Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:03

Firegirl schreef:
Zouden jullie ook eens mee willen denken over een hengst bij mijn merrie? Gaat om een 1.35 geklasseerde Vancouver x Unaniem.
Standfoto heb ik helaas niet. Paard is (op weke koten achter na = belangrijk aandachtspunt) correct maar grof gebouwd. Koele kikker in het parcours, af en toe te flegmatiek. Ik zou wat scherpte en bloed (zowel qua bouw als gedrag) willen toevoegen. Belangrijk is dat de hengst zelf correct gebouwd is en een correct achterbeen meegeeft. Liever geen schimmel, wel een commerciële hengst.

Misschien zou AGANIX DU SEIGNEUR Z passen? Degene die ik daarvan gezien hebben hadden niet al te veel maat, maar wel behoorlijk allergisch voor hout en zeker scherp genoeg....

of iets met heartbreaker bloed er in....

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:39

Firegirl schreef:
Nog geen veulens gegeven, wordt haar 1e. Ze loopt op dit moment nog in de sport. Ze is ruim boven 1.70. We hoeven niet nog groter. Oh ja, graag vers beschikbaar.

Carambole ?

Balou du Rouet (-zoon)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:32

Sky_As schreef:
Firegirl schreef:
Zouden jullie ook eens mee willen denken over een hengst bij mijn merrie? Gaat om een 1.35 geklasseerde Vancouver x Unaniem.
Standfoto heb ik helaas niet. Paard is (op weke koten achter na = belangrijk aandachtspunt) correct maar grof gebouwd. Koele kikker in het parcours, af en toe te flegmatiek. Ik zou wat scherpte en bloed (zowel qua bouw als gedrag) willen toevoegen. Belangrijk is dat de hengst zelf correct gebouwd is en een correct achterbeen meegeeft. Liever geen schimmel, wel een commerciële hengst.

Misschien zou AGANIX DU SEIGNEUR Z passen? Degene die ik daarvan gezien hebben hadden niet al te veel maat, maar wel behoorlijk allergisch voor hout en zeker scherp genoeg....

Aganix vind ik inderdaad interessant. Dekgeld echter hoog en de voorwaarden niet gunstig. Heb ook al wat nakomelingen van hem op mijn lijstje.
Mindset ES vind ik bijvoorbeeld interessant, maar zou eerst nakomelingen willen zien.
Heartbraker bloed zou inderdaad ook kunnen. Of een combinatie van beide.

@fokker321, ook een interessante suggestie Carambole.

Revali

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:53

Catoki bloed zou misschien ook wel passen

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 23:02

Firegirl schreef:
Aganix vind ik inderdaad interessant. Dekgeld echter hoog en de voorwaarden niet gunstig. Heb ook al wat nakomelingen van hem op mijn lijstje.
Mindset ES vind ik bijvoorbeeld interessant, maar zou eerst nakomelingen willen zien.

Avenger VDL?

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 23:48

Avenger is geruind heb ik gehoord

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 02:46

Firegirl schreef:
Sky_As schreef:

Heartbraker bloed zou inderdaad ook kunnen. Of een combinatie van beide.

@fokker321, ook een interessante suggestie Carambole.

Carambole wil nog weleens klassiek fokken, zeker op merries die al wat bloed missen.

Heartbreaker bloed zou wel kunnen, maar ik zou dat zelf alleen doen op een fijne werkwillige merrie. En op 1 waar je bloed toe wil voegen zo ik bijv. Harley niet gebruiken. Vind zelf Hardrock nog wel interessant voor zo'n merrie.

Daar kijk ik van op Sita, ik dacht dat hij best wel wat gedekt had!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:29

Ik dacht aan Pegase vh Ruyterhof. De nakomelingen die ik ervan zie zijn correct, hebben voldoende maat en lengte en veel bloed en techniek.

https://youtu.be/7_sCy9uKZx0

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:32

Leuk alle inzichten. Carambole heb ik bekeken, spreekt me niet aan. Pegase ook niet zo.
Merrie zelf is eerder wat flegmatiek, wel erg braaf. Er hebben regelmatig beginners en kinderen op gereden toen ze 4 was, nog voor ze de sport in ging.
Heartbreaker bloed past daarom denk ik wel. Hardrock zou ook passen. Catoki bloed ook interessant, Ermitage Kalone vind ik erg gaaf. Kortom het kan nog alle kanten op.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:51

Ik heb een luigi d'eclipse (catoki)gefokt uit een klassieke merrie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:09

