Du Moulin nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noukjuhh

Du Moulin nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:39

Heeej

ik ben op zoek naar mensen die een nakomeling hebbben van de hengst Du Moulin. Hij is niet goedgekeurd bij het KWPN. Hij staat ter dekking bij Greve in Haaksbergen.

Mijn oom heeft 2 nakomelingen van deze hengst. Volgend jaar wordt de eerste zadelmak gemaakt. Zijn 2 hele mooie paarden met een exclusieve draf.

Mansolein

Re: Du Moulin nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:42

Ik denk niet dat de hengst veel gedekt heeft. Hij kreeg tijdens het verrichtingsonderzoek bij het kwpn negatieve opmerkingen over het karakter en is daarom niet goed gekeurd. Zonde want het is een mooie hengst !

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:52

Weet iemand toevallig waar de hengst nu ter dekking staat? Zijn twee nakomelingen zijn wel door naar de tweede bezichtiging nu en ik vind m zeker interessant qua bloedvoering. Bij de Watermolen staat hij niet meer op de site, wel allemaal filmpjes van de hengst aan de hand, onder het zadel en van vier jaarlingen van hem. Naast de twee hengsten die nu door zijn ook een filmpje van twee merriejaarlingen. Ook die vind ik heel interessant, ook qua bewegingen (en omdat de een uit een volbloedmoeder is, is die voor mij nog interessanter want mijn merrie voert ruim 57% bloed), maar ook qua type en bouw.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:17

Bij welk stamboek is de hengst goedgekeurd ?
Nog iemand ervaringen met deze hengst ?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:06

Hij is opgenomen in het Hannoveraanse stamboek.

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:46

Diane65 schreef:
Weet iemand toevallig waar de hengst nu ter dekking staat? Zijn twee nakomelingen zijn wel door naar de tweede bezichtiging nu en ik vind m zeker interessant qua bloedvoering. Bij de Watermolen staat hij niet meer op de site, wel allemaal filmpjes van de hengst aan de hand, onder het zadel en van vier jaarlingen van hem. Naast de twee hengsten die nu door zijn ook een filmpje van twee merriejaarlingen. Ook die vind ik heel interessant, ook qua bewegingen (en omdat de een uit een volbloedmoeder is, is die voor mij nog interessanter want mijn merrie voert ruim 57% bloed), maar ook qua type en bouw.

Gewoon even informeren bij de Watermolen, zeker weten dat die nog sperma hebben!

Het is zeker een gaaf beest, ben erg benieuwd hoe de eerste paarden zich ontwikkelen onder
het zadel, hopelijk hebben ze zijn goede eigenschappen geerfd, en de slechte achtergelaten.. :D

loesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:15

Wij hebben Du Moulin in april gekocht. Hij is vorig jaar gecastreerd. Het is een super lief paard op stal en een echte beauty.

Vanwege zijn karakter was hij nog nooit officieel uitgebracht op concoursen. We rijden nu concoursen met hem en hij pakt dit goed op. Springen vindt hij echt leuk en in de dressuur heeft ie z'n punten nu voor de M.

Ben erg benieuwd naar de nakomelingen en zou het erg leuk vinden foto's te ontvangen. Wij krijgen als alles goed gaat volgend jaar een veulentje van 'Dummie".

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:33

Ik zag op de site van Greve dat hij idd nog beschikbaar is via diepvriessperma. Ik ga nu weer op de wip, omdat ik nu al op Spielberg zit te spinzen. Loesjes, heb je toevallig foto's van Du Moulin van hoe hij nu is?? (Ben daar namelijk heeeeeel erg nieuwsgierig naar).