Onze baloubet is gewoon echt mega drachtig van All Star! Ongelooflijk! Twee keer gescand nu en progesteron is goed. We gaan haar zaterdag halen en dan gaat ze lekker de weide op!
Wij voeren hooi met heel veel eiwit en Luzerne voor de merrie’s , 3 maanden voor de geboorte pavo merrie brok en de veulens krijgen veulenbrok in hun eigen bakje. Mijn merrie’s zijn eigenlijke een beetje te vet.
Onze baloubet is gewoon echt mega drachtig van All Star! Ongelooflijk! Twee keer gescand nu en progesteron is goed. We gaan haar zaterdag halen en dan gaat ze lekker de weide op!
geweldig! Gefeliciteerd
Marijkeeee
Geplaatst: 12-07-22 19:06
Umeo schreef:
En welk merk voer geven jullie?
Pavo brokken. Muesli subli
Bij ons krijgen ze eerst allemaal conditie basis brok. Later in de dracht merriebrok pavo podo lac. Voor de rest veel te best kuil en veel weide. Max 1 schep brok per keer. Wij hebben ze eerder te dik dan te dun. Oké sportpaard krijg wel wat minder kuil en weide. Meer brokken ect.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 12-07-22 20:55
conditionmueslie en bietenpulp en de zogende merries ook nog merriebrok Merk equifirst in de silo en als die leeg is of net leeg gaat in een weekend halen wij een palletbox cavalor vaak ook nog Linamix als extra
Goed voer kost geld, niet voeren kost nog meer geld zegt mijn baas altijd
Umeo
Geplaatst: 13-07-22 08:55
Hier net gescand. Vandaag nog eens een portie Contagio bestellen. Deze keer hopelijk meer geluk
Merriebrok en veulenbrok. Daarnaast kuil/hooi. Straks gaan ze nog een tijdje het land in. Vd winter voer ik de merries gewoon basisbrok. Begin pas met merriebrok als ze nog zo'n 3 maand moeten. En soms meng ik het ook nog wel met basisbrok. Doe het een beetje op gevoel.
Revali
Geplaatst: 13-07-22 09:28
Super Lorrr!!!
Succes umeo!! Hoop dat die van mij in het weekend weer geinsemineerd kan worden
Heb nog weer voor 1.5 week gips gekregen voor mijn Pink Zeer onhandig.. Gelukkig zijn de paarden heel braaf en kan ik mezelf redden met buiten zetten
Hier ook gisteren de bevestiging van dracht gekregen. Dank aan alle meeduimers, het heeft geholpen In september een laatste controle i.v.m. gustregeling. Nu maar even alle rekeningen betalen DA + hengst
Hopelijk een aankomend suc6 voor degenen die nog niet drachtig werden.
Hier nog steeds drachtig en merrie is dit keer dichtgezet. Zelfde datum uitgerekend als dit jaar. Nu alleen nog scannen voor de gustregeling. Wel even anders dan vorig jaar met 20 bezoekjes aan de dierenarts
Iorrr
Geplaatst: 14-07-22 13:46
Revali schreef:
lexa schreef:
Gefeliciteerd Betadine, super!
Ik vergeet nog te vermelden dat ik in het Land van die grote rode lik emmers heb staan met mineralen .
Ja hebben wij ook. Moet zeggen dat ze vooral in het najaar er aanzitten
Opnieuw een swab laten nemen. Daar blijkt wel uit dat er een bacterie in de baarmoeder zit. Dat eerst maar eens aanpakken en volgend jaar opnieuw proberen.
caro29
Geplaatst: 14-07-22 17:38
esje01 schreef:
Opnieuw een swab laten nemen. Daar blijkt wel uit dat er een bacterie in de baarmoeder zit. Dat eerst maar eens aanpakken en volgend jaar opnieuw proberen.
Jammer maar inderdaad aanpakken en volgend jaar nieuwe ronde met een schone lei