Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:06

Laurentii schreef:
Hoe ervaren jullie de RX foto's van nakomelingen van Eldorado vd Zeshoek en Grandorado?
Ik heb altijd gehoord dat er veel hoefkatrol in die lijn voorkomt.
Vriendin van mij heeft ook een Eldorado met hoefkatrol.
Is dit een fabeltje, of hebben nog mensen dit al gehoord?

Onze Grandorado is in ieder geval 100% op de foto's, maar van een paar reacties hier ga je daar ook nooit zekerheid over krijgen.. daarvoor blijft het aantal te klein..
Nou zijn ze van onze merrielijn tot op heden zonder uitzondering goed op de foto.. op een Ultimo na..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:08

annvdg schreef:
Ik volg dit topic lekker laat mee haha. maar ik ben ook aan het rondkijken naar springhengsten

Ruim op tijd, een veulen voor april is nergens voor nodig.. :D

Change3x

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:14

Mijn merrie heb ik vandaag opgehaald bij Nijhof na 5 dagen, hopelijk is ze drachtig! 8 mei controle.

Ze hadden haar bijna meteen naar een grotere stal met luikje verhuisd, heel fijn dat er zo meegedacht wordt! En lekker onbeperkt hooi.

Afbeelding

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:25

Change3x schreef:
Mijn merrie heb ik vandaag opgehaald bij Nijhof na 5 dagen, hopelijk is ze drachtig! 8 mei controle.

Ze hadden haar bijna meteen naar een grotere stal met luikje verhuisd, heel fijn dat er zo meegedacht wordt! En lekker onbeperkt hooi.

[ [url=m/MclrBF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke hengst? .. en welke merrie.. :+ zie dat je er meer hebt..

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:31

Laurentii schreef:
Hoe ervaren jullie de RX foto's van nakomelingen van Eldorado vd Zeshoek en Grandorado?

Staat er niet iets over de gezondheid in de fokkerij index? OC waarde in elk geval.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:44

:z
martichr schreef:
Change3x schreef:

[ [url=m/MclrBF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke hengst? .. en welke merrie.. :+ zie dat je er meer hebt..

:D

Merrie van Marius Claudius uit een prestatie merrie van Niveau x ster pref. Pericles XX

En Poker de Mariposa is de gelukkige. :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:47

Mijn numero uno maandag laten scannen maar helaas leeg -O- morgen breng ik haar weer weg voor een nieuwe poging

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:36

Onze merrie wordt morgen gescand.

Jammer Venthe.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:07

Laurentii schreef:

Grandorado geen ervaring mee. Eldorado tot dusver 2x paarden helemaal goed op de foto.

Spannend Elysa! Ben benieuwd!

En jammer Venthe! Hopelijk pakt het morgen!

Heeft iemand van jullie ervaring met nakomelingen van Contendro I?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:39

Change3x schreef:

Merrie van Marius Claudius uit een prestatie merrie van Niveau x ster pref. Pericles XX

Ah wat fijn! Ben benieuwd. Kan me ondertussen een beetje voorstellen wat die spanning met je doet... Kwam vandaag op stal en dacht haar hengstig te zien, dus meteen de DA laten komen.
Natuurlijk helemaal niks te zien. :Y)

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:46

Hi Bokkers,

Ik kom ook gezellig mee praten! :) Ik heb een merrie van (Veron VDL x Hold Up Premier).
Vorige jaar heeft ze een nakomeling gegeven van Cornet's Fire Z (Comme Il Faut x Captain Fire). Erg tevreden van, mooi hoog benig hengstenveulen met véél bloed. Begin mei zal ze opnieuw geïnsemineerd worden met Columbus Z. Erg spannend allemaal. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:50

Selente schreef:
Change3x schreef:

Ah wat fijn! Ben benieuwd. Kan me ondertussen een beetje voorstellen wat die spanning met je doet... Kwam vandaag op stal en dacht haar hengstig te zien, dus meteen de DA laten komen.
Natuurlijk helemaal niks te zien. :Y)

Vorig jaar was het nog spannender, toen had ik heel last minute ergens in juni besloten om nog een merrie te laten insemineren. :')

De Marius merrie heb ik zelf ook nog nooit hengstig gezien, was op de gok naar Nijhof gereden en toen bleek ze al een groot ei te hebben. Soms heb je geluk. :=

