Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:47

Hij geeft erg fijne karakters, toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:05

Ik ken er eigenlijk niet zoveel bijzondere nakomelingen van, maar nu ben ik ook geen goed referentiekader meer natuurlik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:29

Ik heb een Bon Bravour merrie, loopt lichte tour, gaat ook wel Grand Prix lopen is de verwachting

Ik zou Bon Bravour wel op haar nichtje willen gebruiken, maar de hengst zelf is nooit meer gestart. Dat vind ik wel doodzonde.
Nooit een hengst naar Anky brengen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:33

Hij geeft echt hele fijne karakters, ik denk dat het een goede zaak is dat hij weer beschikbaar is voor de dekdienst.

Maar inderdaad, nooit een hengst naar Anky brengen..zonde dat hij niet gestart is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:00

Ik kom even uit de meeleesmodus :D .

Ik heb een een Bon Bravour merrie gefokt (de zwartbruine met kolletje uit mijn profiel) uit een Havidoff merrie. Bloedmooie merrie met een super karakter. Helaas E pony gebleven en daarom verkocht. Ze is op 5 jarige leeftijd amper zadelmak (5x op gezeten) naar een onervaren kind van 14 jaar gegaan. Normaal geen goede combi, maar met deze merrie kón dit gewoon. Meisje heeft haar zelf opgeleid en is alle klassen doorgevlogen altijd 1e of 2e plaatsen en is inmiddels Z. Daarnaast doen ze van alles met haar: buitenritten, springen, zwemmen enz. Ook de moeder van het meisje rijdt er recreatief mee.

Kortom, topkarakter beter tref je ze niet. Om die reden alleen al zou ik zo weer met BB dekken.
Ik fok alleen geen paarden meer maar pony's tegenwoordig :D .

*terug in de meeleesmodus*

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:19

Haha, als hij jou een E pony gegeven heeft, kun je hem dus prima nog een keer gebruiken LDRD :')

Ik vind het een hele fijne hengst maar hij mist wel veel ervaring/wedstrijden. De filmpjes zijn ook allemaal Pi/Pa en weinig gewoon werk, daar zou ik wel meer van willen zien.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:31

tjakka123 schreef:
Haha, als hij jou een E pony gegeven heeft, kun je hem dus prima nog een keer gebruiken LDRD :')

Ik vind het een hele fijne hengst maar hij mist wel veel ervaring/wedstrijden. De filmpjes zijn ook allemaal Pi/Pa en weinig gewoon werk, daar zou ik wel meer van willen zien.

Hoe kom je daar nou bij? Hij is allang internationaal gestart met Tom Franckx. En daarnaast weten we al veel over zijn nafok en dan is de hengst zelf niet meer zo belangrijk in zijn prestaties.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:57

Hij is als jong paard inderdaad gestart door Tom, maar nooit een verdere (internationale) carriere gehad. Nu ook bij Anky weer niet. Meningsverschil over wat jij en ik belangrijk vinden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:58

ik vind dat persoonlijk niet heel erg belangrijk. Wat ik zie op het filmpje kan hij het wel kan en dat is het belangrijkste.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:59

Ben benieuwd hoe hij bevrucht. Hij is chemisch gecastreerd geweest.
Iemand die weet hoe dat verloopt (wanneer die chemisch castratie is uitgewerkt)?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:32

Hangt blijkbaar af van wat er gebruikt wordt...

Mijn vermoeden is dat ze dit al veel langer terug willen maar dat z'n spermakwaliteit nu pas terug op punt is...

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:44

Destijds Painted Black na zijn chemische castratie gebruikt bij een oudere merrie, zij was vlot drachtig. Ik zie hier in de omgeving eigenlijk nooit nakomelingen van BB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:15

yvonnepuntnl schreef:
Ben benieuwd hoe hij bevrucht. Hij is chemisch gecastreerd geweest.
Iemand die weet hoe dat verloopt (wanneer die chemisch castratie is uitgewerkt)?

