Daily Diamond nakomelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:57

Wat goed Kiko dat je zo goed gekeken hebt dat de osteopaat eerst moest komen.
Komt goed met jullie =)[/quote]

Jaa ze is er heel gevoelig op. Dus geeft dat altijd duidelijk aan dus check altijd regelmatig de rug. Omdat ik geen zin heb in vliegles. Teveel gehad helaas.

kiko

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:15

Je ziet er toch wel een DD in toch? ook al is hij de opa.

Afbeelding
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 07:53

Ik meld me ook hier, sinds kort een leuke 3 jarige DD staan. Heel rustig aan t beleren.

Ik zag al wat bekende namen hier langskomen maar als ik nog een korte intro mag?
Zag ook al meerdere toffe foto’s en wedstrijd resultaten. Leuk!

Ik ben Kim, woon in Apeldoorn en ik werk in een tandartspraktijk. Dat combineer ik met lesgeven, in de weekenden jureer ik t/m zzlicht.
Met mijn eigen paard ( Gelders) reed ik ZT maar die ben ik nu aan t opbouwen na blessureleed.

De DD pakt heel fijn aan en is enorm braaf maar wel vlug.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 08:36

Hee wat leuk! Mij en mij DD ken je :D

Margo, wat een mega scores, gefeliciteerd!!!

Enne, kiko, zeker wel idd

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 08:18

Kiko, zeker dat je kan zien.. lieve uitstraling.

Welkom Nimber, korte voorstelling van mijzelf.. ik heb een 7 jarige DD die ik nu LT start.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 09:08

Hoi Nimber, welkom! Ik heb een 6-jarige DD en zij heeft dit jaar een veulen gehad van One Million die inmiddels alweer 8 maanden oud is en 1,50m hoog. Ik woon in Bennekom en heb de paarden aan huis.

Moniek dat heeft hij zeker. Hij is ook gek op aandacht. Net als zijn moeder :-)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 03:47

Ah Moniek dat schiet ook al mooi op.

Nouk haaaaai!

Kiko heerlijk zo aan huis.

Ik heb er 1 in Otterlo staan en de ander in Voorthuizen

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:05

Dat is wel een stukje uit elkaar Nimber. Is het niet makkelijker als ze beide op 1 stal staan? Ik heb soms niet altijd tijd voor ze en dan heb ik ze nog bij elkaar staan en aan huis. Het belangrijkste vind ik schone stal en wei en een knuffel maar door alle werkzaamheden schiet het werken met ze er nog wel eens bij in..

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:41

kiko schreef:
Je ziet er toch wel een DD in toch? ook al is hij de opa.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Je ziet het er wel in terug ja!! Leuk om te zien!

Welkom Kim! Knapperd heb je!
Jij hebt nog het zusje van mijn Cookie gehad toch?

Ik heb een 4-jarige Daily Diamond x Rousseau. Als veulentje gekocht na het overlijden van Cookie en nu inmiddels alweer 4 jaar. Heerlijk dier is het! <3

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 09:49

Magootje ahhhh is Cookie er niet meer?
Ja klopt maar die was heel raar, die heb ik weggedaan aan iemand die dacht t goed te krijgen.

Kiko dat zou t zijn, de stal in Otterlo staat te koop en is vol. Ik ben 3 x per week in Voorthuizen voor lessen zon 2 keer per week rijd ik er praktisch langs voor lessen daar in de buurt. Zo combineer ik het een beetje

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:56

Dan is het wel te doen ja.. Welke stal staat te koop in Otterlo?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:08

Nimber nee die is er niet meer helaas :( door een heel naar ongeluk ben ik haar verloren! Daarna heb ik Parker als veulentje gekocht.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:49

Daar was ik weer :D
Afgelopen zaterdag zijn Mac en ik weer gestart.
We kwamen aan en toen werd er verteld “ het loopt 15 min uit “ ik vraag nog “ er zit nog 20 min pauze tussen, gaan ze die niet inlopen dan?” “ nee was het antwoord, houdt maar gewoon die 15 min aan”.. oké prima. Dus wij 15 min later dan gepland Mac van de kar gehaald en opgezadeld, mijn vriendin alvast met hem stappen en ik m’n pak aangetrokken.
Komen we bij de losrijbaan, hoor ik “ Moniek dieper nu in zit is bijna klaar, dan is er nog 1 en dan ben jij %) “ Maar waar is die 15 min gebleven dan?”.. ingelopen met de pauze 8)7
Nouja hop dan maar, teugels op maat ( ik was blij dat zij al met hem gestapt had) en gaan met die banaan.
Nog geen 10 min los gereden en de baan in.. Mac liep fijn, miste links wat lengtebuiging wat ik terug zag op m’n protocol. De stap was ook niet helemaal fijn en bij de uitgestrekte stap dribbelde hij aan .. hij keek net op het moment dat ik been gaaf naar de losrijbaan dus dacht dat hij moest draven..
Verder een mooie lijst en een score van 62,9% *\o/* dus wij zijn blij, al vond ik het wel wa5 sneu voor Mac, al leek die er niet zoveel last van te hebben.
Toch maar even gemeld in de kantine dat dat briefje op de deur met “ we lopen 15 min uit” nu wel weg mocht :o
As vrijdag starten we nog een keer.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:14

Super knap Moniek!! Jammer van het korte losrijden maar blijkbaar kunnen jullie dat prima hebben!

