Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bambi76 schreef:Kan me helaas niet van de indruk ontrekken dat ik wel die indruk kreeg.
Maar als je dan vind dat we minder door een roze bril moeten kijken, waarom vertel je dan niet wat je weet?
Je suggereerd wel veel....
;dames toch.......
olafj schreef:Ik kom weer even wat "vergallen" in dit topic, maar het is wel ontopic![]()
Wie heeft die lupicor II zien zien springen?
Ik vond het maar een stoute draak.
Vandaar dat ze hem alleen maar zijn eerste rondje konden beoordelen.
Vleut vond ik niet echt een vader type(klein en een beetje een krielkip), maar wel een heeeel goed sportpaard, met veel vermogen. Volgens het commentaar van de jury leden een echt modern springpaard, kop naar beneden en kont omhoog.(zo werd het letterlijk verwoord)
Veneur (indoctro x notaris) vond ik wel een bloed mooi paard, maar met springen moet hij nog veel verbeteren.
Verdi (Quidam de Revel x Landgraf I) was de enige die een 9 kreeg voor techniek.
Toch heb ik weer bij de spring hengsten een paar gezien die toch ook echt heel goed konden bewegen en ook zo door kunnen voor dressuur paard.
beb schreef:Als je naar san remo lendenen partij kijkt kan je ook niet ontkennen dat dat niet zn sterkste punt is natuurlijk.Ik vind het zelf wel een leuk paard maar het is wel een discussie punt.
beb schreef:beb schreef:Als je naar san remo lendenen partij kijkt kan je ook niet ontkennen dat dat niet zn sterkste punt is natuurlijk.Ik vind het zelf wel een leuk paard maar het is wel een discussie punt.
beb schreef:ja dat is ook zo,elk paard kan je maken en breken!
livvy schreef:En Van Gogh niet te vergeten, die had erg veel souplesse in zijn bewegingen.
Verdi viel me tegen (niet in de zin van het springen, want daar is niks over te zeggen) maar kwam tussen de hindernissen erg stug over en liep compleet op de voorhand.
Kajanus schreef:amaze schreef:Ja ;tuurlijk, maar verhoudingsgewijs zijn er in de topsport veel "lastige " paarden.....
Denk ik ook, en die hebben vaak wel net dat beetje extra wat het brave paard dan weer mist.
En ik denk dat je het woord lastig ook kunt vervangen door sensibelen niet iedereen kan met een sensibel paard omgaan, dus wordt hij weer als lastig gezien, of ga ik nu te ver in mijn theorie
,Kajanus daarom had ik lastig tussen aanhalingstekens gezet 
amaze schreef:"En dan heb je ook nog het verschil van lastige paarden en paarden met karakter....."
............en voor wie daar niet mee overweg kan ,is dat lastig![]()
![]()
maar toch een beetje lastig en sensibel maar toch gehoorzaam en looplustig en mooi
amaze schreef:"En nu heb ik een superbraaf nooit schrikkend altijd overallangsgaand, maar net het gouden draadje missende paard.. maar ik moet zeggen dat ik wel erg blij met hem ben "
En daar gaat het voor de amateur uiteindelijk om ; nietwaar Kajanus ?
maar ik verlang toch naar meer
het hoedje en de slipjas liggen maar wat te vermotten
in de kast.