Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Umeo schreef:Hoe is jullie ervaring met de nafok van Everdale en dan bedoel ik vooral op vlak van karakter?
tjakka123 schreef:Another day, another question.
Ik heb inmiddels gevraagd naar Omar Sharif (escamillo x ferguson), maar Brinkman geeft aan dat je sowieso een B papier krijgt. Nou vind ik een B papier niet toereikend genoeg, maar wat ik begrijp uit het KWPN schema, dat ik een A papier zou krijgen. Hij is bij Oldenburger ggk, dat zou dan volstaan voor een A papier.
Hetzelfde zit ik nu met de recent gekeurd hengst Escamillo x Bretton Woods (uit de Poetin moederlijn), deze is ggk bij de DSP keuring.
Kan iemand mij verduidelijken hoe dit zit (dekken met Duitse hengsten en A/B papier op basis van het schema)? Het gaat om een kwpn STB STER, PROK merrie, die hopelijk dit jaar voor de CK gaat en eventueel ibop.
https://www.kwpn.nl/Files/Files/Regleme ... schema.pdf
misterA schreef:Ik heb 3 afstammelingen van hem gefokt. Merrie met 80 ibop, 9 voor de draf, een hengst ,in Denemarken finale pavo -cup en een hengst, nu ruin in V.S. met Claire Darnell, eerste jonge paardenproeven succesvol. En de fokkers lieten hem staan!!!!!!!! Duiken masaal op hengsten zoals Jameson en Le F... brrrr
mariekie schreef:misterA schreef:Ik heb 3 afstammelingen van hem gefokt. Merrie met 80 ibop, 9 voor de draf, een hengst ,in Denemarken finale pavo -cup en een hengst, nu ruin in V.S. met Claire Darnell, eerste jonge paardenproeven succesvol. En de fokkers lieten hem staan!!!!!!!! Duiken masaal op hengsten zoals Jameson en Le F... brrrr
Heb er hier nog een uit Zarah.![]()
Maar die is pas anderhalf.
misterA schreef:Ik heb er geen probleem mee, dat is duidelijk. Er staan weer tientallen heNgsten te trappelen voor de poorten. Rijp en groen, vooral groen, die juichend worden gepresenteerd door de HH. En nog andere sterren die door de fokkers worden omarmd alsof het de verlosser is.
Daar ligt nu juist het probleem. Tegen de tijd dat een hengst een betrouwbare fokwaarde heeft dan is hij al door de fokkers het riool in gegooid. Ze gaan naar de nieuwe snoepjes.
Hengstenhouders struinen de stallen af naar een zoon van Escamillo. Stel dat je de boot gaat missen. En zo denken de fokkers blijkbaar ook. (en ik doe er zelf ook wel aan mee.)