop ik hier ook op, maar bruin of vos mag van mij ook hoor!!!!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:18

Mijn merrie een Uniform x Variant wordt ook gedekt met Westenwind. Fijn om te weten dat het karakter van de veulens zo goed is. Mijn merrie is ook een stresskip en ik hoop dus op een veulen met een relax karakter.

mutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 01:24

odique schreef:
Zephyros was ook erg rustig toen hij nog in de buik zat, heb hem nooit zien bewegen.

Mijn merrie zit nu op 346 dagen lang he?

Wat een super mooie nakomeling heb je zeg!!! Wel erg zwart dat zie ik vaker bij Wesenwind. Ik hoop dat die van mij in ieder geval een wit vlekje op het hoofd krijgt dat lijkt mij wel leuk.

Jw hoort t wel wanneer t veulen er is.

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:24

mutopia schreef:
odique schreef:

Mijn merrie zit nu op 346 dagen lang he?

Wat een super mooie nakomeling heb je zeg!!! Wel erg zwart dat zie ik vaker bij Wesenwind. Ik hoop dat die van mij in ieder geval een wit vlekje op het hoofd krijgt dat lijkt mij wel leuk.

Jw hoort t wel wanneer t veulen er is.

Vorig jaar was er iemand waarvan het paard langer dan een jaar gedragen heeft (was geen Westenwind veulen hoor). Iets van aftekening had ik ook wel gehoopt en verwacht als je naar mijn merrie kijkt. Zephyros lijkt ook absoluut niet op zijn moeder. Maar vind het ook wel weer appart zo donker.
Ben benieuwd wanneer het komt, succes alvast!

mutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:05

Hoi hoi,

Mijn merrie heeft een Westenwind veulend gekregen!!!! op 05-04-2009 om 05.00 uur snachts.

Kijk ff bij kraamstal in the picture daar staat ze bij.

:D :D :D :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:27

En waar ik op stal sta is 07-04-2009 een hengstveulen van Westenwind X Grib geboren
Afbeelding
Afbeelding
en ook wat wij tot nu toe merken heeft hij ook een ontzettend lief en makkelijk karakter ;)