[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Jaa hier ook in alles happen vanaf het begin. Eerst niet zo erg maar nu de tandjes wat door beginnen te komen word t iets minder fijn :+ hij moet maar een bijtringetje. :')

Merrie is vandaag voor eerste keer geinsemineerd, zondagochtend scannen of ei eraf is of nog een keer erbij moet.

Vanavond zijn ze bij de kudde gegaan, 3 andere merries en 2 veulens. Ochh dan is hij wel klein hoor, de andere veulens zijn 2 maand ouder dus best een verschil. Gelukkig geen enkel gedoe en alles in rust verlopen. Voy kwam nog even paar keer in zn up naar ons toe gewandeld voor wat aandacht. Zo'n mensgericht veulen weer <3 maar ook een beetje lastig, hij wou achter mij aan ipv bij moeders blijven toen ik de wei uit wou lopen. :Y)

Ook al zon heerlijke knuffel seven!
Super dat ze daar zo de tijd voor nemen ponytante!
Heb je haar al verteld dat het begin volgende week weer zo warm word en ze het beter nu eruit kan gooien inge? :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:06

@ponytante, fijn dat je blijft reageren en updaten.
Ik vind het toch altijd naar als op het forum iemand ineens iets heftigs meemaakt, al ken je elkaar niet maar je leest het wel en verplaatst je erin.
Zonder verdere updates blijf ik me in elk geval dan afvragen van, hoe zou dat nou verder verlopen zijn.

Bijzonder wat er allemaal mogelijk is, heel fijn dat ze de tijd krijgen die de pony’s zelf nodig zijn om goed geïnstalleerd te raken.
Kan me er nauwelijks een voorstelling van maken hoe het voor jou is om dan straks je veulen en een (tijdelijke) vreemde merrie in de stal te hebben ipv je eigen merrie met het veulen.

Een groot verschil ineens. Koliek is idd stom en oneerlijk :knuffel:

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Flynn is geboren
Maar hij gorgelt een beetje melk of vruchtwater
Moet ik nu dierenarts bellen of even afwachten

DDDara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:09

Ik zou het gewoon even rustig aankijken. Als je sowieso van plan was de dierenarts nog te laten komen dan kan je het wel nu meteen doen. Maar anders zou ik gewoon rustig kijken of hij goed drinkt en verder zich gewoon als een gezond veulen gedraagt.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

DDDara schreef:
Ik zou het gewoon even rustig aankijken. Als je sowieso van plan was de dierenarts nog te laten komen dan kan je het wel nu meteen doen. Maar anders zou ik gewoon rustig kijken of hij goed drinkt en verder zich gewoon als een gezond veulen gedraagt.

Het is gelukkig weg nu

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:43

Afbeelding

Hier is hij flynn

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:52

Gefeliciteerd met Flynn!! Ze gorgelen wel vaker, vaak moet het even op gang komen en is het dan weg.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

Gefeliciteerd suus! Fijn dat het gorgelen vanzelf over is gegaan.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:01

Gefeliciteerd Suus!

Ponytante 2j geleden heeft mijn merrie na het afspenen nog een 7 weken oud veulen geadopteerd. Die dronk wel bij mijn merrie, maar niet voldoende. Die hebben ze tot afspenen toch ook melk moeten bijgeven. Maar zowiezo is een ‘moeder ‘ hebben positief. Al is het voor stabiel opgroeien en opvoeden.