Vroeg ik me ook al af
En of ze dan wat soepel zijn met dekvoorwaarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:19

Afbeelding

Dit is mijn Bon Bravour merrie
Elite Sport lichte tour
Komt uit Gelderse merrie en haar nichtje v Charmeur is wat luxer dus denk dat Bon Bravour daar goed op zou passen

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:27

Bij mij op stal vroeg de fokker zich dat ook af. Zij maakte de opmerking dat ze wilde opzoeken wat zijn sperma kwaliteit voor de chemische castratie was. Als dat al van mindere kwaliteit was, durfde ze het niet aan.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:07

[***] schreef:
[ [url=m/P46PiU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn Bon Bravour merrie
Elite Sport lichte tour
Komt uit Gelderse merrie en haar nichtje v Charmeur is wat luxer dus denk dat Bon Bravour daar goed op zou passen

Mooi dier [***]

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:12

prachtig paard!

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:19

Ik heb er wel een paar leuke dieren van gezien, waaronder een heel leuke merrie die Tom Franckx, de voormalige ruiter van BB, reed...op de site van IPS zie je ergens een video van 2020, als de merrie zes jaar is, met een meisje van 14 erop terwijl ze les krijgt van Tom :)

BB zelf herinner ik me ook van met Tom ohz, en zijn rijdbaarheid viel daarbij echt op, een paard waar je zelf zou willen opstappen.

Denk dat we hem sowieso nooit terug in de ring zullen zien, het kwam dan ook niet als een verrassing dat hij terug mag dekken, maar voor de fokkerij is dit denk ik echt wel goed nieuws! Ik zou het zelf ook wel durven proberen, maar eerst maar eens kijken wat het eerste veulen wordt van mijn Charmeur merrie.

@[***] Prachtige merrie <3 leuk ook dat jij al aangeeft dat je hem eventueel zou gebruiken op een Charmeur merrie.

Edit, de merrie haar naam is Javea, en Terlia was de moeder dus niet de eerste de beste.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:47

Hij zou zeker op een paar van mijn merries passen. Dat ga ik pas doen a;ls er betrouwbare informatie is over zijn vruchtbaarheid. Voorheen was dat klasse goed.
Hij geeft ontwikkeling, goede ocd vererving, goede fokwaarden voor sport en beweging. Wel letten op de smalle voeten en de galop.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:11

Inderdaad zonde dat hij nooit de GP in is gegaan, maar hij kan het allemaal wel. Is ook wat waard. Heb er een paar fijne nakomelingen van gezien.

Haven doet het goed. Ik heb wel haar sprongen en knieën afgelopen vrijdag laten röntgenen en daar kwam uit dat ze nog niet helemaal 'af' was, wat ik eigenlijk ook wel verwacht had. We hebben overlegt met Utrecht, maar die vonden bij deze graad opname of spalken niet nodig. Wel heeft ze boxrust, maar gewoon lekker bij ons thuis dus. Zonde van het mooie weer en ook een beetje sneu voor de merrie, maar het is even geduld hebben. Ze is verder super levendig, drinkt goed en groeit met de dag. Ze is echt gruwelijk knap <3 . Prachtig hoofdje, mooie bovenlijn, schouder er mooi schuin in. Ook is ze onwijs lief en mens gericht, dus we zijn er heel blij mee. Vriendlief heeft wel even gevloekt toen het een merrie was :D , weer een paard erbij :')

Mijn schoonvader heeft hele mooie foto's met de spiegelreflex van de bevalling gemaakt. Ik ga zo even een topic maken.

Ondertussen heb ik nog wat Iphone plaatjes van hier, deze zijn van maandag.

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:28

Knap dingetje hoor!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:37

Heel mooi!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:58

Oef dat is wel een plaaaaatje hoor Kathleen <3 heel knap frontje. Hoe lang moeten ze op stal blijven?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:54

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:17