Koortje schreef:Ik doelde niet specifiek op 1 iemand hoor. Maar wel een beetje wat Jan zegt; je kiest een hengst die je bovenal aanspreekt en je zelf fijn vindt ogen en op papier ook past. En smaken verschillen.
Jan adviseert ons bijvoorbeeld Alexandro P. Los in de paddock een prima paard, onder het zadel spreekt hij me niet aan; en het is imo een echte tuiger. Niks mis mee, maar het moet je liggen en je moet er van houden.
Over Miami, de een ziet een iets mindere stap, de ander de bouw, en er zijn fokkers die er als een blok voor zullen vallen. Is dat fout? Nee. Smaken verschillen en de een ziet iets wat een ander onbelangrijker vindt of waar zijn of haar merrie anders doorgeeft.
Als je Alexandro P. als een echte tuiger kwalificeert dan gaat er iets niet goed.
Wat het meest belangrijk is dat is zijn nafok. En daar is hij wel preferent op geworden Ik zeg niet dat je hem moet gebruiken, alleen wel dat anders denken misschien wel andere inzichten geeft. Op hele sjieke paardjes zoals die van jouw zus fokt hij heel goed en geeft hij extra beweging.
Wellicht ten overvloede, Alexandro P x Balzflug: