Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:33

Zo, we hebben haar hengstig gespoten, ze zweet als een otter dus het begint te werken.

Nu maandag afwachtten wat eruit komt

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:00

Shadowstar wat een leuke paarden heb je <3 hopelijk werkt het hengstig spuiten.

Annash Fijn dat het ei eraf is. Nu wachten maar. Had je de uitslag van de swab nog gehad?

Am_horse Fijn dat er een positieve hartslag scan was bij Sis *\o/* . Ik snap het wel van dingen vermijden als ze drachtig zijn. Nadat er 2 merries verworpen hebben door (vuurwerk)stress begin dit jaar ben ik ook voorzichtiger geworden :=

Muronia gefeliciteerd *\%/* wat ben ik blij voor jou dat het in 1x is gelukt. Nu aftellen maar.

XxDiandraxX Balen dat ze niet drachtig is. Hopelijk volgende ronde meer succes

Kabayo wat een geweldige foto van je dochter met zilver en Minthe <3 daar smelt je toch van. Fijn dat het rijden met Minthe ook zo goed gaat.

Mirjamalvaro Eli maakt het verwarrend := Hopelijk ontwikkeld ze geen bloedei en is ze gewoon drachtig. En hopelijk wordt Roos nu netjes hengstig

Lyona jeetje wat een gedoe zeg met die hengst 8)7 . Allemaal kosten op niks. Welke hengst ga je nu komende ronde gebruiken?

Butengewuen Fijn dat de hartslag scan ook goed was

Stal_hd gefeliciteerd met de dracht *\o/* wij hebben vorige week ook eentje gecastreerd. Ook niet ideaal maar moet zeggen die geneest super goed. Fijn dat Gaya ook gedekt is.

Lonniejj Fijn dat je een goeie hartslag scan hebt gehad *\o/*

Jane808 welkom en hopelijk dit jaar meer geluk.

Pomski dubbel gefeliciteerd met de positieve scans *\o/*

Paint_lover klinkt wel allemaal positief deze ronde voor jou. En goed dat je nu weet waarom het wss niet pakte.

Luna2006 gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Quir jeetje wat heftig van die ene merrie met de allergische reactie. Mooie zachte blik heeft die merrie op de foto.

Hier zijn Luna en adora ( beide op dag 27) niet terug hengstig geworden dus zeer positief gevoel. Jessie (dag 20) lijkt ook nog niet hengstig dus ook voorzichtig positief. Blue was helaas wel hengstig. We gaan nu spoelen na het dekken voor de zekerheid. En saartje en sophietje ( beide trekpaarden) worden ook gedekt. Saartje wordt gedekt door Booster en Sophietje door Cooper.

Jane808

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:04

Wat fijn Muronia, Gefeiciteerd.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:09

Bizar die reactie Quir, hopelijk blijft het hierbij.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:15

Luna jij ook gefeliciteerd!!

Quir jeetje, heb je enig idee waarop ze zo heftig reageert? Wat ontzettend sneu ook, dat moet wel pijnlijk zijn.

Shadowstar duimen dat ze mooi hengstig wordt nu.

Nieky hoeveelste poging was dit voor Blue? Hopelijk helpt het spoelen, anders misschien een swab laten nemen?

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:27

Hier de oudere merrie helaas weer hengstig, wel gelijk weer gedekt dus we moeten nog even geduld hebben. Andere merrie tot nu toe nog niet hengstig geworden dus die halen we hopelijk dinsdag op mits het zo blijft.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:32

Gefeliciteerd Muronia! Wat bijzonder en mooi!

Succes allen op het wachtbankje.
Gefeliciteerd met de drachten.

Ik hoop dat er nog meer volgen, toch hier en daar dat het niet helemaal soepel gaat helaas...

Mijn merrie geniet lekker op de wei, ze lijkt al 10 maand drachtig. Lekker paard zijn, maar trainen gaat niet zo soepeltjes dan
Staat lekker bij haar zus en diens veulen. Ze is wel veel te lief voor dat veulen, dat is een draakje en ze heeft echt heel veel geduld. Moeders is er wel blij mee, die ontspringt de dans nu. Maar die voedt ook wel wat meer op zeg maar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:42

De score is nu echt 100%
Nr 3 ook op 30 dgn nog prachtig drachtig.
Het voelt heerlijk om alle 3 in één keer drachtig te hebben.
2 veulens in Maart 26 en eentje in April.
Nog 1 x scannen eind sept.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:48

Heerlijk Baudy, fijn dat het makkelijk ging dit jaar

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:58

Rowindie ah jammer van de oudere merrie, dus weer opnieuw op het wachtbankje. Hopelijk lukt het nu wel.

