Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:29

1e keer bitje in.

Afbeelding

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 15:22

Nassi heeft zijn eerste bootcamp lesje gehad. Het was vooral leren wat een circel is :=
Wil hem graag meenemen naar een show komend jaar dus dan moet hij een beetje in shape zijn.

Nog steeds hengst en heeft dit jaar 1 merrie mogen dekken die drachtig is :D
Afbeelding
Afbeelding

kim_1990

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 20:33

Goh wat gaan alle kinders toch goed zeg!
Ik ben echt groot fan van olaf <3 wat is hij toch ontzettend knuffelbaar zeg :o

Tess ziet er ook super uit! Wordt al een grote serieuze dame zo met haar hoofdstelletje in :D

Hier gaat het iets minder helaas...onze olly loopt al ruim 1,5 week kreupel, in eerste instantie werd gedacht aan een hoefzweer dus dit even rustig op zn beloop laten gaan maar ik merkte eigenlijk dat hij steeds erger kreupel werd en steeds meer pijn ging krijgen...ik vond het lijken alsof het uit zijn knie kwam dus we hebben RX aangevraagd voor zijn RA knie maar daar was eigenlijk niks op te zien...de DA deed even wat voelen en duwen en toen was het 1 dikke knak in die knie en toen kon hij er spontaan weer op staan en (welliswaar stijf) lopen...dus zijn knie schiet steeds uit de kom doordat de kniebanden slap zijn...hij staat dus voorlopig op rust en dus alleen (naast zijn vriend boef) op pijnstillers, ik moet zijn knie goed in de gaten houden en blijven controleren dat hij in de kom blijft zitten en anders moet ik hem zelf terugduwen (wat de dierenarts me heeft geleerd).
De andere orthopedisch dierenarts is vandaag geweest om hem extra te ondersteunen met medical taping rondom zijn kniegewricht...en nu is het rustig tijd nemen om te laten herstellen en goed in de gaten houden...weer een lastig proses met een 2 jarige hengst maar godszijdank is mijn mannetje heel netjes opgevoed en houd hij zich echt super rustig *\o/*

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:03

Oh jeetje, wat vervelend.
Hopelijk groeit hij eroverheen/ wordt het sterker.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 08:17

Horsii, hier is het ook best nat allemaal. Maar zo enorm veel regen gehad.
Braaf hoor, al een bitje in.

KittyDylan,
Knappe kerel.
Leuk dat hij al heeft mogen dekken. Eigen merrie of gast merrie?

Kim, hopelijk komt het weer goed.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 10:03

Gast merrie. Een bekende die graag al met hem wilde dekken. 2 keer gesprongen en in 1 keer raak dus dat zit goed :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 12:49

horsii schreef:
1e keer bitje in.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoofdstel staat haar prachtig, maar aan de tweede foto te zien denkt ze het hare ervan :')

Kim, beterschap gewenst voor Olly! Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

KittyDylan, wat een prachtige pony heb je daar <3

Kiki, wat fijn dat King weer opgebloeid is dankzij zijn nieuwe vriendinnetje <3

NorwayFjord, nu weet ik wie je bent! Met het zien van de foto's van Olaf herinner ik me een topic van, ik denk?, vorig jaar met een bruin Edix halster wat toen (nog?) niet op de markt was. Ik was onlangs op de Edix dag en nu leg ik pas de link :') Ik herken nu je paard :D wat een heerlijke foto's btw!

Emori, de bbp staat hem goed en lijkt als gegoten te passen :j

Vanochtend een stukje wezen wandelen met de jaarling en tweejarige en ze waren allebei heel braaf.

Afbeelding

Binnenkort wil ik eens naar het strandje wandelen, dat is 2km wandelen. Ben benieuwd wat ze van het strandzand en het water vinden :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 05:15

Wat zijn ze braaf dais. En knap.

Kittydylan, leuk veulentje onderweg.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 21:42

Mijn Tin Tin is ook flink gegroeid.
Afbeelding
Afbeelding
hij heeft nu bitje in gehad, kent het longeren en paar keer aan de hand begonnen met sturen.
Van de week ben ik even zadels gaan passen om te kijken waar ik mee kan longeren en dan voorjaar de zadelmaker erbij.
Leuk allemaal.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 08:20

Die is errrug knap

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 15:54

Kiki1976, sneu dat hij toch nog zo duidelijk z'n moeder mist. Leuk een paardje erbij, alleen als gezelschap voor King of? Ze is wel cute!

Anoushka, niet heel groot hoor. Denk krap 1.60. Hij maakt best front waardoor hij groter lijkt haha. Hele veranderingen zo dus! En lekker vlot alles bij huis straks. Wat voor soort plek heb je in Spanje? Huis met land gekocht?

