Afstammelingen van Ganges

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Afstammelingen van Ganges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 12:38

Ik zag dat er een tijd geleden al een topic geweest is met deze afstammeling, Maar na grondig onderzoek kwam ik er achter dat toch wel veel bokkers een afstammeling van Ganges hebben.
Dus dacht ik, ik open gewoon een nieuwe topic en hoop dan ook dat er nu meer reacties op komen.

Ik ben zelf net in het bezit van een Ganges x kolonel.
Echt een schat van een paard, een ruin en zijn naam is Atilla, is nu 3,5 jaartjes jong en ben hem langzaam aan aan het beleren. Heb tot nu toe nog geen problemen gehad met hem.

Hier een foto van mijn nieuwe topper:

Afbeelding

Afbeelding

En hier is die aan het werk.

Nou hoop dat ik jullie foto's en verhalen ook te horen krijg Lachen

deflin

Re: Afstammelingen van Ganges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:07

Niemand die er op reageerd??

citrofiel57

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:36

Wij hebben een merrie ( Lorton x Ganges x Waarborg ). Een prachtmerrie, die wel temperamentvol is, maar na 2 jaren op de wei, nu wel veel rustiger geworden is. Zij heeft inmiddels een eerste veulen van Spielberg en is weer drachtig van dezelfde hengst.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 17:09

Oh leuk! heb je foto's van der?

citrofiel57

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:38

Ik heb problemen met het inkopiëren van de foto's, kun je helpen? copy / paste werkt in elk geval niet.

De laatste foto's van zowel de merrie als het veulen zijn van 20.09.2008. Heb daarnaast nog wel foto's van de merrie zelf, maar deze zijn ouder.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:15

Wij hebben ook een Ganges merrie staan.....ook drachtig van Spielberg op het moment!

Afbeelding

Ook dit is een temperamentvolle tante, maar in werkelijkheid heeft ze alleen maar een grote mond en een heel klein hartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:52

Hier op stal staat een ruin van Ganges.
Hij is geloof ik 6 jaar oud en bijna 1.80m zo groot.
Hij doet niet zo veel omdat hij Cornage heeft en met de minste geringste inspanning al ademnood heeft.
Hij heet Vandro en is vos met een smalle bles en ik meen vier witte voeten.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:20

citrofiel57 schreef:
Ik heb problemen met het inkopiëren van de foto's, kun je helpen? copy / paste werkt in elk geval niet.

De laatste foto's van zowel de merrie als het veulen zijn van 20.09.2008. Heb daarnaast nog wel foto's van de merrie zelf, maar deze zijn ouder.

inkopiëren van foto's? ik laad ze meestal op via photobucket.com en vanuit daar laad ik ze naar bokt.
Misschien heb je er wat aan

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:21

mylittlejoy schreef:
Wij hebben ook een Ganges merrie staan.....ook drachtig van Spielberg op het moment!

Afbeelding

Ook dit is een temperamentvolle tante, maar in werkelijkheid heeft ze alleen maar een grote mond en een heel klein hartje.

Is ook een lekkertje zeg Lachen

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:22

Ilegra schreef:
Hij doet niet zo veel omdat hij Cornage heeft en met de minste geringste inspanning al ademnood heeft.

Oh getsie, dat is echt zonde. Hij is wel mega groot Lachen
onder de tuigers zijn volgens mij wel veel vossen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:12

s_koning schreef:
[paard] schreef:

Oh getsie, dat is echt zonde. Hij is wel mega groot Lachen
onder de tuigers zijn volgens mij wel veel vossen of niet?

Vos heb je vooral veel onder de Gelderse maar ook tuigers hebben wel aardig wat vossen.
Vandro is eigenlijk meer een hele lichte vos met blonde manen.
Hij is wel heel leuk en lief.
Eigenlijk zou hij wel een leuk zijn voor onder het zadel en dan lekker recreatie maar ja hij is niet bleerd onder het zadel en om hem nu te gaan beleren beginnen ze niet aan.
Dat kost hem te veel energie en inspanning waardoor hij dan weer last krijgt van zijn ademhaling.

citrofiel57

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:56

Helaas lukt het me in het buitenland niet om de foto te plaatsen. Ik zal deze wel via de mail sturen. Heb er al om gevraagd.
Prachtige foto van de merrie; precies onze Simona ( nu So Lucky ). Zij is net zo temperamentvol. Ook wij hebben inmiddels ons eerste spielberg veulen ( hengst, Damoiseau ). So Lucky is nu drachtig van het 2e spielbergveulen. Wij zijn enthousiast t.a.v. de combinatie.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:19

Dank je. De Ganges nakomelingen die ik tot nu toe heb gezien, hebben inderdaad wel veel met elkaar gemeen. Ik ben benieuwd naar de foto's. Wie weet een klein voorproefje van hoe onze Spielbergtelg er uit gaat zien. Haha!

Is jullie merrie ook zo ontzettend snel aan het groeien? Die van ons zit nu op 145 dagen, maar is al tonnetje rond....als ik dan ook zien wat voor knoeperds van veulens er rondlopen van Spielberg (1.48 met een maand of 6/7), dan begin ik me toch een beetje zorgen te maken... Bloos

citrofiel57

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:36

Helaas heb ik op dit moment nog steeds problemen met het versturen van bestanden via het net. Het zal wel aan de locatie liggen waar ik op dit moment ben. Als ik volgende week thuis ben, zal ik een foto van onze merrie met veulen plaatsen.
Onze spielberg groeit als kool ( na 6 maanden al 1,50m1 ). Zij zijn beide bruin en dus geen vos. Zijn moeder is overigens 1,74 m1 hoog. Ik denk zelf dat ons veulen dezelfde hoogte krijgt als vader en moeder. So Lucky groeit eigenlijk normaal, dus niks abnormaals. Het zal dus wel meevallen. Veel succes.
Wordt vervolgd

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:16

Ik rij nu een 3,5 jarige Ganges merrie. MV is Manno.
Ze is nu al 1.75 en dus een flinke dame. Met rijden gaat t steeds beter, in het begin kon ze nog wel eens doordrammen, maar ze leert al aardig der grenzen kennen. In een nieuwe bak kan ze wel echt de tuger uithangen, dan gaat ze megahard draven waardoor ik er bijna af stuiter Tong uitsteken maar na 10 min is dat over.
In januari ga ik starten, dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ze is trouwens een bruin geboren schimmel, net als haar moeder. Afbeelding

citrofiel57

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:49

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:30

swek_poowns

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:31

Heb jij misschien atilla aan een manege verkocht want volgens mij staat hij nu bij ons op stal Jasper. Hij is inderdaad super lief alleen nu helaas kreupel. Hij staat lekker op rust.

tvdlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 06:59

Atilla staat nu op de manege waar ik rijd <3