Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:43

CharmFaith schreef:
Ik wou mijn merrie volgende week dekken met Raven (revolution X Christ) maar waren weinig recente filmpjes van hem tot gister. En dat viel mij zo tegen zeg...

https://youtu.be/CmiuWMKDOpY

Wat is jullie mening

Wat valt je tegen ten opzichte van eerder beeldmateriaal?
Of anders gezegd, wat sprak je eerder dan aan?

In mijn ogen is dit niet het soort bewegingstechniek dat we moeten willen voor de sport... niet meer functioneel en het zit hem in de weg.

Dat ze niet meer dan 3 tellen non-slowmo willen presenteren vind ik ook wel wat zeggen.

Vulina

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:59

Ik vind het echt een super hengst, staat ook weer op mijn lijst van dit jaar. Vorig jaar ook een top veulen van gehad, die was zomaar verkocht, aan Ann.e Meule.ndijks. Staat nog hier, is een prachtige hengst met een super karakter die ook nog eens extra beweegt..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:08

Vulina schreef:
Ik vind het echt een super hengst, staat ook weer op mijn lijst van dit jaar. Vorig jaar ook een top veulen van gehad, die was zomaar verkocht, aan Ann.e Meule.ndijks. Staat nog hier, is een prachtige hengst met een super karakter die ook nog eens extra beweegt..

Dat extra zie ik niet zo maar misschien komt het door de ruiter. Die puntjes tussen een naam hebben echt geen zin by the way…

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 05:31

Op dit filmpje wordt hij wat te strak gehouden, jammer.

Ach, baat het niet schaad het niet. (De puntjes)

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:31

CharmFaith schreef:
Ik wou mijn merrie volgende week dekken met Raven (revolution X Christ) maar waren weinig recente filmpjes van hem tot gister. En dat viel mij zo tegen zeg...

https://youtu.be/CmiuWMKDOpY

Wat is jullie mening

Hij veert toch wel extreem ver door zijn koten in draf.
Ze bandageerden hen vooraan ook met de volledige koot erbij, voor mij een signaal dat ze het zaakje ook niet heel vertrouwen.

Voor mij teveel van het goede.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:53

Hij is niet over de koot gebandageerd, dat zijn springschoenen.
Ik vind er op het filmpje weinig aan eigenlijk. En ik vind het niet te extreem, ik mis kracht en afdruk in draf. Ik vind hem wat vlak eigenlijk. Kan wel goed stappen en galopperen maar ik ben er niet wild enthousiast van eigenlijk.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:08

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:18

Van dat filmpje was ik ook onwijs gecharmeerd. En mijn oog ook op hem was gevallen.
Maar aangezien er weinig recents was viel mij dit onwijs tegen totaal niet meee door ze lijf en inderdaad weinig kracht meer.
Zou zeker door de rijerij kunnen komen, maar ik heb via via een stukje terug gezien van zijn eind presentatie waar zijn stap toch vraagtekens op roept.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:31

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:36

Vulina schreef:

Hier loopt hij er in ieder geval veel beter overheen. Al vind ik het achterbeen gebruik wat vreemd, beetje een hakkentrekker. Maar dat was Johnson ook vroeger.
Hij heeft hier een mooier voorbeengebruik en draaft mooi los door zijn lijf. Dat doet hij op de filmpje onder het zadel niet, dan blijft hij heel vlak en houdt zich vast in de bovenlijn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:01

janderegelaa schreef:
Vulina schreef:

Die is gewoon getrixt. Weet je meteen waarom bij ons bandage en springschoenen niet mogen op de keuring.

Was jij daar?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:35

Ik hoef er niet bij te zijn om te zien of een paard bewerkt is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:48

:= :=

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:05

Getrixt?

Zijn er nog mensen die zo bij van de Sande zijn?
Ik wil Mister Diamond en Next Level even bekijken.
Merrie heeft nogsteeds geen uier dus spontaan besloten te gaan kijken haha

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:06

Het is niet mijn type hengst, loopt erg groot achter en trekt zijn achterbeen idd naar achteren op ipv dat hij het er onder zet en rijst in de schoft. Op het rijfilmpje loopt ie ook de grond in voor.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:48

@ Kimdine: Ik ben ook geweest. Mooie hengsten, lekker weer. Was een gezellig uitje! :)

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:45

Ben ook geweest, heerlijk gehad en genoten van al het moois.

Voor het eerst For Ferrero in levende lijve gezien, blij met mijn keuze om nogmaals een veulen van hem te fokken, nog anderhalve maand..

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:11

Ja was zeker een leuk uitje!

For ferrero is niet mijn type ik heb er dan de merries ook niet voor. Zijn zoon Nescio viel me bijzonder op!
Oakley vind ik er een om even te volgen, prachtig dier maat, formaat wat lang gelijnder, daar stond echt een hengst voor mijn gevoel.

Ik vind de keuze heel moeilijk dit jaar, ik vlieg nog van hop naar her in m’n hengstenkeuze voor m’n Valeron merrie. Ik ga voorlopig iedere hengstenshow even bijwonen om een beeld van alle hengsten te krijgen. Plus even afwachten hoe haar eerste nakomeling van Il Divo eruit zal gaan zien, maar die houdt zich nogsteeds verstopt }:)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 02:03

Nescio vondt ik ook heel erg opvallen bij de hengstenshow van nrps. Toen viel next level mij enorm tegen. Hoe was hij nu? For Ferrero is ook niet echt mijn type maar fokt toch echt prachtige paarden, met goede gangen.

Raven vindt ik xo moeilijk om te beoordelen. Filmpje onder het zadel is bijna alleen vertraagd. Los in de kooi spreekt hij me wel aan.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:00

Ik vond Nescio vooral een hele fijne galop hebben.
For Ferrero vind ik een prachtig paard. Ik denk dat hij heel fijn te rijden is. Hij heeft bij één van onze merries op het lijstje gestaan. Uiteindelijk is hij er toch af gegaan, omdat we denken dat de hals er wat teveel voor staat voor bij onze merrie.
Mister Diamond vond ik indrukwekkend toen hij de baan in kwam. Toen hij wat meer ging ontspannen vond ik hem wat traag van achter.

Er was nog een zwarte aan de hand die ik echt goed vond lopen.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:01

Heb op exterieur en hengstenkeuze een topic aangemaakt.
Na 4 FF's lijkt het me wel leuk om een andere hengst te gebruiken, alleen welke?
Sta voor van alles open, mits hij (niet) teveel vergroot, niet toontredend is en souplesse mee geeft (en wel commercieel interessant is. Een hengstveulen kan ik niet aanhouden).

[EHK] Hengstenkeuze Osmium x Belisar

Informatie per pb is ook welkom.
Zag dat het examen verrichtingsonderzoek is op 28 mei. Wie weet zit daar nog iets interessants bij :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:31

ik zou denken aan Mclaren en misschien van de jongen hengsten Omar Sharif en Obsession

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:17

Hoe gaat het hier met de merries die overtijd zijn?

Die van mij zit vandaag op 360dagen, ik wordt er doodmoe van en begin ondertussen aan mezelf te twijfelen of er nog wel wat in zit :Y)

Een ding scheelt deze merrie is altijd knetter hengstig en heb ik ze nog niet hengstig gezien (ondanks dat er twee hengsten ook op stal staan).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:43

Nou die van mij is niet over tijd. Juist te snel. Ze is nu 316 dagen en heeft al veel uier en banden balen weg. Mag nog wel ff blijven zitten juist.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:58

Hier geen merrie overtijd maar wel een drachtig gescand.