Horsii Tess zien er tevreden uit! Cream is cute, jammer dat even minder tussen de paardjes gaat. Hoofdstel staat Tess wel goed!

NorwayFjord een vies paard is een blij paard zeggen ze toch? Plezier spat ervan af!
KittyDylan, leuk al merrie drachtig is!

Kim_1990, ach wat naar zeg.. wat is verder de prognose? Alsin hoelang etc? Wel fijn hij zich zo goed gedraagt!

Dais_ fijn zo braaf ging met 2 van die jonkies!

DDDara, knappe spikkel!

Ik ben ook los gegaan met BF, bijna alles binnen voor Thomasso wat ik op m'n lijstje had staan. Oa de barebackpad van Nalanta, blij mee. Afgelopen woensdag weer grondwerkles gehad en ging weer fijn, oa bezig geweest met over zeiltje lopen.

Afbeelding

Met z'n nieuwe weidehalster. Die roze was nog van m'n vorige paard
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:39

KittyDylan, netjes hoor.
Goede zwemmertjes dus.

Dais, braaf hoor. Lekker hoor zo aan de wandel.

DDDara, wat is hij lekker gegroeid. Hij is echt leuk.

Urosa, in principe als maatje voor King. Wellicht later voor de kar beleren. Eens naar de keuring. Misschien een veulentje ooit.
Goed geslaagd met BF

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 09:50

Kiki1976, wel leuk die mogelijke plannen! Zien wat de toekomst brengt dus.

Zou gisteren weer grondwerk les hebben maar die werd helaas afgezegd. Baalde wel want kijk er altijd zo naar uit, nu pas 3 januari weer.

Hoe gaat het met de rest?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 10:05

Urosa, ja idd. Ze is wel echt een merrietje met een duidelijke mening. En laat de grotere duidelijk weten als ze het ergens niet mee eens is.

King heeft denk ik virusje. Af en toe een kuchje en soms wat snot. Niet extreem of zorgwekkend, maar er wel alert op.
Verder is hij gewoon zijn vrolijke zelf.

Ja altijd balen als de les niet doorgaat. Had mijn dochter ook verschillende keren helaas. Maar tja met alleen een buitenbak en zo nat/regen steeds. Schoot ook niet op.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 16:31

Mooi je bbp urosa.

Beterschap voor king, vervelend.

Kijk onze Tess eens braaf zijn.
Kids eens erop gezet.
Normaal hebben ze altijd hun cap op, dit was erg spontaan en drie man ernaast.
Dus kritiek hoeft niet, ben me ervan bewust.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vd week kort aan de longe geweest.
Vanmorgen met alle drie gewandeld met mijn zus, een mooi plaatje van Tess haar beste vriendin en ons trio samen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 08:28

hele fijne feestdagen en een gelukkig 2026 toegewenstAfbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:05

Horsii,
Wat braaf!
Heerlijk hoor zo relaxt met elkaar kunnen wandelen.

YvonneV,
Mooie foto. Jullie ook hele fijne dagen.

Gisteren even een smeld momentje.
Ik kwam op stal en zowel King als Hazel lagen lekker te slapen in de bak. Andere merrie stond over ze te waken.
Met beide even kunnen knuffelen.
Gelukkig King maar 1x horen hoesten, en dat was nadat hij was opgestaan.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 12:24

kiki1976 schreef:
YvonneV,
Mooie foto. Jullie ook hele fijne dagen

Oeps vergeten te vermelden.
Foto: Dochterlief https://fotoengrafie.nl/

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:14

horsii schreef:
1e keer bitje in.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een braverd!
En ach die ukjes wegen niks. Die zouden ook zo op fjo kunnen haha

KittyDylan schreef:
Nassi heeft zijn eerste bootcamp lesje gehad. Het was vooral leren wat een circel is :=
Wil hem graag meenemen naar een show komend jaar dus dan moet hij een beetje in shape zijn.

