Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:23

Nee die dd niet nee op stand was dat degene waarvan ik zei die heeft lengte genoeg maar zo op de foto's onder het zadel spreekt hij me nog niet gelijk aan. Maar eens bewegende beelden afwachten.

Maar het lijken fijne hengsten en ik kan kwa fok zo te zien ook veel kanten op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:42

Le Formidable vind ik vooral heel kort, die staat bekant in een rechtopstaande rechthoek.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:59

Ja dat hij wat korter was was me al opgevallen vorig jaar maar nu net zadel er op en in die stand foto is het inderdaad een stuk meer.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:05

Ik vind de DD wat strak in de lendenen.. Lennox heeft ook wel lengte :j

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:05

Viel mij op dat sommige standfotos ook iets schuin van achteren genomen zijn (zoals bij Le Formidable)..vind het dan lastiger vergelijken.

En dat er weer een aantal uitgevallen zijn die niet op het lijstje stonden dat laatst gepubliceerd was

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:28

Ik bekijk ze altijd het liefst even irl voor een goede indruk, foto's en filmpjes kunnen vertekenen. Dus ik hoop ze snel eens te zien en dan vorm ik een mening.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:12

Leuke hengsten hoor maar genetisch snap ik het KWPN niet. Van vrijwel alle dressuurhengsten uit een WPN moederlijn zijn al half-broers, neven of ooms aangekeurd. Hoe versmal ik mijn genetische basis in zo'n kort mogelijke tijd :? En er lijkt in deze merrielijnen ook nog eens redelijk weinig sport te zitten terwijl je toch mag verwachten dat de veulens over het algemeen wat meer kansen krijgen...
Voor mijn Ferro x Gribaldi zit er niks naar mijn zin bij dit jaar.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:36

Maar wat wil je dan? Dat ze hele goede hengsten niet aankeuren omdat er goede stempelhengsten in hun pedigree zitten en kwalitatief veel mindere hengsten wel goedkeuren omdat ze een "Duits" of vrij papier hebben?

Deze ronden zitten er ook nog een paar bij met vrijer bloed.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:10

irmaz schreef:
Leuke hengsten hoor maar genetisch snap ik het KWPN niet. Van vrijwel alle dressuurhengsten uit een WPN moederlijn zijn al half-broers, neven of ooms aangekeurd. Hoe versmal ik mijn genetische basis in zo'n kort mogelijke tijd :? En er lijkt in deze merrielijnen ook nog eens redelijk weinig sport te zitten terwijl je toch mag verwachten dat de veulens over het algemeen wat meer kansen krijgen...

Als je de genetische basis niet wilt versmallen, zou je niet moeten fokken met een Ferro x Gribaldi :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:18

misterA schreef:
s0173957 schreef:
Zo vanaf foto, geef mij dan de Ferdeaux maar...
Iemand al iets gezien live?

https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/in- ... rhengsten/

Wat rijdbaarheid en instelling betreft is dit een groepje fijne hengsten. Er is wel een slag gemaakt de laatste paar jaar. Voor de fokkerij heb ik mijn keuze al gemaakt.

Ik ben benieuwd welke keuze je hebt gemaakt? en welke jou positief opgevallen zijn. :)

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:08

Ik wil absoluut niet het gras voor de voeten van de selectiecommissie wegmaaien :n :D Dus ik raad iedereen aan om zaterdag (of morgenochtend) zelf te gaan kijken. Of de uitslagen ter harte te nemen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:50

Da's belachelijk.
Geef gewoon je mening, daar dienen internetfora toch voor :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:57

s0173957 schreef:
Da's belachelijk.

