rubiquil afstammelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

toutdesuite

rubiquil afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 17:52

hoi

Wie hier op bokt hebben ook rubiquil afstammelingen?

Ikzelf heb een 2.5 jarige rubiquil afstammeling.
Ben van plan er mee naar de hengstenkeuring te gaan, en als ie goedgekeurt wordt er zelf mee te gaan dekken.

En dit is de mijne, Buddy Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Neroo

Re: rubiquil afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:14

Buddy is leuk Lovers!

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:15

Wij hebben een half jaar oude merrie nakomeling van Rubiquil...

Wij willen haar opfokken en als het allemaal goedgaat, er erg veel plezier van hebben in de toekomst

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:02

Oh die zijn allebei echt leuk zeg! Mijn paard is drachtig van Rubiquil, ik kan niet wachten tot het veulen er is!!

Gisteren toevallig de nieuwe DVD van Rubiquil gekregen van stal Hexgon Haha! Echt een geweldig paard met super nakomelingen!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:42

toutdesuite schreef:
hoi

Wie hier op bokt hebben ook rubiquil afstammelingen?

Ikzelf heb een 2.5 jarige rubiquil afstammeling.
Ben van plan er mee naar de hengstenkeuring te gaan, en als ie goedgekeurt wordt er zelf mee te gaan dekken.

En dit is de mijne, Buddy Haha!
Afbeelding

Afbeelding

BUDDY is gaaf !!!!
Echt een heel erg mooi paard.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:13

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:07

Ik heb een jaarling hengst van Rubiquil uit een keurmerrie van Jazz x Elcaro. Hij is nu al rond de 1.60m.hoog en heeft al veel body en erge lange benen. In het begin kijkt hij even de kat uit de boom maar uiteindelijk vind hij het wel prima.(dit komt denk ik van zijn moeder want dat is een pittige Jazzmerrie met fantastische beweging)Ik hoop dat hij als 3 jarige ook zo goed kan bewegen maar dat is even afwachten]
Astor schreef:
Afbeelding

Azra is 3.5 jaar geboren op 05-05-2005, afstamming: Rubiquil X Pavarotti van de helle X world cup 1.
Ze meet 1.63 en ze heeft een sterk achterbeen en een mooie voorhand.
Voor de rest is ze erg leergierig en heeft ze een lief karakter!

Afbeelding

Nog meer foto's:
http://94.100.113.112/308850001-3089000 ... _X9DI.jpeg

http://94.100.113.159/325650001-3257000 ... _ETuL.jpeg

http://94.100.113.11/338150001-33820000 ... _gwtn.jpeg

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:17

Wauw Astor jou paard is echt super gaaf! Vingers aflikken Ik ga heeeel erg blij zijn als mijn veulen van Rubiquil ooit ook zo mooi gaat worden! Eerst maar even de geboorte afwachten Tong uitsteken

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:08

Wij hebben een drie jarige Rubiquil x French Buffetxx
Afbeelding

Erg heet, heel lief en een beetje een kennig! Nu 1.60m hoog, goed bewegen, lekker lijf en een sterk achterbeen. We zijn haar nu zadelmak aan het maken en willen in de toekomst nog wel een keer een veulentje van haar fokken.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:43

Jeetje Poehee, ook al zo'n gaaf beest!! Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar het veulentje Haha!

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:08

Na alle actie foto's toch nog even een foto van het hoofd van ons Rubiquil veulen.

Afbeelding

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:30

ik heb ook 'n Rubiquil van 5 jaar oud, stokmaat 163! 'n donkere merrie en t zijn echt paarden die door het vuur voor je gaan! ben er superblij mee!

Sannedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:24

Hallo,

Ik heb ook een Rubiquil merrie. Het is een donkere vos van 6 jaar met de naam Viguella.

Ik heb alleen weinig informatie over de moeder. Het enige wat ik weet is dat ze Naomie noemt. Als er dus iemand wat meer weet over haar, laat het me aub weten.

Groetjes!

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:44

Afbeelding

Afbeelding

dat is dus mijn Ruby Merrie!

jammer dat dat dat je niet veel van de moeder weet Sannedv, is toch altijd wel leuk !

groetjes

Sannedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:16

Hier foto's van viguella

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is idd jammer, Jahnita, zou leuk zijn als ik wat meer informatie te weten kom. Zelf heb je een hele mooie merrie!!!

toutdesuite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 12:28

hoi mooie merrie wat loop ze en wat is je doel in de toekomst met haar gr jeffrey
Laatst bijgewerkt door petraaken op 26-11-08 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote met foto's uit bericht gehaald

toutdesuite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 12:31

hoi leuk veulen ik zou haar lekker veel in de wei laten groeit ze egt lekker door maaar egt heel veel plezier met haar Haha!
Laatst bijgewerkt door petraaken op 26-11-08 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote met foto's uit bericht gehaald

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:41

Dank je wel Toutdesuite...

Nogmaals we zijn met haar erg blij en ze doet het ook goed, ze loopt nu heerlijk in de opfok en mag gaan uitgroeien tot hopelijk iets moois.

