kwpn hengstenkeuring 2010/2011.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:43

En als je het er niet mee eens bent, dan kan hij toch ook voor de herkeuringscommissie voorgebracht worden of heb ik het mis?
(of zie ik een verkapt verkoop praatje over deze hengst omdat hij al op sporthorses te koop staat :+ )

Dwyne

Re: kwpn hengstenkeuring 2010/2011.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:00

Nog niemand met uitslag van vandaag? Kan op de site van kwpn ook nog niets vinden...ze zouden toch niet wachten tot maandag he...

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:09

haan schreef:
En als je het er niet mee eens bent, dan kan hij toch ook voor de herkeuringscommissie voorgebracht worden of heb ik het mis?
(of zie ik een verkapt verkoop praatje over deze hengst omdat hij al op sporthorses te koop staat :+ )

Het is en was vanaf zijn veulentijd de bedoeling geweest om met hem het traject te volgen van de hengstenkeuring. Natuurlijk hebben we er altijd rekening mee gehouden dat hij bij een heel goed bod tussentijds verkocht zou kunnen worden.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en dat zijn we nu aan het uitzoeken, idd herkeuring, een eventuele thuiskeuring voor een ander stamboek, naar Duitsland etc.
Als je veronderstelt dat wij bedenkingen hebben bij de beslissing van het KWPN omdat hij dan beter verkocht wordt dan zit je er echt ver naast.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:59

KWPN heeft toch nog de uitslag op internet gezet.
Voor het springen zijn vandaag de volgende nummers door:
46-48-50-52-55-61-76-77-80-84-92-93-94-98-102-103-109-111-115

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:10

maar heb je dan echt illusie van een mogelijkheid tot goedkeuring? zowel moeder als oma klein en geen predikaat. en volgens paardenfokken komt er verder ook weinig sport uit.

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:58

fokfanaat schreef:
maar heb je dan echt illusie van een mogelijkheid tot goedkeuring? zowel moeder als oma klein en geen predikaat. en volgens paardenfokken komt er verder ook weinig sport uit.

De merrielijn in kwestie voert terug op de Lady Cara stam, waar de KWPN hengsten Krack C en Elcaro uit voortkomen.

Niemand weet de achterliggende reden van een merrie die niet voor een keuring gebracht wordt of een merrie die niet in de sport wordt of is uitgebracht. Deze merrie had in eerste instantie een Duits papier en er is een KWPN papier op aangevraagd. Over de moeder van de merrie is weinig informatie te halen. Paarden moeten ook de gelegenheid hebben om zich te bewijzen in de sport. Als ze die kans niet hebben gekregen en je brengt ze op latere leeftijd voor het stamboek hebben ze leeftijd technisch gezien te weinig gepresteerd en is de kans op een predikaat zodoende heel klein.

Om een voorbeeld te noemen: Ik ken een merrie die uit een heel geronommeerd lijntje komt, maar die pas op 7-jarige leeftijd zadelmak is gemaakt. De fokker had alleen de intentie om goede nakomelingen te fokken. Zo'n merrie zou dan niet het gewenste fokproduct op de wereld kunnen zetten?

Ik vind blind keuren tijdens de 1e BZ zo gek nog niet, temeer omdat het principe van het KWPN het fokken van een goed sportpaard is. Wie zegt dat dit in sportprestaties en keuringsresultaten van de moederlijn verankerd ligt? Bovendien zou tijdens de 1e BZ niet gekeken worden naar papieren, maar louter naar exterieur en beweging van het paard in kwestie. Wel degelijk hebben hengsten die het zowel op exterieur als op beweging lieten afweten een uitnodiging voor de 2e BZ gekregen.

De vraag aan de fokkers bokkers is dan ook: Met welke van de doorverwezen hengsten zou je daadwerkelijk een veulen willen fokken? En welke verbeteringen zou je dan toe kunnen voegen aan je merrie?

Dat zou dan het selecte groepje moeten zijn wat uiteindelijk met goed gevolg de verrichtingen aflegt. Mijns inziens blijft er straks toch weinig te kiezen over, zeker als je als fokker niet beschikt over een merrie met vrij bloed. Ik noem bijvoorbeeld de Wonderboy X Houston, de Oscar X Corleone van afgelopen jaar en de Don Schufro X Rubinstein.

Dan kun je als fokker ook altijd nog de conclusie trekken dat je gewed hebt op het verkeerde stamboek en dat je meer gelooft in de principes van een ander stamboek. Al doende leert men :D !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:17

Kajanus schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent als je hengst niet door is, maar het is niet altijd duidelijk waarom ze voor een hengst kiezen en je moet gewoon in je eigen paard blijven geloven en het is en blijft een moeilijk iets om een hengst ggk te krijgen.

Dat is ook wel logisch, elk paard is een levend wezen wat zich op zijn eigen manier gedraagt.
Dus even volledig los van het exterieur en afstamming heeft elk paard zijn eigen attitude, de oogopslag, het loopje, dat ene bokje, noem het maar.
Je kunt nog zo onbevooroordeeld zijn maar bepaalde dingen spreken je nu eenmaal aan of niet en daar doe je niets aan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:04

Athlete schreef:
De merrielijn in kwestie voert terug op de Lady Cara stam, waar de KWPN hengsten Krack C en Elcaro uit voortkomen.