Ik vind Mister A slim. Je wordt er alleen maar op aangekeken en het wordt je niet in dank afgenomen als je je mening over de hengsten hier neerzet op internet.
Zijn al meerdere bokkers daarom gestopt met de leuke en interessante verslagen. Pukpaleisje ging altijd naar de bezichtigingen en de kijkdagen van het verrichtingsonderzoek. Hij plaatste dan hier een verslag. Daar is hij mee gestopt omdat hij hier gedoe mee kreeg begreep ik.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:00

Dan zijn de mensen die er gedoe om creëren wat mij betreft tamelijk kleingeestig.
Iedereen moet toch beseffen dat zo'n meningen geen orakels van waarheden zijn.
Iemand die een beslissing daar zo door laat beïnvloeden is imo geen serieuze fokker.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:08

Ik vind andere hun mening ook altijd heel erg leerrijk maar zal aan de hand daarvan nooit een beslissing nemen. Gebruiken we de eigen ogen voor ;) nu ik geloof wel dat je al die commentaar na een tijdje beu bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:14

Suzanne F. schreef:
s0173957 schreef:
Da's belachelijk.

Ik vind Mister A slim. Je wordt er alleen maar op aangekeken en het wordt je niet in dank afgenomen als je je mening over de hengsten hier neerzet op internet.
Zijn al meerdere bokkers daarom gestopt met de leuke en interessante verslagen. Pukpaleisje ging altijd naar de bezichtigingen en de kijkdagen van het verrichtingsonderzoek. Hij plaatste dan hier een verslag. Daar is hij mee gestopt omdat hij hier gedoe mee kreeg begreep ik.

Gedoe met wie :?.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:39

irmaz schreef:

4 van de 7 hengsten hebben i.e.g. een vader met voor Nederland vrij bloed

2 zijn helemaal vrij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:00

Volgens mij gedoe met belanghebbenden zoals fokkers en hengstenhouders.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:06

s0173957 schreef:
Da's belachelijk.

Prima hoor, dan maar belachelijk. Mijn ervaring is dat fokkers vooraf zélf moeten gaan kijken.
Na de eindbeoordeling kom ik wel met mijn mening maar om nog een hint te geven, ik prefereer vooral de hengsten die rijdbaar zijn en met een goede instelling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:08

Suzanne F. schreef:

God wat kinderachtig :\.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:49

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:31

Vulina schreef:
irmaz schreef:

Als je de genetische basis niet wilt versmallen, zou je niet moeten fokken met een Ferro x Gribaldi :')

Mijn merrie krijgt er maar 1 per jaar :)* en als het een hengstje is dat geruind wordt heb ik niks toegevoegd aan de genenpoel :D

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:34

fokfanaat schreef:
Maar wat wil je dan? Dat ze hele goede hengsten niet aankeuren omdat er goede stempelhengsten in hun pedigree zitten en kwalitatief veel mindere hengsten wel goedkeuren omdat ze een "Duits" of vrij papier hebben?

Lijkt me sterk dat er alleen goede hengsten uit die paar merrie stammen komen. Dan kunnen we het beste de rest van de merries gewoon opruimen, of in ieder geval mee stoppen met fokken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:36

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:

God wat kinderachtig :.

Ik snap het wel, hoor. Zie je je eigen hengst op bokt staan, volledig afgekraakt, door een onbekend iemand. Op de 1 of andere manier worden altijd de negatieve punten benoemd, welke niet eens altijd waar zijn. Iedereen kan vanachter de computer wel een deskundige lijken, helemaal als je een beetje leuk kunt typen. Dan wordt het al snel voor de waarheid aangenomen..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:42

irmaz schreef:
fokfanaat schreef:

Lijkt me sterk dat er alleen goede hengsten uit die paar merrie stammen komen. Dan kunnen we het beste de rest van de merries gewoon opruimen, of in ieder geval mee stoppen met fokken.

Net alsof iedereen voor de hengstenkeuring fokt. Je fokt toch grotendeels voor de sport?

Zoals je zelf aangeeft, jij fokt met een merrie van Ferro x Gribaldi, hengsten worden geruind. Daarbij vind ik toch wel, als je vindt dat het kwpn wat aan de genetische basis moet doen, moet je dat zelf ook doen.

Ik ben het trouwens helemaal niet eens met die stelling, de poel is groot zat. Er zijn zo ontzettend veel hengsten, zowel vrij als niet vrij. Maak gewoon je eigen keuze. Ik fok niet perse vrij, ik fok een fijn sport paard.