Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Willemiens schreef:Ik las overigens op facebook dat de Taurus een 4 had op de rugfoto’s.
*edit, ik geloof dat het de Taurus was, kan het niet meer terug vinden maar het was er een die over een ton in de select sale was verkocht.
s0173957 schreef:Ik vond de Vivino x Boston een hele goeie maar niet kampioenswaardig omdat hij voor mij te weinig paard is... dan is de Escolar x Sir Donnerhall een pak meer hengst... maar die was natuurlijk buitenlands gefokt en dat is minder commercieel voor KWPN zelf natuurlijk.
Benzz schreef:s0173957 schreef:Ik vond de Vivino x Boston een hele goeie maar niet kampioenswaardig omdat hij voor mij te weinig paard is... dan is de Escolar x Sir Donnerhall een pak meer hengst... maar die was natuurlijk buitenlands gefokt en dat is minder commercieel voor KWPN zelf natuurlijk.
De Vivino is toch ook buitenlands gefokt?
Rex_Rolfo schreef:Mer1980 schreef:Ik vond de Taurus X Finest Selection echt een heel gaaf paard, wet iemand waarom die eruit is gegaan en dan alsnog voor een godsvermogen de sloot over gaat?
Juist omdat de koper een Amerikaan(se) is is de kans groot dat die het paard ook alleen op het scherm gezien heeft. Je zou daaruit de conclusie kunnen trekken dat het een paard is met een enorme 'screen presence'.
Andere paarden komen juist live veel beter uit de verf zoals hierboven valt te lezen.
Benzz schreef:s0173957 schreef:Ik vond de Vivino x Boston een hele goeie maar niet kampioenswaardig omdat hij voor mij te weinig paard is... dan is de Escolar x Sir Donnerhall een pak meer hengst... maar die was natuurlijk buitenlands gefokt en dat is minder commercieel voor KWPN zelf natuurlijk.
De Vivino is toch ook buitenlands gefokt?
manubres schreef:Ik zal heel eerlijk zijn: de shows gaan denk ik verboden worden. Dus ga het loslaten, het is niet meer van deze tijd. Het gaat niet om wat het publiek wil, het gaat erom wat goed is voor de dieren. Het was tenenkrommend hoe paarden in elkaar werden getrokken, echt dierenleed noem ik dat. Verder moesten de hengsten in de ochtend optreden, in de middag voor de kampioenskeuring en daarna nog voor de veiling. Verre van diervriendelijk vind ik. Niet zo raar dat sommigen tijdens de veiling geen puf meer hadden.
Earth schreef:Zou het ook wat zijn om karakter uit te lichten? Het was bijvoorbeeld duidelijk dat de meeste Hermes zonen niet bepaald lieverdjes waren. Moet je zo'n hengst dan wel toelaten? Of is karakter een te moeilijk te kaderen meetpunt?
_Zsazsa_ schreef:Willemiens schreef:Ik las overigens op facebook dat de Taurus een 4 had op de rugfoto’s.
*edit, ik geloof dat het de Taurus was, kan het niet meer terug vinden maar het was er een die over een ton in de select sale was verkocht.
Nee dat was de Bloomberg X Vitalis las ik vanmorgen… Dat zou toch niet moeten kunnen.. Heb je dan €180.000,- voor betaald.
misterA schreef:We kennen het selectiesysteem van het KWPN zo ongeveer.
In de eerste bez. wordt de afstamming, sport in de afstamming, gezondheidskenmerken, röntgenfoto's , niet meegenomen in de selectie.
Dan is het onthullend wat er allemaal in de 2e bez. is toegelaten. Een aantal hengsten komen niet opdagen. De reden kan zijn dat ze niet aan de gez.eisen voldoen. Maar echt verbaasd ben ik over de sport in de afstamming van een heel groot aantal hengsten. Om er maar een paar te noemen, een paar zoons van Las Vegas. En bijna alle Duits gefokte hengsten van de nakeuring. Of is dat niet te achterhalen? Ze zijn er dan ook vrijwel allemaal uitgegaan.
Gaan volgend jaar de rugfoto's ook meegenomen worden?
Wat niet meegenomen wordt in het gehele selectietraject is wat heel veel keuringsdierenartsen je zo kunnen vertellen over de gezondheid van de vaders, gr.vaders enz. Wat veel fokkers weten over het aanwezig zijn van stalgebreken, karakters en andere belangrijke en zeker ook erfelijke eigenschappen in de afstamming van ggk hengsten. Dat verontrust me meer dan een beetje inteelt of een wat krom achterbeen of een wat mindere halsvorm. Dat is voor iedereen zichtbaar.
Juist door mijn bezoek aan dergelijke evenementen krijg ik veel informatie die nergens anders is te vinden.
Ook ben ik blij met de terugkeer van de kampioenskeuring. Dat zijn ook voor het publiek mooie en emotionele meeleefmomenten.
Uiteraard zijn er altijd programmaonderdelen die (lang) niet iedereen mooi vind. Maar een evenement als dit moeten we toch koesteren. 4 Dagen fokkerij met toelichting, sport, en show. Denk eens aan de fokkers en hun successen, de paarden die ze gefokt hebben en hier in het zonnetje worden gezet. Met bijbehorende foto's en bloemenhulde. Dat mag van mij nog wel meer gebeuren. En dat alles georganiseerd door een vereniging die moet roeien met de riemen die we hebben. Grote zorg om financieel de boel rond te zetten. Alles op tijd te laten verlopen. De ringmeesters, de veiligheid van mens en paard.. Het was gewoon een mooi en goed georganiseerd evenement.
mce schreef:manubres schreef:Ik zal heel eerlijk zijn: de shows gaan denk ik verboden worden. Dus ga het loslaten, het is niet meer van deze tijd. Het gaat niet om wat het publiek wil, het gaat erom wat goed is voor de dieren. Het was tenenkrommend hoe paarden in elkaar werden getrokken, echt dierenleed noem ik dat. Verder moesten de hengsten in de ochtend optreden, in de middag voor de kampioenskeuring en daarna nog voor de veiling. Verre van diervriendelijk vind ik. Niet zo raar dat sommigen tijdens de veiling geen puf meer hadden.
denk je dat echt?
manubres schreef:Ik zal heel eerlijk zijn: de shows gaan denk ik verboden worden. Dus ga het loslaten, het is niet meer van deze tijd. Het gaat niet om wat het publiek wil, het gaat erom wat goed is voor de dieren. Het was tenenkrommend hoe paarden in elkaar werden getrokken, echt dierenleed noem ik dat.
Citaat:Verder moesten de hengsten in de ochtend optreden, in de middag voor de kampioenskeuring en daarna nog voor de veiling. Verre van diervriendelijk vind ik. Niet zo raar dat sommigen tijdens de veiling geen puf meer hadden