Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:13

Aguttie wat een droppie. Flinkerd zeg!
Ik heb wel een hengstveulen meegemaakt wat zo groot was dat hij niet zelf in de benen kon komen om te gaan staan. Was ook nog wel een probleem want hij was enorm, die tilde je niet zomaar even op.

Xritt

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:24

Flinkerd maar wat een schatje. Hij heeft een heel aansprekend hoofdje. Ik hoop dat alles goed komt. Heel veel sterkte gewenst

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:44

Heel veel sterkte, snap dat het heel stressvol is :(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:41

agossie, arm ding! heel veel succes met hem!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:59

Ach jee nog zo een waar we voor moeten duimen. Een klant van ons was ook al
Op de kliniek met haar pas geboren veulen.
Dus ik duim gewoon door!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:03

KimDime schreef:
Onderweg naar de kliniek met m’n net geboren Taminiau. Wrs dummy veulen, prachtige vos geboren schimmel hengst. Willen jullie duimen, m’n eerste baby gelijk zo beginnen bah ben er naar van. Hij is zo mooi

Ah nee! Duim voor je. Al meer bekend?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:18

Ach die arme kleine knapperd! Hopelijk komt het helemaal goed!

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:36

Röntgenfoto’s net gehad. Gewrichten type 3 dus hij was net niet helemaal af, ze gaan vanmiddag mobiliseren. Zal wat langer boxrust moeten hebben maar voor een vroege nogsteeds de beste prognose.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:39

och jeetje wat schrikken, heel veel sterkte ik hoop dat alles goed komt. Er is nog een bokker die aan boxrust vast zit vanwege vroeg veulen. Kathleen geloof ik. Die was ook nog niet helemaal af als ik het goed begrepen heb.

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:44

Ja hij ligt nog op de veulen ic in Utrecht. Dus voorlopig wordt die heel sterk in de gaten gehouden.

Niet geslapen nu aan het werk. Erna door om nog even bij de kerel en m’n lieve merrie te kijken. Erna toch echt proberen te slapen. Het is even geleden dag ik dag-nacht-dag doorgetrokken heb :9k

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:58

Ach Kim; wat een naar begin zeg! Veel sterkte. Slaap lekker voor vannacht.

Kathleen; hoe is het met jou veulen?

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:03

Hier een stille meelezer..

Kim wat een naar begin, maar ook echt een dotje <3
Heel veel voorspoed en geluk toegewenst met je veulen. Hopelijk knapt hij gauw op.

Ik kon helaas niet bij de show van Van de Sande kijken. Wat denken jullie van For Ferrero en Next Level?
Watvoor merries hebben ze nodig, naar jullie inzicht?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:10

@kim dat is voorzichtig positief nieuws. Sterkte de komende periode, hopelijk wordt het een sterke man.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:17

Ojee, dat is schrikken! Ik duim mee en hoop dat alles goed komt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:04

Och jakkes.. Sterkte, Y;(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:20

KimDime schreef:
Ja hij ligt nog op de veulen ic in Utrecht. Dus voorlopig wordt die heel sterk in de gaten gehouden.

Niet geslapen nu aan het werk. Erna door om nog even bij de kerel en m’n lieve merrie te kijken. Erna toch echt proberen te slapen. Het is even geleden dag ik dag-nacht-dag doorgetrokken heb :9k

Ik duim met je mee +:)+ +:)+

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:03

janderegelaar: Ik vind het een fijne hengst hoor :j . Veel regelmaat, fijn achterbeen. Ja, er zijn meer spectaculaire paarden, maar als je de motor en het karakter wilt verbeteren, en daarnaast een apart kleurtje wil, dan snap ik dat mensen deze hengst willen gebruiken.

E_D_E: Leuk dat je er weer bent :wave: ! Hoeveel veulens verwacht je en van wie?

Carola: Het gaat hard met de veulens bij jou op stal zie ik hier en op Facebook! De eerste ook alweer drachtig. Goed bezig!

CharmFaith: Eerste wat me opviel was het beeld op de poetsplaats van z’n voeten. Dat is voor mij al een reden om hem te laten staan. Hij stapt goed, maar ik zou met name in draf en galop toch echt willen dat hij met met een opwaartse tendens beweegt en de schoft omhoog brengt.

