Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:03

Marijkeeee schreef:
Volgend jaar misschien de grand slam spoelen. Geen idee nog wat ik daar bij ga doen. Ze is een grote dame van bijna 180 en je zou denken dat is een koude maar ze heeft voldoende bloed. Dat ze maat heeft vind ik niet erg. Ik ben eerder van een groot paard dan van een kleine. Dus als jullie ideeën hebben? Ze is inmiddels elite en 120 met meer dan voldoende wpen. Misschien over een tijdje de overstap naar de 130. https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... dy-ii-ella
https://www.facebook.com/photo?fbid=101 ... 0932378234

Heb je ook een youtube-linkje?

Douglas VDL?
De Indoctro heeft al een goede Douglas gegeven zie ik en de Douglas hengst uit Grand Slam z'n moeder (Dallas VDL) is ook leuk. Denk dat Douglas wel goed aansluiting gaat vinden op dat lijntje.

Revali

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:34

Is er ook iemand die iets heeft of weet...
Ik zoek een 2,5 jarige en eventueel een rijdpaard voor erbij.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:53

Fokker321 schreef:
Marijkeeee schreef:
Volgend jaar misschien de grand slam spoelen. Geen idee nog wat ik daar bij ga doen. Ze is een grote dame van bijna 180 en je zou denken dat is een koude maar ze heeft voldoende bloed. Dat ze maat heeft vind ik niet erg. Ik ben eerder van een groot paard dan van een kleine. Dus als jullie ideeën hebben? Ze is inmiddels elite en 120 met meer dan voldoende wpen. Misschien over een tijdje de overstap naar de 130. https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... dy-ii-ella
https://www.facebook.com/photo?fbid=101 ... 0932378234

Douglas VDL?
De Indoctro heeft al een goede Douglas gegeven zie ik en de Douglas hengst uit Grand Slam z'n moeder (Dallas VDL) is ook leuk. Denk dat Douglas wel goed aansluiting gaat vinden op dat lijntje.

Grappig, ik dacht o.b.v. horsetelex precies hetzelfde. Maar als ik dan de merrie voor me zie dan weet ik niet of ik Douglas zo vind aansluiten op dit paard en volgens mij had Marijke daar ook niet zoveel mee. Net als ik me meen te herinneren dat Impressive ook niet haar paard was.

Etoulon lijkt me heel mooi passen, maar dan heb je wel aan beide kanten Heartbreaker erin in respectievelijk 3de en 4de generatie. Dat moet je net willen, maar met de instelling van dit lijntje zou ik dat wel durven ;)

Ik weet zo niets te staan revali, maar zal aan je denken als ik iets interessants hoor!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:17

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:54

Ja ik las het net. Verschrikkelijk!

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:59

gomir schreef:
Fokker321 schreef:

Douglas VDL?

Grappig, ik dacht o.b.v. horsetelex precies hetzelfde. Maar als ik dan de merrie voor me zie dan weet ik niet of ik Douglas zo vind aansluiten op dit paard en volgens mij had Marijke daar ook niet zoveel mee. Net als ik me meen te herinneren dat Impressive ook niet haar paard was.

Ik kan het facebooklinkje niet bekijken dus is enkel gebaseerd op het papier .

Etoulon is ook een toffe hengst. Kwaliteit van het sperma is misschien wel een dingetje.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:06

Mieke schreef:
https://www.horses.nl/fokkerij/hengsten ... z-bY5ryfLc

Jemig, wat vreselijk. Ik heb een bloedmooie jaarlingmerrie van hem. Zijn evenbeeld.

Afschuwelijk! Had Cantona TN nog bestudeerd als mogelijke hengst voor mijn merrie. Prachtige hengst!

Helaas is mijn merrie niet drachtig geworden. Nadat de baarmoeder infectie bestreden was met een andere supervruchtbare jonge hengst en supervers sperma (binnen een uur geïnsemineerd) toch weer vocht, uier ontsteking, koorts. Wel een schone swab. Laatste poging, weer niet drachtig. Het had nog 1 ronde gekund, maar ik vond het genoeg geweest voor mijn merrie. Alles bij elkaar heeft ze door de tegensslag deze zomer 5 weken op de kliniek gestaan. Dan moet je op een geven moment maar accepteren dat het "not meant to be" is.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:49

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:09

Fokker321 schreef:
Mieke schreef:
https://www.horses.nl/fokkerij/hengsten ... z-bY5ryfLc

Jemig, wat vreselijk. Ik heb een bloedmooie jaarlingmerrie van hem. Zijn evenbeeld.

Vreselijk!
Hoeveel merries dekte hij ongeveer op jaarbasis?

Verlies voor zowel fokkerij als de sport, zonde

Hij heeft in totaal bij het KWPN 156 geregistreerde nakomelingen. Op de een of andere manier werd hij niet zo heel vaak gebruikt volgens mij. Geen idee waarom, hij is echt super gefokt, bloedmooi en heel fijn te rijden.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:40

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:57

Zonde. Ik had hem wel op de lijst staan voor mijn merrie maar niet gekozen.

Die quel homme de hus sprong deze week ook fantastisch! Sws mooie sport gezien in Herning

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:44

caro29 schreef:
Die quel homme de hus sprong deze week ook fantastisch! Sws mooie sport gezien in Herning

Fenomenaal!

