KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:03

Rhea schreef:
[
het was terecht dat ze hem niet aanwezen gisteren. Maar ik kan me de teleurstelling van de eigenaar heel goed voorstellen.

Kom nu..Een hengst wordt niet beoordeeld op 1 mindere dag ..hij maakte veel lawaai maar miste mij inziens de gummy, trouwens een onderdeel dat bij meerdere hengsten wordt gemist.

ceasario schreef:
Lilliputter schreef:
De zwarte Vivaldi zal waarschijnlijk de x Havidoff wel zijn.

Dat moet de eindringkampioen worden vlgs. de eigenaar. :D
Laatst bijgewerkt door ceasario op 06-02-10 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:05

suusantana schreef:
En waar is de Cowboy?? De Vivaldi-Havidoff

Die is de derde bezichtiging niet doorgekomen. Liet zich ook helemaal niet zien. Na alle positieve geluiden die ik hierover gehoord had viel hij me persoonlijk behoorlijk tegen.[/quote]

Ze hebben hem doodgeknuffeld, dat was in Deurne al te zien.
Te dik en te lui.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:14

GJ9 schreef:
Haha als hij dan ook zo populair wordt als Totilas mogen ze dat van mij doen :D Goede reclame :D
Hij is goed bruikbaar voor alle Kossjes en Parcivals denk ik!

ceasario schreef:
[***] schreef:
Ik ben benieuwd wat er overblijft.
Hoe was de Ahoy? Op papier wel interessant. .

170 cm mooi zwart, wat opviel een mooie halsvorm ( niet diep uit de borst) ..en ja lengte in de pijpen is er niet bij. ;)

Sjoert

Re: KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:15

Hij kreeg de opmerking mee dat hij hol was in het voorbeen. Nu meen ik mij te herinneren dat de HK commissie na de 1e bezichtigingen heeft gemeld in een blad dat er steeds meer jonge hengsten waren met een hol voorbeen en dat daarvoor opgepast moet worden. Dan hadden ze hem ook nauwelijks kunnen doorsturen lijkt me.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:17

Zij werden door de wandelgangen en zeker op die dag in Deurne overbluft. Later zijn ze blijkbaar terug op aarde gekomen. ;)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:18

Hol voorbeen zie je bij best veel Geldersen, het viel mij ook al op bij de Ahoy ja. Wel een punt van aandacht.

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:18

Kom nu..Een hengst wordt niet beoordeeld op 1 mindere dag ..hij maakte veel lawaai maar miste mij inziens de gummy, trouwens een onderdeel dat bij meerdere hengsten wordt gemist.

ceasario schreef:
Lilliputter schreef:
De zwarte Vivaldi zal waarschijnlijk de x Havidoff wel zijn.

Dat moet de eindringkampioen worden vlgs. de eigenaar. :D

Werd door Hamoen inderdaad duidelijk gezegd dat de hele prestatie vanaf de eerste bezichtiging mee telde. Vond het ook terecht dat hij niet werd aangewezen. En ook erg voorbarig om je al lovend over je hengst uit te laten, als die zich eerst nog moet bewijzen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:21

@suzanne f: Wij hebben ook 3 uur in de file gestaan en ook voor ons was het uitverkocht.... Wij waren er eerder dan jou, dan staat er op de site dat het om half 7 uitverkocht zou zijn bull oliebol. Wat baal ik hiervan, nee geen voorverkoop dus anders had ik wel kaartjes gehaald. Slecht geregeld van het kwpn. Ik denk dat er een hoop mensen terleurgesteld zijn gisteravond. Zonde KWPN, had niet gehoeven!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:23

Alenthe05 schreef:
@suzanne f: Wij hebben ook 3 uur in de file gestaan en ook voor ons was het uitverkocht.... Wij waren er eerder dan jou, dan staat er op de site dat het om half 7 uitverkocht zou zijn bull oliebol. Wat baal ik hiervan, nee geen voorverkoop dus anders had ik wel kaartjes gehaald. Slecht geregeld van het kwpn. Ik denk dat er een hoop mensen terleurgesteld zijn gisteravond. Zonde KWPN, had niet gehoeven!!!!

Ja slechte zaak, heel slechte reclame vind ik. Ik denk dat ze hier wel meer over gaan horen. Achter ons stond nog een rij vanaf de brabanthallen tot aan de snelweg.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:26

Er was zeker wel voorverkoop bij het kwpn kantoor en het bmc kantoor en volgens mij bij elke hengsten competitie.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:28

Suzanne F. schreef:
[Ja slechte zaak, heel slechte reclame vind ik. Ik denk dat ze hier wel meer over gaan horen. Achter ons stond nog een rij vanaf de brabanthallen tot aan de snelweg.

Was toch te verwachten dat ieder de "Trakehner" "halfbloed" Totilas wilde aanschouwen... :D

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:39

Dat was toch geen verassing, het was algemeen bekend dat de dressuuravond volle bak zou zijn :j
Zelfs op jumping liep er niet zoveel kwaliteit bij elkaar en dat was toch ook uitverkocht?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:41

Suzanne F. schreef:
Ja slechte zaak, heel slechte reclame vind ik. Ik denk dat ze hier wel meer over gaan horen. Achter ons stond nog een rij vanaf de brabanthallen tot aan de snelweg.

