Carla stam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Carla stam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:50

Anoniem

Re: Carla stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:54

Volgens mij komt je merrie niet uit de Karla stam. Die begint met de stammoeder Karla uit +- 1950 en gaat uitéén in de Karla stam en Morka stam. Dat is fokfamilie 6.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:37

Eeuh jij maakt het me wel heel moeilijk hoor! Haha
Ik heb er weinig verstand van maar de handelstal waar ik dr vandaan heb had het over; uit fokfamilie 186. Deze stam heeft al vele goede sport- en keuringspaarden voortgebracht

Dus ik dacht dan is dat vast de Carla stam Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 01:22

De naam carla begint bij je merrie pas bij de oma.
De echte karla stam gaat veel verder terug. Maar zo ver heeft die handelaar waarschijnlijk niet gekeken.
Niet dat je paard er minder van wordt hoor, maar zover ik kan zien is je merrie geen 'karla'. Dat is een andere fokfamilie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:32

Klopt,ik ken er 1 uit de echte Karlastam.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:59

Jeanine84 schreef:
Ik heb er weinig verstand van maar de handelstal waar ik dr vandaan heb had het over; uit fokfamilie 186. Deze stam heeft al vele goede sport- en keuringspaarden voortgebracht

Is niet helemaal gelogen...
De moeder van jouw paard is de halfzus van de hengst Brigt Speed en IDP Idool.
(maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook al wel...?)

Maar uit de echte Karla-stam komt die van jou inderdaad niet.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:03

hananya schreef:
Jeanine84 schreef:

Is niet helemaal gelogen...
De moeder van jouw paard is de halfzus van de hengst Brigt Speed en IDP Idool.
(maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook al wel...?)

Maar uit de echte Karla-stam komt die van jou inderdaad niet.

Nee dat wist ik nog niet Lachen heb dr ook nog maar net en heb me er nog niet heel erg in verdiept! Ik ga straks eens ff googlen op de hengst die je noemt! Thnx!

omarfazara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:45

ja deze komt eruit rex een rexmagna zz zwaar uit de carla stam.
een eerlijk leuk paard.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:20

De Carla-stam is heel groot en gaat heel ver terug. Het paard van Tim Lips is er ook 1 van (Oncarlos). Wij hebben er zelf ook 1 van Dicarla. Knipoog

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:25

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:30

Er stond trouwens laatst een leuk stuk over de Carla-stam en de fokker in de Hoefslag. Knipoog

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:54

Hoi, ik heb ook een paard uit de Carla - stam. Het is een twee jarige hengst. We kennen de fokker van onze hengst en zijn paarden goed. Die komen ook allemaal uit de carla stam. Het zijn allemaal super lieve paarden met goede bewegingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:20

Carla's en Morka's staan er bepaald niet om bekend dat ze superlieve paarden zijn.

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:04

Deze paarden hebben anders allemaal een heel goed karakter. Zijn moeder (Tamorka) is een heel lief paard. Misschien werkt dat verder op de veulens die zij geeft.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:19

Mijn paard heeft ook een super, superlief karakter. Misschien komt dat dan van de vader (Bernstein), maar o jee, o jee, zo lief als de mijne vind je ze niet snel.

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:42

haha. :D misschien wel. toch is die van mij ook heeel lief. ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:23

ik heb zelf een merrie uit de Karla stam gehad en haar zoon heb ik nog. Beide super goed karakter. echte sportpaarden met het juiste karakter. Ik zou niet weten wat er mis is met karakters uit de Karla stam. Ken er meerdere en ken er geeneen met een slecht karakter

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:09

vur schreef:
Er stond trouwens laatst een leuk stuk over de Carla-stam en de fokker in de Hoefslag. ;)

deze fokker heeft ook met mijn merrie gefokt: Ficarla
ken geen paard met een beter karakter als zij, alleen met rijden kan ze zelfs nu nog op 22 jarige leeftijd een heethoofd zijn!
Zijn geen paarden met een makkelijk karakter, maar als je ze eenmaal onder de knie hebt dan doen ze alles voor je. is mijn ervaring dan :P

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 00:39

Nou de oma van mijn paard zit ook in de Karla-stam, maar mijn paard is toch echt 'n schatje hoor :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 00:55

Dolca op bokt heeft ook iets uit de Karla stam, volgens mij redelijk uit het begin meen ik mij te herinneren. Weet ik niet zeker, haar dochter springt iig wel op 1 uit de Karla stam.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:00

Dolca fokt met Karla's. Dochter heeft er meerdere van die goed presteren

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:49

linneketeut schreef:
Nou de oma van mijn paard zit ook in de Karla-stam, maar mijn paard is toch echt 'n schatje hoor :P

de mijne ook wel alleen met rijden heeft ze wel een heel eigen willetje. Wil altijd maar gaan en wordt heel snel druk, behalve wanneer ze aan een lang teugeltje loopt, dan kun je er nog kleine kinderen op zetten.Na de galop is ze helemaal wakker en springen kan ze erg goed en dan gaat ze ook maar door.
in de omgang ken ik geen paard met zo'n gouden karakter, ze zeggen dat dat Karla - eigen is. En daar ben ik het helemaal mee eens;)

Dolca heeft trouwens de moeder van mijn paard gehad

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:41

suziehj schreef:
linneketeut schreef:

de mijne ook wel alleen met rijden heeft ze wel een heel eigen willetje. Wil altijd maar gaan en wordt heel snel druk, behalve wanneer ze aan een lang teugeltje loopt, dan kun je er nog kleine kinderen op zetten.Na de galop is ze helemaal wakker en springen kan ze erg goed en dan gaat ze ook maar door.
in de omgang ken ik geen paard met zo'n gouden karakter, ze zeggen dat dat Karla - eigen is. En daar ben ik het helemaal mee eens;)

Dolca heeft trouwens de moeder van mijn paard gehad

Oooooh, ja mijn paard wordt ook altijd helemaal hyper. Die kan zo heet worden af en toe, en dan gaat ie helemaal stressen of weet ik wat hij dan doet. En met het springen is hij helemaal hyper. Dan vliegt hij. Maar m'n moeder kan er ook gewoon opzitten en dan doet hij dus helemaal niets. En inderdaad altijd als ik gegallopeerd heb heeft hij weer vol energie (nouja dat heeft hij altijd wel maar dan nog meer :Y) )

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:23

vriend van mijn moeder heeft een merrie Phicarla, valt niet fatsoenlijk op te rijden.. helemaal niet als ze niet drachtig is... verder een heel lief paard.. en inmiddels een jaarling hiervan Dicarla... en een veulen Eyecatcher.... zeer leuke veulens!!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:32

Ons paard heeft als moeder Dicarla. Is dat dezelfde als jij bedoelt?