Ik heb weer een filmpje in elkaar gezet. Ben geen pro, gewoon voor de leuk. Zie linkjes in onderschrift
Mama ontdooit, dus veulen mag eindelijk wat bewegen en ik verwacht dat ze vandaag of morgen ook bij de anderen kunnen.
M'n 3 jr was al groter dan zijn moeder en oom, maar nu vind ik hem echt groot......Zelfs de mini shet van 3jr vind ik opeens groot, hahaha. Merrie blijft ook stabiel, dus de ergste problemen waren waarschijnlijk toch door de dracht. Heb de metacam afgebouwd en ze staat nu 3dgn zonder.
Ja klopt, ik roep dat vanaf het begin al. Ze zagen het nu meteen en echo bevestigde het. Verstopping zit diep dus hij perstte ook niet echt. Hij heeft hoogopgaand klysma gehad en paraffine. Zo super zielig, zoveel buikpijn. Maar toch bleef hij drinken en rennen
Ach, beterschap Rensju Altijd zo sneu als ze nog zo jong zijn… Hopelijk is ie snel weer de oude!
Hier even wat foto spam van onze kleine Vlieger, 1,5 maand oud. Vamdaag heeft hij de harten van andere mensen veroverd en z’n nieuwe baasje uitgezocht. Altijd fijn als het verkoopproces vanzelf gaat, ik vind dat toch het minst leuke deel van het fokken
nieky1993
Geplaatst: 06-07-25 19:22
Winston_fMooie veulen hoor, Super leuk dat ze vos Roan is
Rensju Hoe gaat het met je veulen? Hopelijk is hij al wat beter
Sparkyy_8 Fijn dat hij een nieuw toekomstig huisje heeft gevonden. Hij is al fors gegroeid zeg, knapperd
Mijn veulen staat nog in de kliniek. De verstopping is eruit, hij poept en plast. Maar hij heeft nog momenten met flinke buikpijn en we moeten nog afwachten wat zijn mest doet als alle paraffine erdoor is.
Zal ook aan kwaliteit liggen, in hoeveel porties ze moeten verdelen..
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 07-07-25 19:14
Skyla schreef:
Kan iemand mij vertellen wat de gebruikelijke hoeveelheid rietjes is die er per inseminatie gebruikt wordt?
Van heel veel factoren afhankelijk. Hoeveel ml per sprong, concentratie, kwaliteit, enz.
Voor vers is 15ml gebruikelijk, dat is 1 buisje. Hengsten die wat minder dekken vaak ook wel 2 buisjes.
Diepvries alles tussen de 2 en 15 rietjes, gemiddeld is 6-8 rietjes 1 dosis.
Skyla
Geplaatst: 07-07-25 20:01
Oei ja sorry, vergeten te melden dat het goede kwaliteit diepvries is.
Het is dat het inseminatie centrum iedere inseminatie een andere hoeveelheid zegt gebruikt te hebben en vandaag zei omdat er nog maar 6 over waren ze nu alle 6 gebruikt heeft. Terwijl ze voordien telkens minder zei. Nu ga ik morgen nog verder door vragen want normaal moet ik dus nog rietjes over hebben met de hoeveelheden ze telkens zei.