Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:een fries vind ik een beetje "sloom" om het zo maar te zeggen, je moet ze blijven aandrijven.

DSNDebora schreef:Heey bokkers
Ik heb een vraagje! Ik ben opzoek naar een "passend" paard of grote pony voor mij!
Ik zoek een paard dat:
- betrouwbaar is
- werkwillig is
- niet te snel met je aan de kletter gaat (dus echt snel schrikken van een bewegend grassprietje bv.)
- niet gaat racen, en onder je vandaan lopen
- goede concentratie op de ruiter
- niet te eigenwijs is
- niet eenkennig is
Wat mij leuke paarden lijken zijn een arabier/nrps, fjord, fries of een kwpn
*nou rijd ik zelf op nrps en die schrikt echt van een vallend blaadje
*een vriendin van mij rijd op een fjord en die is echt weer eigenwijs
*een fries vind ik een beetje "sloom" om het zo maar te zeggen, je moet ze blijven aandrijven.
*een kwpn heb ik geen kennis van, dus kan ik niks over zeggen
Wat denken jullie?! Wat zou het beste bij mij passen? Het mag ook een heeel ander ras zijn hoor, ik ben hier niet zo vasthoudend in, als hij maar lief is en gek is op aandacht!!
Alvast bedankt voor de reacties
DSNDebora schreef:@ just kiki
Eigenlijk vind ik alles wel leuk, vooral de afwisseling, ik rijd nu op een nrps, dus het is allemaal heel erg wennen.
Ik heb vroeger wel een shetlandertje gehad, maargoed als je 6jaar bent ga je rechttoe rechtaan rijden, haha.
Ik vind springen ook leuk, niet te vaak, vooral dressuur en bosritten is wat voor mij.
Maar ik vind friezen zoooo ontzettend gaaf, zo mooi en zo lief!
Ik heb een hele tijd terug op een manege gereden en daar was een fries echt niet vooruit te branden, als ik wou aanspringen in galop, ging ze echt super hard draven. En een vriendin van mij rijd ook een fries en ze zegt dat je ze echt de hele tijd moet aandrijven omdat hij anders weer terugvalt. Misschien zijn dit uitzonderingen, dat kan, want ik heb verder geen verstand van friezen. Maar ze zijn zoo MOOI!!

) kun je daar een dag rassen gaan kijken en proberen. Om het helemaal handig te maken zou ik ook gaan kijken naar welke stallen wat te koop hebben. Zo vang je 2 vliegen in 1 klap.DSNDebora schreef:Heey bokkers
Ik heb een vraagje! Ik ben opzoek naar een "passend" paard of grote pony voor mij!
Ik zoek een paard dat:
- betrouwbaar is
- werkwillig is
- niet te snel met je aan de kletter gaat (dus echt snel schrikken van een bewegend grassprietje bv.)
- niet te eigenwijs is
- niet eenkennig is
*een fries vind ik een beetje "sloom" om het zo maar te zeggen, je moet ze blijven aandrijven.
Wat denken jullie?! Wat zou het beste bij mij passen? Het mag ook een heeel ander ras zijn hoor, ik ben hier niet zo vasthoudend in, als hij maar lief is en gek is op aandacht!!

arnjojo schreef:Bart van de Berg (http://www.bvdberg.nl) voor fjorden in alle soorten en maten
Dit is een autoboer! hahahaha
DSNDebora schreef:Heey bokkers
Ik zoek een paard dat:
- betrouwbaar is
- werkwillig is
- niet te eigenwijs is
- niet eenkennig is
arnjojo schreef:)Ik zou dan is gaan kijken naar een kwpn, haflinger of een draver.. Eigenlijk ligt het puur aan het karakter maar fjorden zijn vaak heel eigenwijs maar wel heel nuchter! en arabiertjes heel heet en vaak schrikkerig. succes