afstammelingenkeuringen 2006

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fabienne

Re: afstammelingenkeuringen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:58

ceasario schreef:
Fabienne, dat je nog de moeite neemt. Knipoog

Onderwijzeres blijf je in hart en nieren, tot in de mitochondriëen toe.....tegen wil en dank, tegen beter weten in enz enz.......en je kan altijd blijven hopen dat het kwartje ooit eens wil vallen Haha! Haha! Haha!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 16:32

fabienne schreef:
Elk embryo krijgt dus dát deel van het erfelijk genenmateriaal uitsluitend van de moeder. Aangezien deze mitochondriëen verantwoordelijk zijn voor allerlei stofwisselingsprocessen in het lichaam, hebben deze een zeer grote invloed op hoe het individu zich na de bevruchting gaat ontwikkelen.

Ik ben hier een leek in, maar gaat het enkel om stofwisselingsprocessen of nog meer? Is het wat je onder "constitutie" zou kunnen plaatsen of ook eigenschappen als lange benen, kleine oren, gangen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:37

fabienne schreef:
Onderwijzeres blijf je in hart en nieren, tot in de mitochondriëen toe.....tegen wil en dank, tegen beter weten in enz enz.......en je kan altijd blijven hopen dat het kwartje ooit eens wil vallen Haha! Haha! Haha!

Afbeelding

Haha!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:44

Hangt ervan af wie die leerachterstand heeft.. Clown .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:49

Waar kwam je op uit trouwens CGJ????

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:50

"U kunt het beste een eigen partij oprichten"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:53

Sammie schreef:
"U kunt het beste een eigen partij oprichten"

Haha! Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:55

sarabande schreef:
Waar kwam je op uit trouwens CGJ????

Liep vast........ Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:47

Leerachterstand? Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:50

19/10/2006 Negen zonen van Florencio voorgeselecteerd in Duitsland

Vorige week zijn de voorselecties voor de hengstenkeuringen in Westfalen en Oldenburg afgerond en Florencio (Florestan x Weltmeyer) heeft negen zonen er door gekregen.

De 2,5-jarige Florencio’s komen uit de eerste jaargang van de bruine hengst, toen hij normale aantallen merries dekte en nog geen wereldkampioen was geworden.

In Oldenburg is Sandro Hit met twaalf kinderen de topaanvoerder, gevolgd door Florencio met zeven. Eén daarvan is in Nederlands geboren uit een Oldenburger merrie van De Niro x Welt Hit en heeft Henk Nijhof in mede-eigendom met fokker Jaap Kwartel
Op de voorkeuring van Westfalen werden twee van de drie aangeboden Florencio-kinderen aangewezen. Eén is Westfaals gebrand, de ander is van Eugene Reesink en komt uit een KWPN-merrie van Havidoff x Lector.

Misschien toch een teken dat het slechte afstammelingenrapport niet aan de hengst lag maar aan de kwaliteit merries die hij vorig jaar hier in Nederland aangeboden heeft gekregen...

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:01

Suzanne F. schreef:
Misschien toch een teken dat het slechte afstammelingenrapport niet aan de hengst lag maar aan de kwaliteit merries die hij vorig jaar hier in Nederland aangeboden heeft gekregen...

Of bloedvoering?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:03

Suzanne F. schreef:
Eén is Westfaals gebrand, de ander is van Eugene Reesink en komt uit een KWPN-merrie van Havidoff x Lector.

Of gewoon weer een hengst waarvan de kinderen lelijk zijn in de luier en mooi in de sluier Haha!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:04

sarabande schreef:
Of gewoon weer een hengst waarvan de kinderen lelijk zijn in de luier en mooi in de sluier Haha!

Kan ook Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:07

Ja wie zal het zeggen...
Misschien idd de bloedvoering? Maar ja mijn merrie is buiten Balzflug ook redelijk Nederlands gefokt. Ergens anders op bokt zag ik nog een prachtige Florencio uit een Landadel. Blijf het raar vinden dat hij dan wel goed fokt op duitse merries (en ook uit de NRPS-ers liepen erg goede bij, misschien het anglo-arabische en/of volbloed percentage?) maar dus niet uit nederlandse merries.

De tijd zal het leren denk ik. Mensen gaan hem aankomende jaren sowieso selectiever gebruiken en das misschien wel gunstig. Of het wordt idd een soort Contango verhaal....

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:14

ThePast03 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik dacht niet dat de hengst Troy zo gereden werd. Ik vraag me ook af of het kan komen door een uurtje met je kop naar beneden te lopen.Lijkt me iets te suggestief eigenlijk.

Als er daardoor echt een bloedtoevoer wordt afgeknepen waardoor een deel (?) van de hersenen te weinig zuurstof krijgen lijkt mij een uur juist heel erg lang, dan zou een paar minuten genoeg kunnen zijn.

Maar ik wil die wetenschappelijke onderzoeken best eens zien. Is daar een bron ergens van te vinden?

Ik moest even weer zoeken Pluck maar hier is het antwoord op je vraag. De wetenschapper in kwestie rijdt zelf op GPniveau.

Specific Injuries to Dressage Horses
From Being Ridden Behind the Vertical for Prolonged Periods
http://nicholnl.wcp.muohio.edu/DingosBr ... ebit3.html