Retlaw doe je nu niks met haar? Lekker paard zijn vindt ze vast niet erg.

Baudyh superfijn, dat geeft een goed gevoel. Nu kun je lekker achterover leunen.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:57

Baudy, wat heerlijk inderdaad zo'n soepel jaar!

Retlaw, heerlijk gewoon lekker paard zijn en baby bakken :D

Rowindie, wat jammer!

Ik ga zo met Silver richting station, denk dat ze hengstig begint te worden. Hopelijk met haar geen HH en post drama's :o
Ice neem ik weer mee terug naar huis, die gaat dan volgende week met Silver ophalen ook mee om daar dan te blijven, dan willen ze hengstig spuiten. Wordt dus een wisseltrucje met de Quarters :D

Jona is alweer hengstig en als het goed is bijna klaar, hopelijk kan ze dan eindelijk weer naar huis maandag of dinsdag. Ze is lang genoeg weg geweest.

Kina 2 maanden drachtig maar toont al flink buik voor een maiden. Wordt nog wat :P Moest al twee gaatjes bij op de singel en duurt niet lang meer voor ze uit dr zadel is gegroeid. Boomloos zadel nogwel
En Svala is als het goed is 2 dagen geleden naar het veld met de hengst gebracht. Hopelijk wordt ze snel hengstig, zit al behoorlijk laat in het seizoen naar mijn zin.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:48

Yes weer een paar mooie drachtig.

Balen dat sommigen niet gepakt hebben. Hopelijk de volgende ronde wel.

Murona wat prachtig dat is echt fijn. En idd lekker bewaren...

Lyona dat is echt een domper zeg. Net alsof ze het erom deed. En dan ook nog een niet goede bezorging... Grrr

Betreft castratie, het gaat redelijk goed. Het is nog wel wat vol. Zitten niet echt vliegen bij gelukkig. Ik spuit hem ook regelmatig in. Dat scheelt natuurlijk ook.
Hopelijk is de zwelling straks ook gauw weg. Dan wordt ik pas geruster. Hij is nu wel minder aanwezig qua hinniken. Nu al fijn hihihi

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

Mag ik me hier ook melden?

Allereerst iedereen met drachtige merries gefeliciteerd.

En iedereen die op het wachtbankje zit hopelijk wordt het wachten beloond.

Mijn merrie is vorige week hengstig gespoten en wordt morgen gecontroleerd op eicel.
Nu zit ik in dubio wat wijsheid is voor het bestellen van sperma. Ik moet dit voor 10.00 uur bestellen en dan is da morgenochtend ws nog niet geweest. Daarnaast komt het sperma uit Duitsland en is het dus ook even onderweg.
Mijn gevoel zegt morgenochtend bestellen, in de hoop dat er morgen een ei zit wat er (bijna) klaar voor is. En de koeriersdienst het ook vlot afhandelt want in het verleden met andere koeriersdienst minder goede ervaring. Die ging van Zuid Duitsland eerst naar Amsterdam en kwam dan de andere dag richting Zuidwest Nederland...

Wat zouden jullie doen?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:38

Muronia schreef:
Rowindie ah jammer van de oudere merrie, dus weer opnieuw op het wachtbankje. Hopelijk lukt het nu wel.

Retlaw doe je nu niks met haar? Lekker paard zijn vindt ze vast niet erg.

Baudyh superfijn, dat geeft een goed gevoel. Nu kun je lekker achterover leunen.

Jazeker wel, we gaan door zolang het leuk is en kan. Lekker kilometers maken voor de wagen, we hebben de smaak weer wat te pakken!
Maar ze dijt ondanks het trainen flink uit, kan de regumate ook wel eens zijn bedenk ik me nu...

Fijn gevoel vast Baudyh! Nu even rust en op naar eind september!

Vicome, ik zou bellen en advies vragen aan hun.
Hoe was je merrie eerder?

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:07

Merrie is 1e keer vlot drachtig geworden, tweede keer met het langdurige transport van het sperma is het niet gelukt. Het lastige is de koeriersdienst want als die besluiten om een tour Hollandia te doen dan is het afwachten hoe lang het onderweg is.