Nakommenlingen van Saumur-o(w)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

Nakommenlingen van Saumur-o(w)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:03

Moestie

Re: Nakommenlingen van Saumur-o(w)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:35

Ik heb een vierjarige merrie, vader Saumur-W (nu Saumur-O) vaders vader NarcosII.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:09

Moestie schreef:
Ik heb een vierjarige merrie, vader Saumur-W (nu Saumur-O) vaders vader NarcosII.

dan zijn ze broer en zus...!!! hoe is haar karakter...

Moestie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:00

sam_amore schreef:
Moestie schreef:

dan zijn ze broer en zus...!!! hoe is haar karakter...

Sorry voor mijn late reactie. Zeronie heeft een heel lief karakter, ze is een echt "damespaardje" en een grote kroeldoos. We hebben haar nu 4 maanden, ze leek eerst erg zenuwachtig, maar dat valt reuze mee. Ze is wel heel nieuwsgierig, wil veel kijken. Als ze ergens van schrikt springt ze even opzij (liefst achter mij), blijft stokstijf staan kijken tot ze het goed gezien heeft en gaat daarna rustig verder. Ze is leergierig, werkt graag, maar heeft afwisseling nodig anders gaat ze met haar hoofd klieren. Ze was bij de fokker bang voor een hindernis, maar sprong er met mijn dochter na een keertje balkjes draven al overheen. Ze is heel gevoelig in de mond, dus moet met zachte hand worden gereden.
Jouw Sam is wel een heel ander paard om te zien! Hoe is zijn karakter? Ik had al vaker op internet gezocht naar familie van Zeronie. Leuk nu een broer te zien!

catootjemh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 01:48

hallo,

ik heb een nakomeling van saumur w, later saumur o. Caletto III het de ruin. Ontzettend fijn paard, wel wat rillerig en bokkerig, maar dat komt denk ik meer bij de moeder (catootje v. Cento) weg. Heel erg mooie ruin met veel front en verder super lief karakter. Springt als een droom.
heb ooit nog een filmpje op het internet gevonden van de hengst, later is deze verwijderd. erg jammer, zag er goed uit. Volgens mij had de hengst een dusdanig erge blessure dat hij is afgemaakt of in iedergeval uit de dek en sport dienst is gehaald. zover ik weet..

grappig dat er toch nog wat nakomelingen van zijn..

groeten,

marriet hoekstra

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:37

Bij ons op stal staat een ruin van Saumur w, moeders vader weet ik niet :o Is echt een super lieferd :D

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:09

hebben jullie ook foto's...!!!

mijnr is ook zooo'n lieverd..!!