Leuke top 3 _/-\o_

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:21

Veel fokkers die ik gehoord hebben waren bij Cantona wat bang voor maat en formaat. Dat was ook de reden dat hij bij mij maar voor 1 merrie in aanmerking kwam (en die loopt nog in de sport).

Quel homme de hus heeft idd deze week een hele goede indruk achtergelaten!

Snap ik fokker321! Op papier zou ik hetzelfde gedacht hebben, maar ik ken paard in het echt ook en dan krijg je soms toch een andere indruk ;)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:14

Begrijpelijk hoor fokker321 voor een beeld indruk heb ik wel een YouTube filmpje https://youtu.be/QbMBWnyq8zU

Douglas ben ik inderdaad geen fan van, maar die combi uit deze lijn was wel een mooi en goed paard. Etoulon heb ik al een keer eerder gehoord. De inteelt vind ik iets minder. Maar haar half zus is wel een super fijn paard. Veel macht! hart en vermogen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:20

Wat een mooie sport afgelopen dagen op het WK!

Heel triest voor Nijhof het verlies van nog zo'n jonge hengst.

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:39

Marijkeeee schreef:
Begrijpelijk hoor fokker321 voor een beeld indruk heb ik wel een YouTube filmpje https://youtu.be/QbMBWnyq8zU

Douglas ben ik inderdaad geen fan van, maar die combi uit deze lijn was wel een mooi en goed paard. Etoulon heb ik al een keer eerder gehoord. De inteelt vind ik iets minder. Maar haar half zus is wel een super fijn paard. Veel macht! hart en vermogen.

Als ik je filmpje zie zou ik ook geen Douglas of Impressive doen. Ms nog Dallas om in dat bloed te blijven die geeft ze door Heartbreaker en mr Blue erachter toch anders. Maar dan is er iets met inteelt geloof ik?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:03

Dallas is de halfbroer van Grand Slam... beetje overdreven veel inteelt ;)

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:49

gomir schreef:
Veel fokkers die ik gehoord hebben waren bij Cantona wat bang voor maat en formaat. Dat was ook de reden dat hij bij mij maar voor 1 merrie in aanmerking kwam (en die loopt nog in de sport).

Quel homme de hus heeft idd deze week een hele goede indruk achtergelaten!

Snap ik fokker321! Op papier zou ik hetzelfde gedacht hebben, maar ik ken paard in het echt ook en dan krijg je soms toch een andere indruk ;)

Wij hebben er een 2,5-jarige merrie van uit onze oude Calvados. Maat genoeg lijkt het, maar had iets lang gelijnder mogen zijn zoals het nu lijkt. Volgend jaar maar eens zien hoe ze uitgegroeid is.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:22

gomir schreef:

Mijn Cantona werd geboren als ponyveulen, zo klein. Maar dat is goed gekomen, ze is nu normaal van maat. Hoe ze uiteindelijk uitgroeit moet ik natuurlijk afwachten. Het zal geen hele grote worden, maar dat hoeft ook niet, is haar moeder ook niet. Daar komen ook nogal wat kleintjes in de afstamming voor, dus het was sowieso een gok qua maat.

Maar ik denk dat Cantona heel goed paste op grote en zwaardere merries. Ik zou hem zo weer gebruiken op dezelfde merrie. Top karakter.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:33

Marijkeeee schreef:

Dat heb ik idd toen ik Douglas las ook 3 seconden gedacht om me toen te bedenken dat hij uit dezelfde moeder als grand slam komt :))

Ik was zelf ook wel gecharmeerd van Cantona, maar mijn merries zijn bijna allemaal aan de luxe kant met veel bloed en normale maat. En dan staat Cantona niet bovenaan de lijst ;) En ik denk dat we in Nederland best veel van dat soort merries hebben, waar een hengst bij gezocht wordt die maat, formaat en vermogen geeft. En dan heeft misschien ook nog wel meegespeeld dat Codex one wat ondergewaardeerd is en de Caretano merrie zelf ook niet veel gedaan heeft en je uit deze moederlijn meerdere hengsten als optie hebt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:33

Marijkeeee schreef:

Dat heb ik idd toen ik Douglas las ook 3 seconden gedacht om me toen te bedenken dat hij uit dezelfde moeder als grand slam komt :))

Ik was zelf ook wel gecharmeerd van Cantona, maar mijn merries zijn bijna allemaal aan de luxe kant met veel bloed en normale maat. En dan staat Cantona niet bovenaan de lijst ;) En ik denk dat we in Nederland best veel van dat soort merries hebben, waar een hengst bij gezocht wordt die maat, formaat en vermogen geeft. En dan heeft misschien ook nog wel meegespeeld dat Codex one wat ondergewaardeerd is en de Caretano merrie zelf ook niet veel gedaan heeft en je uit deze moederlijn meerdere hengsten als optie hebt.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:09

Zonde van die hengst!!

Marijke wil je perse VDL?

Ons ene veulen komt vandaag online, maar zag dat de filmpjes net geupload waren
https://youtu.be/EjMo-_d7kXA

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:26

Nee hoor. Heb dit jaar ook wat anders gebruikt ;)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:28

Knap veulen!! Tab

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:43