Nog steeds hengst en heeft dit jaar 1 merrie mogen dekken die drachtig is :D
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oh spannend dat hij al papa word!

kim_1990 schreef:
Goh wat gaan alle kinders toch goed zeg!
Ik ben echt groot fan van olaf <3 wat is hij toch ontzettend knuffelbaar zeg :o

Tess ziet er ook super uit! Wordt al een grote serieuze dame zo met haar hoofdstelletje in :D

Hier gaat het iets minder helaas...onze olly loopt al ruim 1,5 week kreupel, in eerste instantie werd gedacht aan een hoefzweer dus dit even rustig op zn beloop laten gaan maar ik merkte eigenlijk dat hij steeds erger kreupel werd en steeds meer pijn ging krijgen...ik vond het lijken alsof het uit zijn knie kwam dus we hebben RX aangevraagd voor zijn RA knie maar daar was eigenlijk niks op te zien...de DA deed even wat voelen en duwen en toen was het 1 dikke knak in die knie en toen kon hij er spontaan weer op staan en (welliswaar stijf) lopen...dus zijn knie schiet steeds uit de kom doordat de kniebanden slap zijn...hij staat dus voorlopig op rust en dus alleen (naast zijn vriend boef) op pijnstillers, ik moet zijn knie goed in de gaten houden en blijven controleren dat hij in de kom blijft zitten en anders moet ik hem zelf terugduwen (wat de dierenarts me heeft geleerd).
De andere orthopedisch dierenarts is vandaag geweest om hem extra te ondersteunen met medical taping rondom zijn kniegewricht...en nu is het rustig tijd nemen om te laten herstellen en goed in de gaten houden...weer een lastig proses met een 2 jarige hengst maar godszijdank is mijn mannetje heel netjes opgevoed en houd hij zich echt super rustig *\o/*

Hopelijk komt het goed met z’n knie! Fijn dat hij rustig blijft.

Dais_ schreef:
horsii schreef:
1e keer bitje in.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoofdstel staat haar prachtig, maar aan de tweede foto te zien denkt ze het hare ervan :')

Kim, beterschap gewenst voor Olly! Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

KittyDylan, wat een prachtige pony heb je daar <3

Kiki, wat fijn dat King weer opgebloeid is dankzij zijn nieuwe vriendinnetje <3

NorwayFjord, nu weet ik wie je bent! Met het zien van de foto's van Olaf herinner ik me een topic van, ik denk?, vorig jaar met een bruin Edix halster wat toen (nog?) niet op de markt was. Ik was onlangs op de Edix dag en nu leg ik pas de link :') Ik herken nu je paard :D wat een heerlijke foto's btw!

Emori, de bbp staat hem goed en lijkt als gegoten te passen :j

Vanochtend een stukje wezen wandelen met de jaarling en tweejarige en ze waren allebei heel braaf.

[ Afbeelding ]

Binnenkort wil ik eens naar het strandje wandelen, dat is 2km wandelen. Ben benieuwd wat ze van het strandzand en het water vinden :j

Lekker wandelen. Na het vuurwerk ellende wil ik ook weer wandelen. Durf het risico niet te nemen, best zwaar vuurwerk hier helaas.
urosa schreef:
Kiki1976, sneu dat hij toch nog zo duidelijk z'n moeder mist. Leuk een paardje erbij, alleen als gezelschap voor King of? Ze is wel cute!

Anoushka, niet heel groot hoor. Denk krap 1.60. Hij maakt best front waardoor hij groter lijkt haha. Hele veranderingen zo dus! En lekker vlot alles bij huis straks. Wat voor soort plek heb je in Spanje? Huis met land gekocht?

Horsii Tess zien er tevreden uit! Cream is cute, jammer dat even minder tussen de paardjes gaat. Hoofdstel staat Tess wel goed!

NorwayFjord een vies paard is een blij paard zeggen ze toch? Plezier spat ervan af!
KittyDylan, leuk al merrie drachtig is!

Kim_1990, ach wat naar zeg.. wat is verder de prognose? Alsin hoelang etc? Wel fijn hij zich zo goed gedraagt!

Dais_ fijn zo braaf ging met 2 van die jonkies!

DDDara, knappe spikkel!

Ik ben ook los gegaan met BF, bijna alles binnen voor Thomasso wat ik op m'n lijstje had staan. Oa de barebackpad van Nalanta, blij mee. Afgelopen woensdag weer grondwerkles gehad en ging weer fijn, oa bezig geweest met over zeiltje lopen.

[ Afbeelding ]

Met z'n nieuwe weidehalster. Die roze was nog van m'n vorige paard
[ Afbeelding ]

Hele mooie bbp, heb ik ook op mn lijstje gehad. De fokker wees me op een paddle, ivm z’n korte rug. Ik zal me er eens in verdiepen.
YvonneV schreef:
hele fijne feestdagen en een gelukkig 2026 toegewenst[ Afbeelding ]

<3

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:15

Afbeelding
Hier ook ons jaarlijkse traditie gedaan.

Hij wilde alleen de krans opeten… :roll: :))

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 18:12

Dais_ wat grappig, dat was inderdaad Olaf met de Kaily halsters die toen nog niet uit waren haha :D

Heerlijke kerstfoto's, ik wens jullie allemaal heel fijne feestdagen en weer een mooi nieuw jaar met jullie knapperds toe!

