Nakomelingen van Concorde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Nakomelingen van Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:13

Er zullen ongetwijfelt wel eerder topics over dit onderwerp gestart zijn, maar heb gekeken en geen echt recent topic gevonden.

Zou graag van anderen willen horen hoe hun nakomeling is in gedrag en hoe die te rijden zijn. Concorde geeft geloof ik hete karakters vooral met springen. Heeft daar iemand ervaring mee?

Op moment rijd ik zelf een 6-jarige merrie van concorde x landgraaf. Een kleine merrie (rond de 1.61 denk ik) Ze heeft de ibob al gelopen en toen nette punten voor bewegingen (geloof rond de 7, 7,5 gemiddeld) en voor springen ook goede cijfers.

Ze heeft na de ibob 1,5 jaar stil gestaan en een halve maand geleden heb ik haar rustig opgepakt. Op dit moment doen we het nog steeds rustig aan. Het is een leuk dier om te rijden, eerlijk en wil graag werken. Maar toch is het ook een draak, wordt steeds heter (voelt zich steeds weer beter Lachen ) en een typische merrie ( wat ik trouwens wel leuk vind Clown)
Met dressuur vind ik haar fijn te rijden, soepel in de bewegingen.
Een sprongetje hebben we thuis al gedaan. Omdat er nauwelijk materiaal was niet hoger dan 60/70cm, maar ze werd er niet anders van. Ze kan wel enorm snel wenden. Wil pas meer gaan springen als ze haar conditie beetje op peil heeft en weer netjes naar mij luistert Haha!

hier even 2 fotootjes. Was een van de eerste keren. Zijn beide totaal nog niet in balans (vooral ik)
Afbeelding
Afbeelding

_Reneee

Re: Nakomelingen van Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:15

Ik ken er een, en die is idd super heet met springen! heeft ook een groot hoofd, hebben dat er hier meer?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:22

Paardje wat ik rijd heeft niet echt een opvallend groot hoofd. Is ook niet een van het mooiste, maar ook zeker geen lelijk hoofd. beetje hoekig misschien, maar door uitstraling valt dit eigenlijk weer weg.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:14

Ik ken ook een Concorde. Een vosmerrie die Z springen heeft gelopen. Die wordt soms ook behoorlijk heet tijdens het springen maar kan eht wel echt goed.

Verder is het een leuk paard met een eerlijk karakter. Dressuren kun je er ook prima mee. De eigenaresse zegt dat ze wel de neiging heeft om te gaan hangen op je hand en snel op de voorhand loopt.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:16

De onze is heet, maar springt super. Heeft een prachtig koppie! Wij hebben altijd met haar gefokt, maar ze gaat thans de sport in.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:02

Heeft of kent iemand een nakomeling Voltaire X Jimtown?
Ik ben benieuwd naar foto's Lachen
Moeder heet Rosalina.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:03

??? een concorde nakomeling bedoel je daarvan?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:05

Sorry, je hebt gelijk Roos,
Ik bedoel een Concorde nakomeling waarvan de moeder Rosalina heet.
Dus Concorde X Jimtown X Oldenburg Lachen

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:05

Ik heb ook een concorde, een merrie van 4 jaar. (concorde x horatio)
Een superfijne merrie in de omgang, absoluut niet gemeen.
Ik ben nu sindskort bezig om haar echt door te rijden en het springen te oefenen. Met springen oefenen wordt ze wel een beetje heet.

Afbeelding

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:06

Die andere die ik noemde zoek ik trouwens ook Clown Tong uitsteken
Voltaire X Jimtown X Oldenburg Ja

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:08

ken ik niet downhil, sorry!

leuk paardje! volgens mij worden alle concordes wel heet en vooral met springen Lachen
vandaag ook voor eerst met 'mn'paardje een buitenrit gemaakt. Echt een super karakter hoor! in begin onwennig, maar totaal niet kijkerig of wegspringen of zoiets alleen super heet, maar dat vind ik dan weer niet erg Haha! tot nu toe leuk paard om te rijden!

Lieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:08

Hallo,

Zal me ook eens melden hier. Ik heb een tijdje een Concorde merrie gereden echt een vreselijk heet dier! Maar wel heel fijn om mee te rijden. Heb er L mee gesprongen. Ze is toen verkocht en weet eigenlijk niet waarheen. Ze heette Pandora kent iemand haar??

GVR_Obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:07

Hoi,

Ik heb een Peter Pan x Concorde. Geweldig beest! Geen heethoofd, maar zeker geen slome. Hij wil graag voor je werken en gaat door het vuur voor je. Met een heel mooi koppie, maar ik ben natuurlijk niet echt objectief. Ik heb wat foto´s in mijn profiel. Oordeel zelf maar!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:13

M'n instructrice had een Concorde in de ZZ-Zwaar lopen.
maar heeft ze helaas moeten verkopen 2 jaar geleden, naar engeland helaas is ze hem uit het oog verloren...

we hebben nu ook een 3,5 jarige concorde x nimmedor op stal staan, kwam zo uit het land.
erg rillerig dier, beetje bang, maar wel tikkeltje nieuwsgierig.
verder zit er geen kwaad in, maar hij vind het allemaal nog erg spannend Lachen
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 22-11-08 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:21

Ik heb ook een Concorde merrie.
Zie profiel voor foto's.
Het is een brave merrie, maar niet de makkelijkste om te rijden.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:31

Heb sinds kort ook een Concorde en familie van mij heeft er ook eentje :)

NvdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:06

Toch iets wat terug blijft komen bij de concorde's

Ik vind het zeer werkwillige dieren, met een karakter om blij mee te zijn. Zelden een paard wat te lui is om te werken.
Worden allemaal wel wakker in het parcours, ik vind dit geen slechte eigenschap, of het moet echt te erg zijn.
Ook hebben de concorde's bijna allemaal standaard het "concordehoofdje", iets verdikt op de neus.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:41

Je beschrijving klopt wel :)
De mijne is echt zoooo enthousiast ! Zowel in de omgang als tijdens het 'werken'. Als je in de wei komt en hem roept, komt hij in draf of galop naar je toegelopen. zoooo lief :+:
Tijdens het rijden is hij zo ontzettend enthousiast en vrolijk. Echt een zaligheid om mee te rijden. Tijdens het springen (heb enkel nog maar een paar kruisjes met hem gesprongen) wordt hij heel erg heet. Maar denk in een parcours dat gewoon op een metertje ofzo staat, dat hij dan wrs wel iets rustiger zal zijn. Dan moet hij al iets meer opletten natuurlijk. Ben benieuwd :j

Wel heeft hij een vrij fijn hoofdje vind ik.. :) In tegenstelling tot de meeste Concordes en hij is zwart ! ;)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:04

de 'mijne'heeft ook wel fijn hoofdje en is donkerbruin.. nog steeds een heerlijk dier om te rijden, helaas echter soms te heet :D

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 14:41

Afbeelding
hierbij even een foto van de concorde die ik rijd...

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:07

Sinds kort heb ik ook een ruin van Concorde x Katell.
Hij is 6 een enorme kroelkont en ontzettend lief. Hij is ongeveer 1.66 en donkerbruin, heeft best een groot hoofd maar tis wel een mooi koppie.
Hij begint met rijden wat traag en stug, maar naarmate je doorrijdt wordt hij steeds soepeler, leniger en hij kan ook een soort van heet worden. Wel is het een paard welke het leuk vind om je telkens uit te proberen. Toen ik hem net een paar weekjes had ben ik er door een schrik/bokactie afgevlogen en dat zijn we allebei nog niet vergeten! Het is een dondersteen, maar wel een hele lieve.

Hij heet trouwens Wonderboy. We noemen hem Wonder, de volgende keer zal ik een foto plaatsen.