Tot nu toe alleen maar, toch wel mooie nakomelingen gezien van Rubiquil hier in het topic,,,,

Allemaal met maat en sprekende hoofden!!!!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:35

AHUM die van mij is echt net 1.60m hoor Comtesse.... Loopt wel als een paard en komt niet pony achtig over, maar groot is ze niet!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:52

heeey, een nieuw rubi-forum, dat is leuk! Ik heb ook een ontzettend leuke rubiquil, zie mijn profiel voor foto's van haar. Het is een vijfjarige rubiquil x sit this one out x officier; we zijn nu z startgerechtigd, maar verwachten die overstap pas over een halfjaartje te maken.

Overigens sta ik bij de fokker en eigenaar van rubiquil op stal, zodat ik m regelmatig in actie kan zien; vind het nog altijd een heel gaaf beest!

Over hoogte overigens: je hebt ze van 1.60 en je hebt ze van 1.78; de moeder doet ook wat. Omdat rubi ook NRPS is goedgekeurd, dekt hij ook regelmatig (e)pony's en daar komt dan geen kolos uit, maar dat wil niet zeggen dat dat aan hem ligt. Volgens de KWPN-statistieken fokt hij nog altijd zo'n 2 cm vergrotend door. Mijn ervaring is dat ze vooral lang groeien, toen ik whoop kocht, was ze nog geen 1.64, toen was ze 4,5. Nu zijn we een jaar verder en is ze goed in training; in dat jaar is ze vijf (!) cm gegroeid.

@janitha: jij hier?! Leuk joh. Wish is echt een supermooi beestje, hoop dat je nog net zoveel lol van haar gaat hebben als ik van whoop!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:11

Daan_Ordeal schreef:
Wauw Astor jou paard is echt super gaaf! Vingers aflikken Ik ga heeeel erg blij zijn als mijn veulen van Rubiquil ooit ook zo mooi gaat worden! Eerst maar even de geboorte afwachten Tong uitsteken

Het is inderdaad een erg mooie merrie haha. Ze is trouwens in bezit van Jennifer Lachen

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:08

Poehee schreef:
AHUM die van mij is echt net 1.60m hoor Comtesse.... Loopt wel als een paard en komt niet pony achtig over, maar groot is ze niet!

Hallo poehee,

Ik ben erg benieuwd of Rubiquil hier zijn 2 cm plus in de stokmaat , die hij volgens het Kwpn geeft, ook heeft kunnen gebruiken op de moeder van jouw paard, hoe hoog was de merrie waar jouw paard uit komt.

Het is hoe dan ook wel echt een Rubiquil om te zien ,,,en 3,5 jaar geeft ook nog wel wat kans op een paar centimeter erbij denk ik.

sorry, blijf wijzigen, zie mn antwoorden al steeds staan als ik terug lees , maar nu is het goed !!!!!!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:08

Moderatoropmerking:
Het is niet nodig om de foto's te quoten. Deze worden dan ook verwijderd.

Ik heb 3 Rubiquils gefokt. De oudste staat bij stal Hexagon. Dat is Radetzky (foto's in mijn profiel van op de hengstenkeuring bij het NRPS), Zijn volle broer Rachmaninoff is nu 3 jaar en voskleurig (surprise, surprise want we hadden een bruine verwacht Clown ) en die heeft begin deze maand zijn eerste wedstrijd gelopen en meteen 2de geworden dus dat beloofd voor de toekomst. De merrie heb ik zelf nog en daar rij ik momenteel mee. Deze heeft meer het klassieke model van haar moeder mee maar is verder super werkwillig met een super achterbeen. Die merrie heeft trouwens al een veulen gekregen van Dreamcatcher.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:55

comtesse schreef:
Poehee schreef:

Hallo poehee,

Ik ben erg benieuwd of Rubiquil hier zijn 2 cm plus in de stokmaat , die hij volgens het Kwpn geeft, ook heeft kunnen gebruiken op de moeder van jouw paard, hoe hoog was de merrie waar jouw paard uit komt.

Het is hoe dan ook wel echt een Rubiquil om te zien ,,,en 3,5 jaar geeft ook nog wel wat kans op een paar centimeter erbij denk ik.

sorry, blijf wijzigen, zie mn antwoorden al steeds staan als ik terug lees , maar nu is het goed !!!!!!!

Hoi,

Ik heb deze merrie niet zelf gefokt, fokker = N.A.J. Valk, de rubiquil komt uit een French buffetxx X Bazuin merrie. Ik zal is op het papier kijken of ik er iets op kan terug vinden. #Gaat nu opzoek# Er staat 1.64m op het papier, dus helaas niet vergroot.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:36

Tja mijn Rubiquil is ook 1.65m en is dus naar de maat van haar grootmoeder gegaan ipv naar de maat van haar moeder. Roxette fokt groter dan zichzelf maar mijn Sultano blijkbaar kleiner of in elk geval niet vergrotend. De Dreamcatcher uit de Rubiquil kan ik nog geen staat op maken door dat ze een tijd niet correct is gevoerd en groeiachterstand heeft opgelopen. Dus een klein paard wil niet altijd zeggen dat het aan de hengst ligt. Stokmaten van voorouders moet je er ook even bijnemen en de omstandigheden waarop het paard is opgegroeid.