Boedha_1981: Gefeliciteerd! Dat word een aparte om te zien straks! *D

KimDime: Och, Kim. Ik heb het met je te doen :(:) . Hopelijk knapt te kleine snel op. Nou ja, kleine… Wat een reus :oo ! Maar in schaal 3 is er goede hoop, daar zat Haven ook in.

Iedereen die zitten te wachten op hun overdragende merries; succes ermee! :')

Dankjewel voor de complimentjes over Haven allemaal :D .

Ze is 2 weken binnen gebleven, vandaag zijn er weer foto’s gemaakt en we hebben groen licht gekregen; ze mag naar buiten! We bouwen het rustig op, maar het is de bedoeling dat ze over 2 weken gewoon normaal de hele dag naar buiten kan. 

Ze doet het verder super. Ze groeit als kool en is heel sociaal. Ben benieuwd hoe ze beweegt, dat gaan we eindelijk zien binnenkort.

Ik vind het heel bijzonder om de foto’s naast elkaar te houden. Wat een verschil zeg, in 2 weken tijd. Knap hoe de natuur dat doet. Voor de liefhebbers kan ik de foto’s doorsturen.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:24

Fijn dat Haven het zo goed doet Kathleen! Dat geeft ook weer hoop voor anderen die in een soortgelijke situatie zitten.
Moet je nu nog speciale dingen doen/geven? Supplementen ofzo? Of is ze nu gelijk met een 'normaal' veulen?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:57

Nee hoor, gewoon boxrust. We hebben niks bijgegeven, merrie heeft goede kwaliteit melk en Haven was gelijk sterk (en ondernemend :D ) genoeg om zelf te drinken. Ze ziet er nu ook echt super uit. Het premature is er wel af. Ze hoefde niet gespalkt te worden, dit is ook erg ingrijpend omdat ze toch vaak schuurplekken/zweren krijgen en wanneer de spalken eraf gaan vaak weer een stuk slapper zijn. De DA kwam met een goede tip om haar te tapen, dus ze heeft een dag of 4 in de tape gestaan om een beetje extra te helpen. Verder heb ik wel veel gemonitord, gewrichten gevoeld op warmte en zwelling, etc en 2x daags getemperatuurd. Als ze vroeg geboren zijn, zijn ze daar toch wat vatbaarder. Het is nu zaak dat we rustig opbouwen, niet te groot stuk paddock/land, en telkens met een half uurtje uitbouwen. In deze 2 weken zijn haar beentjes helemaal recht getrokken, dus ik ben blij dat ze ze mag gaan uittesten!

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:06

Ja het klinkt idd heel positief. Hij zit in schaal 3 maar omdat die zo mega is zijn ze extra voorzichtig.
Hij deed erbij ook gewoon beetje dummy aan ondanks dat ik er verder echt af uit ziet op de slappere oortjes na.

Kathleen: Doet me deugd dat haven het ook zo goed doet! Ik zou heel graag de foto’s willen zien hoe ze toen was en nu is.

Simba was ook al een stuk sterker vandaag, iedereen zit onder de blauwe plekken van hem wat we positief vinden *\%/* de grootste schatten van mensen die voor de veulens zorgen in Utrecht.

Ja ik had m’n andere merrie verwacht afgelopen nacht Kathleen. die zit tenslotte op 262 dagen vandaag.
Een ding scheelt nu ze deze kleine heeft gezien zegt nu wel opeens dat uier *plop*.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:11

Kathleen_vW schreef:
E_D_E: Leuk dat je er weer bent :wave: ! Hoeveel veulens verwacht je en van wie?

2x ceasar, jameson, kjento, formidable, diamont first, FF, total diamont, for planet en 1 oeps veulen :Y)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:48

:wow: ik vindt 3 genoeg en volgend jaar 4 misschien :')

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:03

Iemand nog de Helgstrand show gezien? Vond er een paar wel passend bij mijn merrie, kreeg geen bevestiging voor de hengst die ik voor ogen had direct. Dat is wel jammer, maar nog even over nadenken allemaal haha.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:37

Ja, ik heb ook een groot deel gekeken. Waanzinnige collectie hengsten! Jammer altijd dat de voorwaarden zo ruk zijn.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:31

Iemand in het noorden nog naar de hengstenshow bij Brouwer geweest?
Wil zo graag weten of iemand Glock's Energy in levende lijve gezien.
Gisteren nog contact met vorige eigenaar gehad en zijn advies was 'veel' bloed!