Parker en ik zijn vandaag ook weer gestart! Heerlijk gereden en dat werd beloond met 2 overwinningen en 203 en 205,5! :D er is nog genoeg wat beter kan maar we zijn pas net begonnen en ik moet er ook weer even in komen. Zo blij met hem en ik kan nu echt genieten op wedstrijd :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door magootie op 15-12-24 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:45

Wat super beide!! Mooie scores hoor!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:01

Ah goed gedaan zeg! Concours is voor ons nog ver weg Afbeelding
Maar ik zit er wel op!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:27

magootie schreef:
Super knap Moniek!! Jammer van het korte losrijden maar blijkbaar kunnen jullie dat prima hebben!

Parker en ik zijn vandaag ook weer gestart! Heerlijk gereden en dat werd beloond met 2 overwinningen en 203 en 205,5! :D er is nog genoeg wat beter kan maar we zijn pas net begonnen en ik moet er ook weer even in komen. Zo blij met hem en ik kan nu echt genieten op wedstrijd :D

[ Afbeelding ]

Zo knap Margo, heerlijk als je zo fijn op wedstrijd kunt met een ongecompliceerd dier <3

Nimber, super goed _/-\o_ +:)+ … hahaha kan zomaar snel gaan met een Daily Diamond.. ze zijn zo braaf <3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 08:34

Hoi hoi allemaal..
Mac en ik trainen rustig door voor ons Inter 1 debuut in februari, daarnaast doen we alvast wat spelen met de wissels om de pas de passage en de piaffe.. ( voor ons beide nieuw dus erg moeilijk hahaha) ik heb iets op beeld en wil dat met jullie delen.
Verder wil ik jullie hele fijne dagen wensen en een gelukkig en sportief 2025!

https://youtu.be/NWH6dHd5eEA?feature=shared
https://youtu.be/DG8T84402q4?feature=shared
https://youtu.be/tzK-6MBM1ss?feature=shared
https://youtu.be/qysNmIzjnGo?feature=shared

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:14

Go Kim!! Echt leuk, is ie braaf?

En Moniek ook lekker bezig. Gaaf om zo mee te knutselen en ontdekken met elkaar, maar dat gaat al best fijn.
Pakt die van jou richting passage ook zo makkelijk op? Mijne lijkt daar wel ontzettend veel gevoel voor te hebben. Mist nu nog kracht voor het allerlaatste stukje, maar ze qua techniek en ritme zit ze er zo makkelijk dichtbij. (kan er bewegend beeld bij zoeken, maar doe dan even een pb, zet t liever niet openbaar)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:52

Noukie schreef:
Go Kim!! Echt leuk, is ie braaf?

En Moniek ook lekker bezig. Gaaf om zo mee te knutselen en ontdekken met elkaar, maar dat gaat al best fijn.
Pakt die van jou richting passage ook zo makkelijk op? Mijne lijkt daar wel ontzettend veel gevoel voor te hebben. Mist nu nog kracht voor het allerlaatste stukje, maar ze qua techniek en ritme zit ze er zo makkelijk dichtbij. (kan er bewegend beeld bij zoeken, maar doe dan even een pb, zet t liever niet openbaar)

Ja nu je het zegt gaat het hem nu met de kracht die hij nu heeft makkelijk af ( moet natuurlijk nog veel meer en meer kracht ontwikkelen) hij heeft als heel veel gemak met sluiten.. ik merk ook dat het hem makkelijker lukt richting de piaffe vanuit de passage dan vanuit stap..
Ik ben wel benieuwd naar beeld idd van de jouwe.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:50

super dat je er op hebt gezeten Kim!

lekker bezig Moniek!! vind het zo'n stoer dier!

ben ook wel benieuwd naar beeld Noukie! leuk dat die van jou dat ook zo makkelijk op pakt!
Parker is natuurlijk nog maar 4 dus nog niet mee bezig, maar als ik korte stukjes schakel en hem wat meer op achter zet voel ik wel dat hij het in zich heeft! mijn instructrice zei het laatst ook. hij laat zich heel makkelijk sluiten, ben benieuwd hoe dat over een paar jaar zal zijn!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:10

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:17

Ik vind zelf t aan piafferen vanuit de stap dan weer makkelijker, maar die van mij bleef wel altijd goed stappen.

Afbeelding

Ze is wat vlug maar nog steeds braaf!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 08:22

magootie schreef:
Ik zat net even te zoeken hoe het met Daily Diamond is. Hij staat sinds kort in Canada.
https://www.eurodressage.com/2024/11/23 ... ves-canada

Op die foto uit 2016 met Dana erop zie je toch wel heel veel gelijkenis met Parker..
En mij valt die Hals op die hij dus blijkbaar erg vererfd, Mac heeft net zo’n hals en zie ze bij meer..

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:42

moniek21 schreef:
magootie schreef:
Ik zat net even te zoeken hoe het met Daily Diamond is. Hij staat sinds kort in Canada.
https://www.eurodressage.com/2024/11/23 ... ves-canada

Op die foto uit 2016 met Dana erop zie je toch wel heel veel gelijkenis met Parker..
En mij valt die Hals op die hij dus blijkbaar erg vererfd, Mac heeft net zo’n hals en zie ze bij meer..

Parker lijkt heel erg op zijn vader idd! En nu hij wat gespierder word en wat breder word vind ik hem echt steeds meer op hem lijken!!