Wat moeten ze daar over horen dan? Alsof iemand die avond zou gaan boycotten omdat het zo populair is :?
Het enige gevolg is dat de dressuuravond volgend jaar vermoedelijke al op donderdag is uitverkocht :)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:41

ik ben voor mij en de meiden uit het grib topic kaartjes bij de brabanthallen zelf wezen kopen. die voorverkoop begon later maar dat was voor mij niet zo ver als de kwpn locaties.
wist zeker dat het uitverkocht zou zijn inderdaad. Maar wel zuur voor degenen die niet binnen kwamen!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:51

sarabande schreef:
Zie hier weer wat azijn pissers :(:) .
Ik heb hele beste paarden gezien en de jury heeft vrijwel gedaan wat wij ook gekozen hadden
En daarna een super show waar we konden genieten van de beste dressuurpaarden ter wereld, heb heel wat buitenlanders gesproken die diep respect hadden voor onze fokkerij. Ik raadt de mensen die zo negatief zijn aan eens een paar buitenlandse keuringen te bezoeken.
Ik gok dat de veiling het goed gaat doen morgen.

Hier een "azijnpisser",blijkbaar heb ik toch een andere kijk op paarden dan jou, niet erg hoor maar je hoeft dan nog niet direct mensen weg te zetten als azijnpisser.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:59

Sjuimpje schreef:
Wat moeten ze daar over horen dan? Alsof iemand die avond zou gaan boycotten omdat het zo populair is :?
Het enige gevolg is dat de dressuuravond volgend jaar vermoedelijke al op donderdag is uitverkocht :)

En dat verwachtte ik eigenlijk daarom heb ik van te voren iemand kaartjes laten halen. Hier werd ook druk gespeculeerd dat ze uitverkocht zouden zijn.

Over de show, buiten het Jazz gedeelte met een ontroerende 88 jarige fokker die toegejuicht werd en een imponerende en ontwapende Adelinde, was het eigenlijk een grote Joop van Uijtert show. En dat zeg ik als compliment want hij heeft het voor elkaar gekregen om steeds de meest aansprekende dressuurhengsten aan te bieden en die ook allemaal op topniveau te laten rijden, zodat ze dus alle rubrieken winnen. Dat was op de NMK en Pavo zo en nu weer.
Grote klasse

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:05

Ik vond Painted black onder Hp erg gaaf! Heb hem nog nooit zo gezien!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:06

sassie81 schreef:
Er was zeker wel voorverkoop bij het kwpn kantoor en het bmc kantoor en volgens mij bij elke hengsten competitie.

Moet je er niet 3 uur rijden vandaan wonen.
Gelukkig had ik via via kaarten.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:12

kohtje schreef:
Ik vond Painted black onder Hp erg gaaf! Heb hem nog nooit zo gezien!

HP is dan ook de allerbeste ruiter in de wereld momenteel, zonder twijfel...

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:13

Den Bosch: springhengsten voor kampioenskeuring bekend 06 02 2010

(Bron: HorseTelex)

De hengstenkeuringscommissie springen heeft zes hengsten uitgenodigd voor de kampioenskeuring.

De uitgenodigde hengsten zijn:

Cat.nr. 171: Carrera (Larino x Contender)

Cat.nr. 203: Cuca-Libre (Namelus R x Mermus R)

Cat.nr. 211: Caspar CB (Numero Uno x Lux)

Cat.nr. 304: Can Can VL (Ukato x Oramé)

Cat.nr. 322: Cosun (Up to Date x Cavalier)

Cat.nr. 379: Calypso P (Vingino x Iroko)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:14

Ik heb inderdaad ook een stuk of 10 dag/avondkaarten voor andere mensen gekocht de afgelopen week.

Even een resume en dan weer naar de Brabanthallen voor de presentaties.

Adelinde & Parzival: heel erg gaaf. Uitermate correct pi/pa. Genieten geblazen.
Edward met de zwartjes: wat moet ik ervan zeggen? Vet!
HP met Painted: :wow: :wow:

Jonge dressuurhengsten onder het zadel: mijn favo IPS Andretti. Lijkt me een hele fijne in het werk.

Jonge dressuurhengsten 2e/3e bezichtiging:
Uphill x Vincent, Florencio x Jazz, oscar x Corleone zijn mijn favorieten.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:15

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:20

De Uphill x Vincent is eigendom van VDL Stud, gefokt door J. Laarakkers en C.laarakkers-Larmoy....

Heeft Sjak zijn eigen fokproduct moeten keuren?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:22

Nee, toen nam hij afstand.
Evenals bij een van de Winningmood's

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:31

De 683 Winningmood x Contango, die hengst heeft als fok/ger: G.W. Norel en J.Laarakkers C.Laarakkers-Larmoy.

Is Sjak medeeigenaar van die hengst?