Kingston v. Topas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Kingston v. Topas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 17:47

Ik zoek informatie over waarom de hengst Kingston, v. Topas, op wacht is gezet door het kwpn. Ik ben niet thuis en kan daardoor niet op kwpnstallions komen...

Wie kan mij helpen. Eventuele informatie over ervaringen met de hengst en zijn nafok zijn ook welkom. De grotere namen van nakomelingen die al int. presteren hoeven niet genoemd te worden want die zijn mij al meer dan bekend.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bedankt alvast !

Ziolette

Re: Kingston v. Topas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:47

Citaat:
Wachthengst 2004 (januari; 7-jarigen)

Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen wordt Kingston op wacht gezet.
Slechts vijf van zijn 32 opgenomen dochters is ster en maar één van de zes aangeboden zonen wist door te dringen tot de tweede bezichtiging. Zijn index voor beweging en exterieur is met 98 en 100 gemiddeld. Van de totaal 183 geregistreerde kinderen komen er maar 14 uit in het springen en 17 in de dressuur. Zijn springindex is met 120 (58%) op een gemiddeld niveau en de dressuurindex is met 92 (53%) onder het gemiddelde.

Hij staat overigens nog gewoon ter dekking: www.stalderonde.nl

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:29

Wij hebben een stermerrie van Kingston, een fijne bewerkbare merrie die goed kan lopen. We hebben tot nu 3 veulens uit haar gefokt, waarvan we er met 2 naar de keuring zijn geweest, beide 1e premie én uitnodiging NVK. Met het laatste veulen (v. Wynton) zijn we niet geweest omdat ze te jong was. Ook lopen hier een aantal nakomelingen verdienstelijk in de sport.
Ben wel benieuwd waarom je interesse in Kingston hebt? De paarden die ik ken zijn alle mooie complete, fijne beesten. Ik kan voor mezelf dan ook niet plaatsen waarom het een wachthengst is.
Overigens, Kingston is hier in de buurt (Dalfsen) gefokt, fokker is de voorzitter van de rijvereniging hier.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:36

Ik ken Kingston zelf (vroeger dan)..
Wat een zeer fijn dier in de omgang, lekker ongecompliceerd Haha!
Echt een toppertje, en goudeerlijk.

Een kennis van mij heeft em gereden in de dressuursport, maar springen kan hij ook Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 11:48

Nou mijn interesse komt eigelijk vanuit verschillende hoeken. Van begin af aan, dat hij net was gekeurd, vond ik het een opvallend paard met een mooie uitstraling. Inmiddels hoor je her en der toch wel aardig wat over nakomelingen die het goed doen in de sport lopen zowel bij het springen als bij de dressuur. Dat interesseerd mij.
Ik weet dat hij fam. de Ronde ter dekking staat en dat hij op wacht staat bij het kwpn, maar hun mening vind ik verder niet doorslaggevend. Vandaar mijn vraag hier om eens te kijken wat ik nog meer te weten kan komen over deze schimmel.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:58

Wij laten onze merrie waarschijnlijk ook door Kingston dekken volgend jaar of ie nu op wacht staat of niet. Haar halfzussen (zelfde moeder) zijn van Kingston en doen het niet onverdienstelijk, de een is nationaal gestart en de ander internationaal (staat op de WBFSH-lijst, Saronja met Koen Vereecke). De derde halfzus met Kingston als vader liep L2+ en L+, maar is helaas overleden. Hij staat hier trouwens op een steenworp afstand vandaan Lachen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 14:53

Ziolette schreef:
Wij laten onze merrie waarschijnlijk ook door Kingston dekken volgend jaar of ie nu op wacht staat of niet. Haar halfzussen (zelfde moeder) zijn van Kingston en doen het niet onverdienstelijk, de een is nationaal gestart en de ander internationaal (staat op de WBFSH-lijst, Saronja met Koen Vereecke). De derde halfzus met Kingston als vader liep L2+ en L+, maar is helaas overleden. Hij staat hier trouwens op een steenworp afstand vandaan Lachen.

Leuk om te horen dat ze het zo goed doen. Ja, zijn dekgeld is ook niet hoog......

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:57

Heb hem een paar jaar meegemaakt op stal en het was en is nog steeds
een heel fijn paard, erg lief en fijn in de omgang, een kind kan er mee lopen bijwijze van......

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 11:04

Ik ben benieuwd of het kwpn hem nog eens van de wacht gaat afhalen. Dat is onlangs ook met Opium gebeurt na zijn goede prestaties.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:00

Schop, benieuwd of er nog mensen zijn met kingston nakomelingen?
Als hengst op wacht staat wat voor (kwpn) papier krijg je dan (reg a?)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:05

Ik heb een Kingston merrie ingereden.
Verder is ze niet doorgereden, en staat ze nu bij de hengstenhouder om gedekt te worden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:09

Haha wij treffen elkaar wel ;) fijn karakter? En maat?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:12

Haha.. idd.. wat grappig!

Die merrie heeft een héél fijn karakter (van Kingston) _/-\o_
Ze is niet zo groot.. max. 1.65.. maar moeder was ook maar 1.60..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:36

Oke. Dat fijne karakter heb ik meer gelezen. Hengst hoeft niet perse te vergroten maar in ieder geval niet verkleinen ;).
Weet je zo wat voor papier je erbij krijgy?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:40

Geen idee.. die merrie heeft een reg. B papier, maar komt ook niet uit een kwpn merrie.