Afbeelding

Olaf moest vandaag een sneeuw- en rookmachine verduren, hij deed het zo mega braaf <3

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 22:20

Wij hebben inmiddels uitslag van olly zijn kreupelheid en het is een tikkeltje meer teleurstellend dan verwacht helaas...
Vrijdag de dierenarts laten komen omdat kreupelheid echt niks beter werd en hij na 1,5 week pijnstillers en onstekingsremmers nog altijd katskreupel liep zonder pijnstillers...dus DA laten komen, die heeft rontgen gemaakt van de voet, was volgens hun niks op te zien, foto's doorgestuurd naar mijn vaste orthopedisch paardenarts die er blijkbaar wel iets op vond dus die is vandaag geweest om dit te checken en ja hoor...waar ik al bang voor was...olly heeft een breukje...het breukje zit in zijn hoefbeen, godszijdank op een "gunstige plek" en dit kunnen we met een eggbar-ijzer met zijlipjes en heel erg veel rust moeten kunnen oplossen...dmv deze ijzers wordt de bewegelijkheid in zijn hoef beperkt zodat de breuk geen beweging heeft van het hoefmechanisme en op die manier dus tijd heeft om te helen...helaas helaas helaas...prognose is 3 tot 6 maanden voor het ongeveer geheeld is en tot die tijd dus heel rustig aan doen...ik ben hier nogal van geschrokken en tja...weet verder niet zo goed hoe ik me erbij voel...blij dat we weten wat het is, dat we kunnen behandelen en dat het "gunstig" is...maar hoe in godsnaam ga je dit op een rustige manier doen met een 2,5 jarige hengst #) ;( :n

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 13:13

Urosa: ik ben om gezondheidsredenen terugverhuisd naar m´n ouders. Paarden staan hier aan huis. Zij wouden eigenlijk langzaamaan paardloos worden, maar ja haha. Nu krijgen ze mij +3 paarden erbij. De eerste is gelijk met mij terugverhuisd, en vandaag komt Tokyo en m´n andere paard aan. Erg spannend.

NorwayFjord: wat een super schattige foto. Ik heb een zwak voor fjoren. Stoer ook dat hij het allemaal goed vind.

Kiki1976: Echt top dat het tussen king en de nieuwe zo goed klikt. Ook fijn dat het hoesten minder wordt.

kim_1990 dit idd erg dubbel. Fijn om te weten wat het is, en dat de prognose goed is. Maar wel knap lastig met een jonge hengst... Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het mee valt.

Ik mis er nog wat, maar die komen nog. Heb mn hoofd er niet helemaal bij

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:16

Emory,
Mooie foto hoor. Ik vind het erg braaf.

NorwayFjord,
Benieuwd naar de foto's

Kim,
Dat zijn geen uitslagen waar je op zit te wachten. Maar goed dat je had doorgehakt en verder had laten beoordelen.
Hopelijk komt het weer helemaal goed.

Anoushka
Fijn dat jij en je paardjes terecht kunnen bij je ouders. Reden erom is natuurlijk niet leuk.
Hopelijk gaat de verhuizing van de andere 2 ook goed en zijn ze snel gewend.

Het hoesten bij King leek minder te worden maar ging uiteindelijk toch weer meer hoesten en meer snot.
Had maandagmiddag al even gebeld voor overleg met de da. Die zeiden kijk het even aan maar mag niet erger worden.
Met de avond was hij matter, snot uit 2 neusgaten en meer hoesten.
Maar een uur later snot weg en niet meer horen hoesten. Steeds een moment opname leek het wel.
Toch maar weer de kliniek gebeld en toen vonden ze het toch wel verstandiger om even langs te komen.
Longen klonken gelukkig goed temp 38.0
Voor nu houden ze het op een bacteriële infectie. Ze hoopte en swap te kunnen nemen maar op dat moment geen goed snot ervoor. Enkel wat opgedroogd.
Nu voor 5 dagen antibiotica. En ondanks hij 4 weken terug de pramox had gehad wilde ze hem ook de strongrigP geven. Puur uit voorzorg omdat spoelwormen ook een hoesten kunnen geven, ondanks dat hij altijd via schema is ontwormd.
De andere 2 hebben tot nu toe nergens last van.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:57

Ach arme king! Hopelijk knapt hij met de antibiotica op. Goed dat je actie hebt ondernomen!

Fjo had opeens een torenhoge eitjes telling met het mestonderonderzoek. Hele jaar heel laag geweest. Dus ook maar weer een pramox ingegooid.

Och jeetje kim_1990 dat had je ook niet zien aankomen. Beterschap!

Knappe Olaf <3