Wie kent de hengsten Chacwood ps, Ramazotti TB en C Jay Z en kan mij meer vertellen over karakter en op welk type merrie deze het best gebruikt kunnen worden ? Deze hengsten vielen mij op tijdens de hengstencompetitie

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:57

Ramazotti was mij ook opgevallen. Heeft heel veel van Lys de darmen. Volg hem ook verder. Ben niet helemaal gek van Lavalino maar deze is top. De moeder heeft blijkbaar heel goed in de lrv. gelopen, dat zegt toch wel veel over de bruikbaarheid, zo blijkt weer. Grootmoeder van Etretat, ook fijn bloed. Een andere die ik ook super vond is hachich d’albain van Abdel Saïd.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:59

Wij hebben al 3 Pegase’s gefokt super gelukt ! Hengst stempelt heel erg is onze ervaring mooie moderne type’s.
Julia schreef:
Ik dacht aan Pegase vh Ruyterhof. De nakomelingen die ik ervan zie zijn correct, hebben voldoende maat en lengte en veel bloed en techniek.

https://youtu.be/7_sCy9uKZx0

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:32

merelhof schreef:
Ramazotti was mij ook opgevallen. Heeft heel veel van Lys de darmen. Volg hem ook verder. Ben niet helemaal gek van Lavalino maar deze is top. De moeder heeft blijkbaar heel goed in de lrv. gelopen, dat zegt toch wel veel over de bruikbaarheid, zo blijkt weer. Grootmoeder van Etretat, ook fijn bloed. Een andere die ik ook super vond is hachich d’albain van Abdel Saïd.

Ja, ik zag bij Ramazotti net mijn ruin (Galisco x Lys) in de jongere versie vandaar ook dat hij mij zo opviel. Haschich vond ik ook echt top maar gaat op mijn merrie te veel bloed en te voorzichtig geven ben ik bang, mijn merrie is dressuurgefokt (Daily Deal x Hotline) en hoop er fijne allround / eventing paarden uit te fokken maar is dus zelf al niet de makkelijkste van karakter.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:18

Revali schreef:
Ik heb een luigi d'eclipse (catoki)gefokt uit een klassieke merrie

[ [url=m/mVZnVx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CO7GRv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2lig3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo die is knap!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:58

Ik kom even binnenvallen in jullie topic :) Ik heb een vrijkaartje voor a.s. vrijdagavond Jumping Amsterdam. Iemand interesse?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:08

FCSA schreef:
Ik kom even binnenvallen in jullie topic :) Ik heb een vrijkaartje voor a.s. vrijdagavond Jumping Amsterdam. Iemand interesse?

Inmiddels vergeven :)

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:09

Zijn er nog fokkers die met een hengst naar de hengsten keuring gaan van AES?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:39

Misschien met de Dakar voor opwaardering, verder geen jonge hengsten op het moment.
Hij mag ook VSN finale lopen, sprong echt fijn in Exloo!
Jullie nog jonge paarden aan de start?

Iemand hier al veulens van Maximus gezien? Wat voor merrie zou bij hem passen?

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:54

gomir schreef:
Misschien met de Dakar voor opwaardering, verder geen jonge hengsten op het moment.
Hij mag ook VSN finale lopen, sprong echt fijn in Exloo!
Jullie nog jonge paarden aan de start?

Iemand hier al veulens van Maximus gezien? Wat voor merrie zou bij hem passen?

Mijn hengst heeft nog vakantie maar moet hem idd oppakken voor opwaardering en volgens mij is dat dan levenslang goedkeuring.

Jij krijgt zelf toch veulens van je Dakar?
Fijn dat hij het zo goed doet!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:59

Ja, heb er drie merries drachtig van en een bekende heeft er een 1.45m merrie bij gedaan. Ben erg benieuwd naar zijn veulens!

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:22

Wat zijn de meningen hier over Ci Ci Senjor ASK ?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:51

Ik heb hem op mijn lijst gehad voor 2021 maar ben voor een jonge hengst gegaan. Hij staat er nog steeds op

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 08:06

Fokker321 schreef:
Wat zijn de meningen hier over Ci Ci Senjor ASK ?

Gomir jij was jij ook weg van toch?

Ik vind het een mooi type.maar ik mis de souplesse in de galop

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 08:41

Ik heb hem laten staan op beweging. Ik wil wel een paard wat fijn beweegt en niet dat de beweging achteruit gaat. Mijn beweging beweegt goed voor een springer en wilt dat er in houden.