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:40

Change3x schreef:
Vorig jaar was het nog spannender, toen had ik heel last minute ergens in juni besloten om nog een merrie te laten insemineren. :')

De Marius merrie heb ik zelf ook nog nooit hengstig gezien, was op de gok naar Nijhof gereden en toen bleek ze al een groot ei te hebben. Soms heb je geluk. :=

Haha ja jeetje... Ik vond mezelf over het algemeen altijd wel nuchter, maar begrijp nu alle reacties ineens een stuk beter. O:)

Ik was ergens ook wel blij dat ze geen ei liet zien. Ik merkte ineens dat, doordat ik 't absoluut nog niet verwacht had, het ineens best spannend vond allemaal. :+
Kwam ineens tot me dat ik dan dezelfde avond nog wel eens naar Nijhof moest gaan bellen om alles te regelen, en ik heb morgen om 23;59 nog een deadline staan voor een verslag, dus zag dat al allemaal in de soep lopen. :')

Ik kan weer rustig ademhalen ondertussen.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:55

Ik vond het opzich niet spannend, maar had wel zo iets van... zonde eigenlijk nu een veulen te fokken.
Ze stond goed en flink in training en dat valt nu serieus in de soep om door te pakken. Maargoed nu nog 4 weken als mee zit en vind nu wel spannend en leuk haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:57

Mijn Eldorado was goed op de foto
Als 3 jarige allemaal Atjes en 1tjes volgens mij
Ze presteren ook super die Eldorado’s

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:06

[***] schreef:

Alleen niet de makkelijkste paarden wat ik zo hoor in de omgeving

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:12

_Caithlynn schreef:
[***] schreef:

Veel bloed, ook geen slechte ervaringen met de foto`s wel paarden met ahum karakter

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:32

Had in nou hier gezien dan Don VHp dit jaar vers beschikbaar was? Of was dat slechts een droom?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:34

Change3x schreef:

Ben benieuwd!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:34

Iorrr schreef:
Had in nou hier gezien dan Don VHp dit jaar vers beschikbaar was? Of was dat slechts een droom?

Link stuk haha. Op de FB van Eurohorse kan je idd lezen dat Don vers verkrijgbaar is
Laatst bijgewerkt door Laurievc op 23-04-20 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:35

babslovertje schreef:
Hi Bokkers,

Ik kom ook gezellig mee praten! :) Ik heb een merrie van (Veron VDL x Hold Up Premier).
Vorige jaar heeft ze een nakomeling gegeven van Cornet's Fire Z (Comme Il Faut x Captain Fire). Erg tevreden van, mooi hoog benig hengstenveulen met véél bloed. Begin mei zal ze opnieuw geïnsemineerd worden met Columbus Z. Erg spannend allemaal. :)

Leuk! Heb je een foto van die van vorig jaar?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:35

Top dank je laurie!!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:43

Zijn alleen de Eldorado’s van die karaktertjes of ook de Grandorado’s?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:58

Spaansepony schreef:
Ik vond het opzich niet spannend, maar had wel zo iets van... zonde eigenlijk nu een veulen te fokken.
Ze stond goed en flink in training en dat valt nu serieus in de soep om door te pakken. Maargoed nu nog 4 weken als mee zit en vind nu wel spannend en leuk haha

Dat scheelt, die van mij is 5 jaar geleden geblesseerd geraakt door toedoen van derden. Dus na 5 jaar doktoren heb ik haar dit jaar met 'pensioen' gezet om eerst een veulen te fokken.
Dat in de sport hebben, ofja in de sport, kan het meer een revalidatietraject noemen :+ ... is ook precies te reden geweest waarom ik 't niet eerder heb gedaan,

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 01:05

_Caithlynn schreef:
[***] schreef:

Als tegengeluid.. ik ken een aantal Eldorado’s met echt hele fijne, nuchtere en eerlijke karakters. Meewerkend en betrouwbaar.
In het werk wel bloed, enorm vermogen en heel mooi in de manier. Ik vind het hele fijne sportpaarden. Uiteraard doet de merrie qua karakter en andere eigenschappen ook wat..
Ben van mening dat als de karakters dusdanig moeilijk zouden zijn, dat er dan niet zoveel Eldorado’s in de basis sport bij particulieren/hobby ruiters in de stallen zouden staan.

Grandorado durf ik zo niks van te zeggen. Persoonlijk geen ervaring mee.