Het wordt echt steeds leuker hier,... Hoeveel boeken heeft Karel dan al geschreven sinds februari 2003 of was hij daarvoor al bezig met deze theorie???
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Jammer hoor, ik ben het qua vragen volstrekt met je eens. Van discussie is eigenlijk ook geen sprake, meer van monologen.Om verdere escalatie te voorkomen, trek ik me bij deze dus uit dit topic terug.
Ik heb sinds kort de nederlandse vertaling, echt stik goed.Citaat:Hij wijst op een oud Duits boek: 'Das Gymnasiums des Pferden'.
Lovely schreef:[Karel, (...)
Maar weet jij dan hoe Naborr en Polydor geboren zijn en volgens welke visie dat was? Vertel mij dan maar eens wat precies de gedachtegang was van hun fokker op het moment dat hij voor de combinatie van hun vader met hun moeder koos, want dat wil ik dan wel eens weten.
Een dooddoener als "het was de bedoeling een goed paard te fokken" is mij bij voorbaat al te mager.
Succes!
[/quote]
Zannekin schreef:Het lijkt mij nu toch duidelijk dat de achtergrond achter al deze theorieën al zeer lang bestaat. Er worden namen aan gegeven en theorieën uitgewerkt, maar het paard in z'n geheel dat iedereen tot doel heeft lijkt mij in alle gevallen gelijk.
Lovely"]
[quote="Anna42"][quote="Lovely schreef:Fokkerij is zo simpel nog niet als je overal rekening mee wilt houden, denk ik. Zowel bij mensen en bij paarden zie je regelmatig nog wel invloeden van de 2e generatie doorschemeren, kenmerken dus, die bij de vader en de moeder niet zo uitgesproken waren, maar die wel weer in het veulen (en later als volwassen paard) te zien zijn. Dat is niet zo heel gek, dat zie je bij mensen ook vaak genoeg, dat iemand meer op opa of oma lijkt dan op paps of mams. Als je nog een generatie verder gaat kijken, dan heb je alweer te maken met een verdubbeling van het aantal beinvloeders en dan wordt de spoeling wel weer dunner. Een paard dat op zijn opa lijkt die tevens op zijn beurt ook weer op zijn opa leek is niét een paard dat op zijn overovergrootvader lijkt, maar nog steeds gewoon op zijn eigen opa. De meeste kenmerken van overovergrootvader komen namelijk in het uiteindelijke paard helemaal niet naar voren toe. Kenmerken en eigenschappen die niet meer te zien zijn in een paard, zijn er gewoon niet meer en die kun je ook vrij moeilijk terug fokken, omdat de genetische invloed steeds kleiner en kleiner wordt bij elke generatie. Het lijkt mij zinvoller om de eigenschappen van de eerste twee generaties goed te bestuderen en daarmee te fokken, het daar aanwezige genetische materiaal heeft verreweg het meest te zeggen in het ontstaan van een nieuw paard.
Anna42"]
[quote="Himyar schreef:Is dit genoeg "oprichting"?
Anna42 schreef:ik ben bezig om de visie van destijds in te scannen en vervolgens op de pagina te zetten. Maar het zijn nogal wat pagina's ongeveer 12 en dan heb ik ook nog wat technische hulp nodig. Er wordt aan gewerkt.
Missouri schreef:Ik heb geen theorie. Ik trek alleen conclusies. Ik lees wat er hier beweerd wordt, ga meten en let goed op de paarden in mijn omgeving... ik wil alles graag bewezen hebben voordat ik het geloof.En na meting blijkt de theorie van Karel ongeloofwaardig, temede omdat die aan elkaar hangt van stukjes uit boeken.
Waar is het bewijs, werd er aan het begin van vele topics gevraagd. Dat werd nooit geleverd.
ceasario schreef:Dat jij niet in God gelooft dat wil niet zeggen dat andere die er wel in geloven niets voor stellen.
sarabande schreef:Ceasario dit is een beetje chargeren van wat er gezegd wordt denk ik.
Anna heeft tig pagina's + enkele clinics verteld, middels een door haar/hem uitgevonden theorie, (althans dat wordt geclaimd) hoe een paard gebouwd dient te zijn.
Daarbij zijn voorbeelden gegeven van levende paarden, theorieën uit lang vervlogen tijden opgehaald en gebruikte bloedlijnen en rassen geschoffeerd.
Dit alles om aan te tonen dat het huidige sportpaard in 99% van de gevallen een wanproduct is.
Bij dat alles is nog nooit een voorbeeld gegeven van een door Anna gecreëerd paard dat wel aan zijn/haar eigen hoge eisen voldoet.
Omdat bovenstaande theorie bij stukjes en beetjes is weerlegd vragen diverse mensen Anna om de theorieën met die nieuwe door anderen aangedragen gegevens te staven en uit te leggen.
Dat gebeurt niet er wordt weer een al gepubliceerd epistel beloofd.
Dat jij op jouw eigen manier naar paarden kijkt betekent niet dat het anderen niet toegestaan is om uitleg te vragen