nakomelingen van Epilot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

nakomelingen van Epilot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 17:04

Sinds kort heb ik zelf een afstammeling van Epilot X schalkhaar en ben benieuwd naar andere afstammelingen van deze hengst.
Ik hoorde dat afstammelingen van deze hengst er lastig zijn terwijl mijn paard juist schaapmak is. Ik ben benieuwd.

linneketeut

Re: nakomelingen van Epilot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:23

Nee ik heb wel een nakomeling van Jupilot, de zoon van Epilot. Maar mijn paard is ook zo mak als iets.

Feanyth

Re: nakomelingen van Epilot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:47

Als je meer wil weten over E-pilot kan je contact opnemen met Jan van Vught van de Strabrechtse Heide. Hij is de ontdekker van Epilot en de fokker van Jupilot.
0492-666001. Als ik het goed heb. Schrijf dit op uit m'n hoofd, dus weet niet zeker of dat nummer goed is.

Hij kan je in ieder geval helemaal bijvullen over Epilot.

Jowize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:26

Beste Suzanne,

Grote kans dat jouw Epilot x Schalkhaar bij ons is gefokt. Als je laat weten wat de naam van de moeder van jouw paard is dan kan ik je vertellen waar je paard is gefokt.
Afstammelingen van Epilot zijn niet lastig. Ze kenmerken zich door hun moed en eerlijkheid. Deze moed, kan in sommige gevallen (ook afhankelijk van de merrielijn) worden geuit door iewat brutaal gedrag. Dankzij deze moed is Epilot jarenlang een succesvol internationaal springpaard geweest. Jeroen Dubbeldam was juist erg gek met Epilot. Nakomelingen van Epilot gaan voor je door het vuur (ik spreek uit ervaring) en hebben een sterk karakter. Niet voor niets is de Epilot-nakomeling No Time twee keer wereldkampioen geworden bij de jonge paarden en stond zijn zus op een tweede plaats achter hem.

Epilot heeft juist heel veel verbeterd aan het karakter van de KWPN-paarden.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:28

Jowize schreef:
Beste Suzanne,

Grote kans dat jouw Epilot x Schalkhaar bij ons is gefokt. Als je laat weten wat de naam van de moeder van jouw paard is dan kan ik je vertellen waar je paard is gefokt.
Afstammelingen van Epilot zijn niet lastig. Ze kenmerken zich door hun moed en eerlijkheid. Deze moed, kan in sommige gevallen (ook afhankelijk van de merrielijn) worden geuit door iewat brutaal gedrag. Dankzij deze moed is Epilot jarenlang een succesvol internationaal springpaard geweest. Jeroen Dubbeldam was juist erg gek met Epilot. Nakomelingen van Epilot gaan voor je door het vuur (ik spreek uit ervaring) en hebben een sterk karakter. Niet voor niets is de Epilot-nakomeling No Time twee keer wereldkampioen geworden bij de jonge paarden en stond zijn zus op een tweede plaats achter hem.

Epilot heeft juist heel veel verbeterd aan het karakter van de KWPN-paarden.

Haar moeder is Janette.