Niemand weet de achterliggende reden van een merrie die niet voor een keuring gebracht wordt of een merrie die niet in de sport wordt of is uitgebracht. Deze merrie had in eerste instantie een Duits papier en er is een KWPN papier op aangevraagd. Over de moeder van de merrie is weinig informatie te halen. Paarden moeten ook de gelegenheid hebben om zich te bewijzen in de sport. Als ze die kans niet hebben gekregen en je brengt ze op latere leeftijd voor het stamboek hebben ze leeftijd technisch gezien te weinig gepresteerd en is de kans op een predikaat zodoende heel klein.

Om een voorbeeld te noemen: Ik ken een merrie die uit een heel geronommeerd lijntje komt, maar die pas op 7-jarige leeftijd zadelmak is gemaakt. De fokker had alleen de intentie om goede nakomelingen te fokken. Zo'n merrie zou dan niet het gewenste fokproduct op de wereld kunnen zetten?

Ik vind blind keuren tijdens de 1e BZ zo gek nog niet, temeer omdat het principe van het KWPN het fokken van een goed sportpaard is. Wie zegt dat dit in sportprestaties en keuringsresultaten van de moederlijn verankerd ligt? Bovendien zou tijdens de 1e BZ niet gekeken worden naar papieren, maar louter naar exterieur en beweging van het paard in kwestie. Wel degelijk hebben hengsten die het zowel op exterieur als op beweging lieten afweten een uitnodiging voor de 2e BZ gekregen.

De vraag aan de fokkers bokkers is dan ook: Met welke van de doorverwezen hengsten zou je daadwerkelijk een veulen willen fokken? En welke verbeteringen zou je dan toe kunnen voegen aan je merrie?

Dat zou dan het selecte groepje moeten zijn wat uiteindelijk met goed gevolg de verrichtingen aflegt. Mijns inziens blijft er straks toch weinig te kiezen over, zeker als je als fokker niet beschikt over een merrie met vrij bloed. Ik noem bijvoorbeeld de Wonderboy X Houston, de Oscar X Corleone van afgelopen jaar en de Don Schufro X Rubinstein.

Dan kun je als fokker ook altijd nog de conclusie trekken dat je gewed hebt op het verkeerde stamboek en dat je meer gelooft in de principes van een ander stamboek. Al doende leert men :D !

Je kan het KWPN toch niet aanrekenen dat er weinig informatie over de grootmoeder te vinden is? De moeder had een sterpredikaat kunnen krijgen,...mits ze goed genoeg zou zijn.
Ik zou in iedergeval niet dekken met een hengst waarvan van de moeder geen ster heeft(of een buitenlands predikaat) EN de grootmoeder ook niet.

Leuk dat jij weet dat het een supermerrie is....wij moeten het maar geloven.
En dan ook niet geheel correct in het fundament.

Qua bloedspreiding heeft het KWPN echt genoeg redenen om hem bij twijfel wel door te verwijzen. Het KWPN heeft er geen belang bij om iemand achter te stellen.

Gewoon gaan PAVOcuppen en als hij daar hoog eindigt, gewoon nog een keer aanbieden.

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:07

@ NatasjaVe: :j :j +:)+
helemaal met je antwoordt eens.

_Jamillaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:21

Weet iemand of de fotograaf die aanwezig was in ermelo en stegeren(4jarige hengsten) een site ofzo heeft waar de foto's op komen te staan?

Onze 3 hengsten hebben namelijk meegedaan dus wil wel graag een foto van hun zien :)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:42

Yvonne Termeer heeft in ieder geval foto's gemaakt en die heeft ook een website.. was er ook nog eentje van jullie door??

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:10

Heeft hier niemand iets te vertellen over de springhengsten??? Ik ben helaas niet geweest dus had gehoopt hier nog wat te kunnen lezen.... :D

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:26

Heeft iemand toevallig de cassini boy jr x Marlon gezien gister?

Ik weet dat hij niet door is maar ben benieuwd naar hoe die het deed en zich heeft ontwikkeld enz. Ik hoop dat iemand hem heeft gezien!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:52

De foto's van 10 december staan vanaf nu mijn site.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:58

Ben je gisteren ook geweest Yvonne??

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:07

Citaat:
Je kan het KWPN toch niet aanrekenen dat er weinig informatie over de grootmoeder te vinden is? De moeder had een sterpredikaat kunnen krijgen,...mits ze goed genoeg zou zijn.
Ik zou in iedergeval niet dekken met een hengst waarvan van de moeder geen ster heeft(of een buitenlands predikaat) EN de grootmoeder ook niet.

Ik denk dat het ook slim is om als je zelf een hengst ter keuring aanbied je van te voren je huiswerk doet en het stammetje uitpluist en je gegevens controleerd en doorgeeft aan het stamboek.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:21

lindalieneke schreef:

Helaas |(

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:51

Vandaag weer een springdag!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:58

Door tot nu
118
121
127
128
142

svans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:32

118 is van de schoonouders van een vriendinnetje!!!
Ben je vandaag weer paraat voor foto's Yvonne?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:50

yvonnepuntnl schreef:
lindalieneke schreef:

Helaas |(

Jammer, weet je een andere fotograaf die zaterdag wel foto's heeft gemaakt?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:59

Waarschijnlijk alleen de Paardenkrant Annelies.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:02

Maar die plaatsen natuurlijk geen compleet overzicht op internet, jammer zeg.
Ben je er vandaag wel?
Er komen nu alleen nog 2 springdagen toch? Woensdag laatste dag?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:23

Misschien Jacob Melissen? :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:59

smeetjoew schreef:
Misschien Jacob Melissen? :)

Nee hoor. Geen 1 keer geZien.
Ook door zijn:
171
14