najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:10

Sja... Nagelbijten / Gniffelen

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:11

Ben maandag geweest en toen sprongen ze niet, dat was wel jammer, kan er dus niks van zeggen, (want itt tot de dressuurhengsten hoeven de springhengsten niet ook nog mooi te zijn)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:16

Ik lees niks meer over de scandic.... ons stalteam is geweest en waren goed te spreken over de beide krack's (maar de krack x jazz blijft de topper), de don romantic en de scandic. Eventuele bijpassende merries zijn al uitgezocht Knipoog Knipoog
Laatst bijgewerkt door haan op 01-11-07 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:17

anneve schreef:
Ben maandag geweest en toen sprongen ze niet, dat was wel jammer, kan er dus niks van zeggen, (want itt tot de dressuurhengsten hoeven de springhengsten niet ook nog mooi te zijn)

Nou daar ben ik het niet mee eens... Een springhengst moet ook wel degelijk een goeie uitstraling hebben, goed in elkaar zitten en er commercieel uitzien!!!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:22

ik vind dat de springhengsten ook 'mooi' moeten zijn, de berlin is volgens ons team 'een heel ouderwets type' ondanks dat het een fijne springer is. Het oog wil ook wat hoor Sigaar

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:23

als een hengst geen goede uitstraling heeft zal hij toch minder dekken. Een heleboel mensen willen toch een hengst die er mooi uitziet.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:24

Mee eens, maar ik vind in dat geval ouderwets niet zo erg..! Kan ook een verbetering zijn! Wij hebben een 2-jarige merrie drachtig van hem en die kan wel wat 'ouderwets' model gebruiken! Bloos

En ik vind dat het paard wel degelijk uitstraling heeft, dat vind ik erg belangrijk bij hengsten...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:25

anneve schreef:

Gut... duidelijks niets opgestoken. Als je mooi vindt wat functioneel is, dan kijk je vast anders tegen springpaarden aan Knipoog

Maar goed, ik ben ook wel benieuwd naar verslagen over de springhengsten hoor Ja

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:29

Tja, Zurich viel mijn vooral op omdat hij zo cool was, het lijkt me een heerlijk ongecompliceerd dier om te rijden. Als alle aandacht van het dier op de ruiter gevestigd is, dan maakt dat het rijden een stuk eenvoudiger. Hij is wel een beetje een klein propje, daarom is er zoveel discussie over deze hengst denk ik.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:32

Aimee: je hapt lekker, ik probeer maar wat te stangen.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:34

Hoewel ik helemaal Dressuurfreak ben vind ik het toch jammer dat er geen foto`s van de springhengsten worden gemaakt.
Nouja dan maar op de eindbeoordeling bewonderen.Haha!
Neem ik ook egt wel vrij van school om mee te kunnen met mijn stage Pling

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:34

De Scandic heeft veel uitstraling. Hij heeft een beetje een kort middenstuk. De kaak is grof. Gangen niet spectaculair, maar wel ruim voldoende tot goed vwb kracht en ruimte, cadans.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:46

Iorrr schreef:
Wij hebben een 2-jarige merrie drachtig van hem en die kan wel wat 'ouderwets' model gebruiken! Bloos

Clown een 2 jarige, sorry dat ik even schrik waarom een 2 jarige?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:50

anneve schreef:
De Scandic heeft veel uitstraling. Hij heeft een beetje een kort middenstuk. De kaak is grof. Gangen niet spectaculair, maar wel ruim voldoende tot goed vwb kracht en ruimte, cadans.

Ik vind juist dat hij uitstraling mist ! (zo zie je maar weer ;over smaak valt niet te twisten Haha! )
...enne kort inh middenstuk ?

Afbeelding
Scandic x Biotop

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:07

haan schreef:
Iorrr schreef:
Wij hebben een 2-jarige merrie drachtig van hem en die kan wel wat 'ouderwets' model gebruiken! Bloos

Clown een 2 jarige, sorry dat ik even schrik waarom een 2 jarige?

Omdat zij al zo'n 1.68 is..! En verder is de merrie heel erg af, merrie werd goed hengstig en we hebben een gokje gewaagt... Merrie is ook van februari, dus als je het veulen krijgt ze echt ruim 3 jaar oud...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:19

Heb ze niet in het echt gezien maar vind de Scandic echt niet mijn type... trekt me totaal niet. De Rousseau vind ik wel mooi dier maar geen kandidaat voor Lotje.

Jammer dat de San Remo eruit ging maar hij schijnt echt een vreselijk karakter te hebben dus dan is het maar goed.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:36

De scandic is mijn type ook niet zo, maar ik heb hem ook niet in het echt gezien, alleen maar op de foto's Cheese! hier op bokt.

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:48

haan schreef:
ik vind dat de springhengsten ook 'mooi' moeten zijn, de berlin is volgens ons team 'een heel ouderwets type' ondanks dat het een fijne springer is. Het oog wil ook wat hoor Sigaar

Puur ter informatie. Wie kan mij uitleggen wat een ouderwets type is?

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:14

Een wat grover paard, niet het luxe/bloederige wat we vandaag willen zien. Maar smaken verschillen Vork

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:17

Begrijp ik het dus goed dat het alleen om de fijn/grofheid gaat? Hoe is het inzichtelijk/meetbaar/aantoonbaar te maken? Meten van pijpomvang?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:17

haan schreef:
De scandic is mijn type ook niet zo, maar ik heb hem ook niet in het echt gezien, alleen maar op de foto's Cheese! hier op bokt.

Op de foto's is hij minder mooi dan in het echt, ik (de enige?) vond dit het fijnste paard. Los door zijn lijf bewegend, lichtvoetig, achterbeen wat goed ondertreed en vlug genoeg is, hij deed z'n werk met gemak, laat zich ook al goed sluiten zonder traag te worden. En hij verbeterde zelfs onder "de clown"(Gert vd Hoorn).

De Krack C liep inderdaad achter de loodlijn en vond ik wat te traag in het achterbeen, wel een mooi en makkelijk lopend lichtvoetig paard, wat het werk als gemakkelijk ervaart.

De Rousseau vond ik traag, vooral als de overgang van stap naar draf gemaakt moest worden deed hij dat het liefst met een huppel. Paard blijft hoog lopen in het kruis. Zonder zadel is het denk ik een "tandem"paard, zo lang is hij in de rug.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:24

LJB schreef:
Begrijp ik het dus goed dat het alleen om de fijn/grofheid gaat? Hoe is het inzichtelijk/meetbaar/aantoonbaar te maken? Meten van pijpomvang?

Het mooiste voorbeeld staat in je eigen profiel de 2 foto's bovenaan.
Ouderwets x Luxe(r).

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:03

ik vond de scandic toch een fijn paard! alleen heel erg jammer van zijn tong...
@ wonderboy, vind de don romantic een mooi paard hoor, maar ik vond hem gisteren écht niet voldoende lopen, hij liep echt houterig en ik hoorde ook van andere die dat nu vonden, maar 2 weken terug vonden ze hem veel beter! dus kan dat hij zijn dag niet had? de krack vindicator is een super beest! heeft hem goed gedaan dat hij nu pas op het verrichtingsonderzoek komt. remy reed hem ook heel fijn!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:42

haan schreef:
Een wat grover paard, niet het luxe/bloederige wat we vandaag willen zien. Maar smaken verschillen Vork

Zoals onze merrie? Haha!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:57

Foto ? Knipoog